Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av frtan, fredag 08. september 2017, klokken 16:56

« forrige - neste »

frtan

Hva mener dere vil være en riktig pris på denne?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99845107

Crown

Sitat fra: tanumfr på mandag 17. juli 2017, klokken 10:06
Hva mener dere vil være en riktig pris på denne?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99845107

Kommer an på lakkskaden... ellers synes jeg ikke prisen var så gale. Serviceavtalen er jo verdt noen tusen, de ekstra ladekablene likeså. Men lakkskade skal det trekkes for.  Denne kostet nok ca 290k på kampanje for ett år siden. Jeg betalte 270k med 14% Agrol-rabatt for min, men da hadde jeg litt mer utvendig stæsj og 306k listepris.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

frtan

Jeg syns det virket noe dyrt, når man vel kan få en Europa Importert ny Tekna 2017 modell til 239? Riktignok uten vinterdekk og betalte servicer, men uansett :)

Tellus

Sitat fra: tanumfr på mandag 17. juli 2017, klokken 10:46
Jeg syns det virket noe dyrt, når man vel kan få en Europa Importert ny Tekna 2017 modell til 239? Riktignok uten vinterdekk og betalte servicer, men uansett :)

Er det 5 års fabrikkgaranti på importerte biler nå? Var ikke slik tidligere.

Crown

Sitat fra: tanumfr på mandag 17. juli 2017, klokken 10:46
Jeg syns det virket noe dyrt, når man vel kan få en Europa Importert ny Tekna 2017 modell til 239? Riktignok uten vinterdekk og betalte servicer, men uansett :)

239 ferdig levert? De fleste vil betale litt mer for en bil kjøpt ny av norsk forhandler. Og er Teknaen med 6,6kW lader? Hvis ikke  utgjør det hele prisforskjellen til en Nordic (er jo kun skinnseter som er forskjellen). Så legger du på 10-12k i vinterhjul, 6k i service, 5k i ladekabler og du er oppe i 260k. Ekstra rustbehandling får jo også alle norske biler.  "Norsk"-fordelen vil jeg regne som minst 10k.

Men klart, det er alltid lov å prute, bilen er verdt det noen vil gi for den :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk


Crown

Sitat fra: tanumfr på mandag 17. juli 2017, klokken 11:50
Ok, takk for info.

Jeg kikket på denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100055976

Flott bil da, og med 6,6kW lader. 246 inkl vinterhjul ser jeg. Det er jo veldig fristende. 48mnd garanti er 4 år da, så det blir samme som den brukte på Finn. Men ville sjekket vilkårene om det er samme som om du hadde kjøpt av forhandler.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

frtan

Ja skal høre litt. Vet du om det er 8 år garanti på batteriet på Europa variantene?

frtan


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA