Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering september - oktober 2017

Startet av Thor Prestbøen, fredag 08. september 2017, klokken 11:43

« forrige - neste »

Thor Prestbøen

Hei! Vi vurderer nå sterkt å kjøpe en Kia Soul.

Det vi sliter med er å finne ut av hva prisene på ladestasjoner rundt om i landet er. Hva koster det å lade?
Finner ikke dette i karten eover ladestasjoner eller noe sted egentlig.

DagfinnN

Du kan ofte klikke å ladestasjon og se navnet, deretter går du inn på grønn kontakt, fortum og andre for å finne priser. Ikke uvanlig med 2.50 pr. minutt eller lignende.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Thor Prestbøen

Takk for svar Dagfinn! Jeg ser de har en i nærheten av meg til 2,5kr pr minutt. Men hva vil dette si for ladingen? Hvordan finner man ut hvor mange minutter man må stå? Er visst CHAdeMO på bilen

Elmo

Vanligvis lader man hjemme og det koster "next to nothing" sammenliknet med bensin/diesel.

Sitat fra: Thor Prestbøen på søndag 16. juli 2017, klokken 22:07
Jeg ser de har en i nærheten av meg til 2,5kr pr minutt. Men hva vil dette si for ladingen? Hvordan finner man ut hvor mange minutter man må stå? Er visst CHAdeMO på bilen
Det kommer jo anpå så mange ting:
- Hvor stort batteri har bilen?
- Hvor mange % har du når du starter?
- Hvor mange % trenger du for å komme videre dit du skal ?
- osv

Men stort sett kan man vel si at fra ganske tomt til nesten full batteri tar det ca 30 minutter, på de fleste vanligste elbilene.
Men igjen, det er svære sjelden man hurtiglader. Oftest klarer de aller fleste seg helt fint med lading hjemme 50 uker i året.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Du kan regne med at hurtiglading koster omtrent like mye/km som å fylle fossilt drivstoff på en småbil med forbruk på 0,7 l/mila.

Økonomien med elbil er null behov for service, lav årsavgift, rimelig ( 2 kr mila ) lading hjemme null bom og lav årsavgift.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thor Prestbøen


chriso89

Brukte 34 min på å lade 14 til 84% på min 2018 30kwt.
Så 85 kr i lading og ut av det fikk jeg 13 mil

Crown

Sitat fra: chriso89 på mandag 17. juli 2017, klokken 09:32
Brukte 34 min på å lade 14 til 84% på min 2018 30kwt.
Så 85 kr i lading og ut av det fikk jeg 13 mil

Med bensin til 16kr/l så ville man jo fått knappe 5 liter av det, og under 10 mil.

Fylte 40-80& på 12 minutter på Ioniqen sist jeg hurtigladet, 30 kroner. På det kom jeg 10 mil. Skulle tilsi et bensinforbruk på 0,2l/mil det hvis man skal ha samme pris... så jeg vil påstå at det er langt rimeligere drivstoff selv med kun hurtiglading enn med en liten bensinbil.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA