Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 32A Ladeboks - Hva kan jeg forvente av ladeeffekt?

Startet av fonberg, torsdag 07. september 2017, klokken 22:25

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på søndag 16. juli 2017, klokken 22:44
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 16. juli 2017, klokken 17:21
Dette er altså rundt 1,13 ganger bruttokapasiteten. Da vil en 60 kWh Model 3 makses ut på ~68 kW og en 75 kWh Model 3 makses ut på ~85 kW.

Var det ikke så at de originale 60kWh pakkene kunne lade på 90kW?  Dvs. 1,5C?  Tror i alle fall ikke vi vil se noe mindre enn det nå. Så TM3 60 bør kunne lades på opp til 90kW (eller mer basert på ny kjemi) og TM3 75 burde kunne nå 110-115kW - eller mer.

Dagens 75-pakke makser ut på rett over 100kW. Tipper det blir samme for Model 3.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ladov

Sitat fra: Måkemannen på søndag 16. juli 2017, klokken 13:36
Sitat fra: ladov på søndag 16. juli 2017, klokken 11:57
For min egen del er jeg mest spent på ladefarten på TM3. Den opprinnelige entusiasmen jeg kjente da Elon nevnte på supercharger v3 har blitt kraftig svekket av et nesten totalt fravær av info. Tesla har erklært at de skal doble antall superladere i løpet av 2017 og de hadde knapt brydd seg om det hvis SCv3 var rett rundt hjørnet. Jeg har fortsatt ikke gitt opp håpet men akkurat nå vil jeg være fornøyd om TM3 kan holde 120kW ladefart opp til 50%..
120kW er fortsatt over dobbelt så rask lading som alle andre elbiler idag har tilgang til. Så det kommer sikkert litt an på hva man er vant til. Selv har jeg en Zoe som lader med max 22kW..

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Det er ikke noe mål for Tesla å være bedre enn andre elbiler, målet er å ta igjen fossilbilene.. ;)

Selv om jeg stadig har justert forventningene mine nedover synes jeg ikke det er så urimelig å vente seg ladehastigheter opp mot 2C.

Litt overrasket at ladehastigheten faller så fort på TMS, gjør den det på biler produsert siste halve året også?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

MyMuffin

Sitat fra: jkirkebo på søndag 16. juli 2017, klokken 23:32
Sitat fra: Amoss på søndag 16. juli 2017, klokken 22:44
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 16. juli 2017, klokken 17:21
Dette er altså rundt 1,13 ganger bruttokapasiteten. Da vil en 60 kWh Model 3 makses ut på ~68 kW og en 75 kWh Model 3 makses ut på ~85 kW.

Var det ikke så at de originale 60kWh pakkene kunne lade på 90kW?  Dvs. 1,5C?  Tror i alle fall ikke vi vil se noe mindre enn det nå. Så TM3 60 bør kunne lades på opp til 90kW (eller mer basert på ny kjemi) og TM3 75 burde kunne nå 110-115kW - eller mer.

Dagens 75-pakke makser ut på rett over 100kW. Tipper det blir samme for Model 3.

Har erfart 105kw på min originale S60 :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Joachim@sancon.no

Sitat fra: GOS på søndag 16. juli 2017, klokken 22:55
Sitat fra: DagfinnN på søndag 16. juli 2017, klokken 21:51
Sitat fra: GOS på søndag 16. juli 2017, klokken 17:04

Da tror jeg du vil bli skuffet. Det er vel ingenting av det som er kommet ut så langt som tilsier at ny kjemi i batteriene skulle kunne tillate så høy ladefart!?

I dag så lader vel en 85 batteripakke ca 80 kw ved 50% SOC. Det at en skulle kunne lade med 50% høyere effekt på ett litt mindre batteri høres for godt ut til å kunne bli en realitet alt nå.
Har fått 110 Kw på min S85D på Nebbenes.

110 er ikke noe problem. Jeg får 118 på min S85. Men jeg får det overhodet ikke ved 50% SOC, og tror heller ikke du får 110 ved 50% SOC?

Edit: Her ses typisk lade-effekt versus %SOC på min S85. Som en ser så er det ikke lenge jeg få gleden av >110 kw lade-effekt. Alt ved ca 23% SOC så begynner den å trappe ned rimelig lineært, dermed har jeg ingen tro på at model 3 vil gi i nærheten av 120 kw ved 50% SOC som var utgangspunktet for denne diskusjonen.

Kanskje forbedret kjemi kan gjøre at Model 3 75 kwh batteri vil ha noenlunde samme kurve som denne. Jeg håper den ikke trenger trappes så fort og lineært ned.

Grafen over er vel så å si 100% identisk med hva min erfaring er etter årets Europa turne. 118kw opp til 20% og bikker rett under 110 når den passerer 30%. Deretter går,det fort nedover. Har TMS 85d.

Øggen

Fleire som ikkje kan "administrere" sin TM3 i MyTesla lenger?? Knappen e no borte etter nettside greierne i går.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

litium

Blir det livestream fra Model3-siden? Eller noe annet sted?

GOS

Sitat fra: Øggen på onsdag 26. juli 2017, klokken 15:27
Fleire som ikkje kan "administrere" sin TM3 i MyTesla lenger?? Knappen e no borte etter nettside greierne i går.

Ja, ref innlegg fra tidligere i dag.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Amoss

#22
Hvilken administrasjons-knapp snakker vi om?  Jeg kan fortsatt kanslere, legge inn ett kredittkort eller oppdatere kontaktinformasjon. Tidligere var det en "alternativ kontakt" man kunne legge inn, men den er det vel en stund siden at forsvant?

Edit: Ja, ser at man kan legge inn alternativ kontakt dersom man går inn på "Rediger kontoinstillinger" linken som ligger rett under kontaktinformasjonen. Og der kan man stort sett adminstrere alt så langt jeg kan se?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

GOS

Sitat fra: Amoss på onsdag 26. juli 2017, klokken 18:14
Hvilken administrasjons-knapp snakker vi om?  Jeg kan fortsatt kanslere, legge inn ett kredittkort eller oppdatere kontaktinformasjon. Tidligere var det en "alternativ kontakt" man kunne legge inn, men den er det vel en stund siden at forsvant?

Edit: Ja, ser at man kan legge inn alternativ kontakt dersom man går inn på "Rediger kontoinstillinger" linken som ligger rett under kontaktinformasjonen. Og der kan man stort sett adminstrere alt så langt jeg kan se?

Inntil natt til i går så hadde vi en Administrer alla det som er for Model S'en under også for Model 3'erne, men den muligheten har forsvunnet.....men kommer nok tilbake snart.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

steam

Offisiell informasjon om livestream til Model 3 eventet lørdag morgen. Det begynner 05:45

https://twitter.com/TeslaMotors/status/890349578913849344
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

fonberg

Sitat fra: steam på torsdag 27. juli 2017, klokken 06:50
Offisiell informasjon om livestream til Model 3 eventet lørdag morgen. Det begynner 05:45

https://twitter.com/TeslaMotors/status/890349578913849344

Det blir å stå opp tidlig i morgen! Klar med kaffe og iPad i senga kl 05:40, gleder meg :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

NilsG

Pssst, ikke bry deg med å sette på vekking i morgen tidlig, vent til lørdag du... ;-)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

zendar

Det går fremdeles an å komme inn på "Adminstrér" siden til bilen ved å skrive inn denne adressen med RNxxxx nummeret ditt etter "="

https://www.tesla.com/no_NO/mytesla/profile?rn=

Siden er det samme som den var for noen dager siden såvidt jeg kan se  8)
Bestilt: Tesla Model S 75D
Reservert: TM3 (31.mars 2016)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA