Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av Finn Arne, mandag 04. april 2011, klokken 10:11

« forrige - neste »

commiesoft

Jeg bestilte bilen i god tid før Jul, og de informerte om at 4-setern ble satt
i produksjon i begynnelsen av 2011, og den ble levert sånn ca i begynnelsen av februar, så selv om tiden fra bestilling til levering blei lang, holdt de hva de lovet i mitt tilfelle.

Bortsett fra det er de helt på vidda når det gjelder kontakt med fansen.

Jeg setter dem ellers i samme bås som som ProjectionDesign, Hydrolift, Electrocompaniet og Seas, men mulig jeg tar feil.



froland

Javel, så de surrer igjen nå? Kanskje det er på tide å sparke toppledelsen i Think mitt i raua og ut porten? Eller går de rundt å tror de er verdens midtpunkt igjen? Her er enda en grunn til de skulle vært laga her i landet. Men det greide  disse drittpolitikerne i Norge å ødelegge. Nei, send Jens ut og la Mulla bli! Ingen styrer alikavel. Makan til susemikler kan man ikke finne blant mennesker. Et surt oppgulp fra Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Finn Arne

Leste følgende melding på Norstart sin hjemmeside el.bil.no i dag:

Think utsetter leveringer til midten av mai
mandag 28. mars 2011 14:04 Hans Håvard Kvisle    .Vi har mottatt informasjon fra Think hvor de beklager at det er forsinkelser i leveringen av elbilen deres. Årsaken oppgis å være et midlertidig avbrudd i produksjonen hos Valmet i Finland.

Vi gjengir fra informasjon som har gått ut via Thinks forhandlerapparat:

«Vi mottar svært mange henvendelser fra forhandlere, selgere og kunder på grunn av forsinkelser i leveranse fra Valmet. I mangel på informasjon har vi også sett mye skriverier og spekulasjon på elbil.no. Samtidig opplever vi stor etterspørsel etter nye THINK City - ikke minst etter all den positive omtalen vi har fått på grunn av Thinks lange rekkevidde. Vi skjønner at dere som forhandlere opplever dette som bortimot en håpløs situasjon. Dette beklager vi på det sterkeste, og kan forsikre dere om at vi jobber hardt med å løse oppgavene.

Think ønsker å formidle følgende til kjøperne av nye Think elbiler:

]Vi vet at du har ventet på bilen din i noen uker nå og det beklager vi på det sterkeste. På grunn av et midlertidig avbrudd i produksjonen av THINK City i Finland, er det for tiden forsinkelse i leveransen av biler. THINK arbeider for fullt for å løse saken, og vi håper å ha en løsning på plass i løpet av de neste 30 dagene, slik at vi kan gjenoppta leveransene i løpet av mai måned. Bestilte biler vil derfor bli levert i mai.

Vi har full forståelse for at dette ikke er som forventet, men som elbilprodusent er THINK i en oppstartsindustri som ikke er helt strømlinjeformet enda. THINK beklager forsinkelsen samt at det har vært mangelfull informasjon om forsinkelsene. Vi håper alle har tålmodighet til å vente på den nye bilen noen uker til.

Med vennlig hilsen
Richard Waitz
Salgsdirektør



Jeg ringte Think på fredag den 25.03 og fikk beskjed om at de hadde problemer med blant annet BAS (bremseassistanse) som nå også kommer på bilene sammen med ESP.
Produksjonen skulle bli stanset i ca 30 dager på grunn av dette og noen andre tekniske problemer / tilpasninger .

Fortalte dem at de nå måtte ta sine kunder og forhandlere på alvor og at de burde kommunisere med oss her på elbilforum. De var redde for å  at de da ville bli dratt inn i mange og lange diskusjoner, men skulle vurdere dette. Ble i ihvertfall lovet at de skulle bli flinkere til å informere om hva som skjer. Han jeg pratet med virket oppriktig når han sa at de satte pris på tilbakemeldinger både positive og negative og at de tar tar dem alvorlig.

De fortalte også at de fulgte med på det som ble skrevet her.

Selv om de kanskje ikke har fortalt oss alt så synes jeg at det er bra at de kommer med en beklagelse, selv om den kommer alt for sent.
Håper nå at bilene blir levert som lovet, slik at de som nå har bestilt ikke blir skuffet en gang til.  Think er jo en veldig en bra bil som fortjener å komme mye høyere på salgs statistikken en 18%. Selv om tålmodigheten til mange av dere som har bestilt  nå er tynnslitt så har dere vel ikke noe bedre alternativ enn Think i dag.  Håper virkelig at Think for orden i alle problemene og kan få levert i bøtter og spann i løpet av mai. 
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

mohpet

Sitat fra: Finn Arne på mandag 28. mars 2011, klokken 20:04....

Think utsetter leveringer til midten av mai
....

Årsaken oppgis å være et midlertidig avbrudd i produksjonen hos Valmet i Finland.
....

Vi mottar svært mange henvendelser fra forhandlere, selgere og kunder på grunn av forsinkelser i leveranse fra Valmet.
....

På grunn av et midlertidig avbrudd i produksjonen av THINK City i Finland, er det for tiden forsinkelse i leveransen av biler. THINK arbeider for fullt for å løse saken, og vi håper å ha en løsning på plass i løpet av de neste 30 dagene, slik at vi kan gjenoppta leveransene i løpet av mai måned. Bestilte biler vil derfor bli levert i mai.
....

Med vennlig hilsen
Richard Waitz
Salgsdirektør
....

Jeg ringte Think på fredag den 25.03 og fikk beskjed om at de hadde problemer med blant annet BAS (bremseassistanse) som nå også kommer på bilene sammen med ESP.
Produksjonen skulle bli stanset i ca 30 dager på grunn av dette og noen andre tekniske problemer / tilpasninger .

Det er jo mildt sagt underlig at Waitz skriftlig ons 23.3 sier i sms til meg at det HAR VÆRT problemer ift 4-seteren men at det nå beregnes to ukers lev.tid. Dagen etter snakker jeg med Waitz, han forklarer at alt av utfordringer utenom varmeanlegget er løst, og at min spesifikke bil (som ikke er blant første shipping) vil ankomme mnd skiftet april/mai. BAS eller ESP ble ikke nevnt med et ord.

Nei, her verserer det litt vel mange forklaringer, veldig tett i tid. I tillegg kjenner vi jo historien/ryktet rundt det økonomiske mellomværet mellom Think og Valmet.

Hva skal vi tro?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

commiesoft

'De var redde for å  at de da ville bli dratt inn i mange og lange diskusjoner, men skulle vurdere dette'

Til Think-folka:

Delta, men ikke la dere dra med i noe som helst. Det bestemmer dere selv.

Det står respekt av få, korte og presise poster.

Det står IKKE respekt av folk som aldri deltar, eller ikke kan holde kjeft når DET passer.

Ref Microsoft, før holdt de kjeft, nå deltar de over alt på nettet på en voksen måte, og
det får de kred for.

Velkommen. :) ...

commiesoft

Bortsett fra det, så har vi hatt Thinken siden Februar, og først idag etter et kort kurs tok kjerringa (=Kjær-inga) seg en tur, og etter det er det problemer,

Prøvde å hive meg inn sidevinduet og brekke bort fingrene hennes fra rattet, så
jeg kunne få meg en tur, men hu sloss som ei panikkslagen katte, så det gikk ikke.

Kanskje vi stiller oss i kø og kjøper en Think til.. Uansett er den verdt å vente på.. ;D 

Lars C. Krogenæs

Noe sier meg at det er noe mer som ligger bak, enn det hr. Waitz gir uttrykk for..... Hvis vi ser på diverse forklaringer fra Think på hvorfor biler, som er produsert og klare i Finland nå plutselig ikke er produsert likevel, aner jeg ugler i mosen dessverre.

Håper Think løser problemene de har. De har en fantastisk evne å gjøre biler ferdig til produksjon, men har gjentatte ganger vist en elendig evne til å produsere bilene når alt tilsynelatende er klart til storproduksjon. Hvorfor har ikke Think kommet med versjonen om "midlertidig produksjonsstans" tidligere?

Jeg håper den som orker å vente, venter på noe godt.

Til alle andre, vil jeg anbefale å se etter andre stabile produsenter, slik som Miev.

Lars C. Krogenæs
(Som nok en gang uttaler seg som privatperson).
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Finn Arne

He he he, Commisoft: sånne problemer som du og kjerringa har må vil vel se på som et stort komplimang til Think  :D
Løsningen for dere er nok å bestille en til, lykke til  ;D
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

mohpet

Er det noen som vet noe mer om det påståtte mellomværende mellom Think og Valmet er ordnet opp i?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lunde

iMiev er ikke et alternativ for mange. Det burde vel kommet klart frem etter mange diskusjoner og mye praktisk erfaring. Thats it egentlig. Blitt godt vant med TH!NK og andre har et behov som går utover det iMiev klarer. MEN når det er sagt er den et fint alternativ for de som ikke skal langt, har kortere ben (enn meg) og skal ha bedre plass til fire.   ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Lunde på fredag 01. april 2011, klokken 15:17
iMiev er ikke et alternativ for mange. Det burde vel kommet klart frem etter mange diskusjoner og mye praktisk erfaring....

Think er ikke et alternativ for mange. Det burde vel kommet klart frem etter mange diskusjoner...


Heldigvis har vi nå hele 2 alternativer å velge mellom (om vi ser bort fra el-mc). Til høsten får vi fler, og om et år enda fler. Vi har alle forskjellige behov. Dette ser vi på fossilbilfronten der det finnes hundrevis av modeller å velge i.

Think og I-mjau utfyller hverandre, men vi trenger fler. Jeg vil ha 5 seter, og helst god bagasjeplass, men trenger ikke lang rekkevidde. Venter da i spenning på Kangoo-lignende elbiler. Andre må ha lang rekkevidde, men har ikke behov for plass til mer enn 2, evt. 4 av og til. Da er Think ideell.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

El rayo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 01. april 2011, klokken 15:51
Sitat fra: Lunde på fredag 01. april 2011, klokken 15:17
iMiev er ikke et alternativ for mange. Det burde vel kommet klart frem etter mange diskusjoner og mye praktisk erfaring....

Think er ikke et alternativ for mange. Det burde vel kommet klart frem etter mange diskusjoner...


Heldigvis har vi nå hele 2 alternativer å velge mellom (om vi ser bort fra el-mc)

Lars
Glem ikke Tesla Roadster. Hvis jeg hadde vært rik og ikke hatt modellfly som hobby så hadde jeg kjørt Tesla Roadster nå.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA