Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utstyr ny tesla s

Startet av chaglen, torsdag 07. september 2017, klokken 14:14

« forrige - neste »

chaglen

Vanskelig å bestemme seg: Flermønstret tekstilseter eller skinn på Tesla Model S?

Erfaringer eller tips?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Somni

Alle vil nok sikkert forsvare sitt valg, og jeg valgte "delskinn". Jeg fikk sitte i en før jeg bestemte meg, og de var helt perfekt for meg. Skal ha barneseter bak, og på min Volvo har setene presset i stykker skinnet bak. Tesla's skinnseter virker enda tynnere og av lavere kvalitet, så jeg tok ikke sjansen. Siden setetene nesten er identiske er det ikke verdt 27.000 mener nå jeg.
Men det er sikkert mange som ikke er enig i det  ;)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

jkirkebo

Sitat fra: chaglen på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:35
Vanskelig å bestemme seg: Flermønstret tekstilseter eller skinn på Tesla Model S?

Erfaringer eller tips?

Jeg er superfornøyd med tekstilsetene i min Model X ihvertfall. Supergode å sitte i, og de gir et veldig bra inntrykk kvalitetsmessig. Er dog usikker på om det er samme setene i Model S.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

chaglen

Takk for innspill. Stod mellom Model S 75D med skinn eller 90D med delskinn (nesten identisk utstyr). Valgte 75D og sparer noen lapper :)
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Rolf Gjerdsjø

Har hatt endel forskjellige biler, men etter å ha hatt skinninteriør i noen Alfa Romeo blir liksom nesten alt annet stusselige greier. Var ikke imponert over skinnsetene til Tesla, og personlig synes jeg ikke de var verdt prisen. Da tok jeg heller med mer gadgets, men der er vi forskjellige. Jeg gikk for delskinn, noe jeg også gjorde i 2016 firma-Mondeoen min (som ellers er fully loaded).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

spirrevipp

Jeg har nextgen-skinn nå og synes de er både gode og fine, men bestilte tekstilseter på neste siden de har fått mye skryt. Har ikke testet tekstilsetene, så håper det ikke blir nedtur når bilen kommer...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. juli 2017, klokken 20:47
Sitat fra: chaglen på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:35
Vanskelig å bestemme seg: Flermønstret tekstilseter eller skinn på Tesla Model S?

Erfaringer eller tips?

Jeg er superfornøyd med tekstilsetene i min Model X ihvertfall. Supergode å sitte i, og de gir et veldig bra inntrykk kvalitetsmessig. Er dog usikker på om det er samme setene i Model S.

Tror det er samme seter i S og X nå. Delskinn er på mange måter et smartere valg enn skinn. I hvert fall hos Tesla på nåværende tidspunkt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

daktari

Jeg har hatt premium tekstil/delskinn siden mars og er godt fornøyd.  De puster bra, lette å rengjøre etter barnas mat og virker ikke å se slitt ut etter 6500 km.(noe de heller ikke burde). Du kan evnt se på mine i Oslo.

knut.aulie

Hadde vært interessant å sett bilder med de nye mot de gamle tekstilsetene.
Var på Tesla Grorud sist uke (prøvekjørte P100 DL[emoji1]) og der hadde de ikke noen bil med de nye tekstilsetene......

Saberhagen

Jeg valgte "flermønstret tekstilseter" rett og slett fordi skinnsetene til Tesla blir jo dårlig med en gang man setter rumpa i setet. Sett flere nye hvor de har blitt skrukkete etter 2 måneder osv.

Jeg er i alle fall strålende fornøyd med mine delskinn/tekstilsseter. De nye ser mye bedre ut enn de gamle Hyundai-aktige setene :)

SabreMan

Tesla i Bergen (Fjøsangerveien) hadde tekstilseter på en bil i forrige måned som jeg fikk se på. Hvis du er i nærheten, kan du sjekke om de fortsatt har den.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

TRM

Sitat fra: chaglen på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:35
Vanskelig å bestemme seg: Flermønstret tekstilseter eller skinn på Tesla Model S?

Erfaringer eller tips?
Hadde tekstil på vår første Model S. Skinn på vår andre. Skulle jeg bestilt i dag hadde jeg valgt tekstil.
Hører stadig folk si at skinn er praktisk med unger. Vi har tre unger mellom 3 og 10, og min mening er at tekstil er bedre egnet for barnefamilier.

Min erfaring er at det verste du kan utsette bilseter for er gørrmøkkete parkdresser og gørrmøkkete støvler med sand og småstein under sålen. Dette tåler tekstilsetene langt bedre enn skinnsetene.

Oppkast og issøl er lettere å fjerne fra skinnseter, men i min hverdag er heldigvis parkdresser og barnestøvler mer vanlig enn oppkast. Legg til at bakovervendte barneseter uten isofix maltrakterer skinnet - så burde valget for en barnefamilie være enkelt.

Har du ikke småbarn blir det mest av alt en smakssak.

Minuset har vært at tekstilsetene til Tesla har sett stusselig ut i forhold til nextgen, men dette gjelder ikke lenger. Et annet minus som fortsatt gjelder er annenhåndsverdien. Usikker på hvordan denne vil bli med de nye tekstilsetene.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Somni

Er det noen med barn som har gått for ultra white da? Er jo absolutt de råeste setene, men er usikker på om de er like fine når bilen skal selges etter 5 år.  ::)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

steam

Sitat fra: Somni på tirsdag 08. august 2017, klokken 10:13
Er det noen med barn som har gått for ultra white da? Er jo absolutt de råeste setene, men er usikker på om de er like fine når bilen skal selges etter 5 år.  ::)

De har ikke eksistert lenge nok til at du kan vite dette. Det er en sjanse du tar. Se på noen av videoene til YouTube-kanalen "Like Tesla". De har to barn og ultrahvite seter.


Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA