Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

morpheos

Ser forøvrig av final invoice at jeg bare fikk en av rabattene (som forventet) i spec.

Marinius95

Skulle hente bilen på lørdag, ble utsatt til mandag grunnet problemer med tollingen. Fortsatt ikke klar, men har fått en Tesla lånebil i mellomtiden. Hadde reist 6 timer fra Haugesund for å hente bilen i Kr.Sand, så det var litt kjipt. Men får i førsteomgang et Chademo adapter som plaster på såret og de frakter bilen hjem på døra i Haugesund når den er klar. Håper at den blir klar nå kl 12 i dag, men ellers må jeg kjøre hjem i lånebil... :/
De skal ha kudos for god oppfølging og service underveis :)

Sent from my iPad using Tapatalk

ModelS_Oslo88

Ringte til DS nå og fikk beskjed om at bilen var i Drammen sammen med "hundredvis" av andre biler  :o som skulle leveres nå før månedsslutt. De skal, i følge han, ringe meg ila de neste 2 dagene for å avtale utlevering senere denne uken eller tidlig neste uke.. så får vi jo se hva det blir til :)

-Xee-

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:31
Ringte til DS nå og fikk beskjed om at bilen var i Drammen sammen med "hundredvis" av andre biler  :o som skulle leveres nå før månedsslutt. De skal, i følge han, ringe meg ila de neste 2 dagene for å avtale utlevering senere denne uken eller tidlig neste uke.. så får vi jo se hva det blir til :)

Gøy! Når bestilte du?

ModelS_Oslo88

Sitat fra: -Xee- på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:42
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:31

Gøy! Når bestilte du?

Bestilte inventory/demo bil 30.8  :)

THE

Da nærmer det seg levering. Snakket med levering nå for å sjekke at alt er i rute for levering i morgen. Han ordnet registrering mens jeg snakket med ham, så nå har jeg fått skiltnummer også. Henter bil i morgen kl 18.

Sjekkliste er skrevet ut og har merket meg de punktene jeg absolutt må sjekke ved overlevering for å evt. få en skriftlig bekreftelse fra Tesla på at de skal rette opp.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jazzwheel

Sitat fra: THE på tirsdag 19. september 2017, klokken 13:02
Sjekkliste er skrevet ut og har merket meg de punktene jeg absolutt må sjekke ved overlevering for å evt. få en skriftlig bekreftelse fra Tesla på at de skal rette opp.

Kan du dele sjekklista?

OddiS

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på tirsdag 19. september 2017, klokken 08:37
Sitat fra: OddiS på tirsdag 19. september 2017, klokken 08:32
Sitat fra: akseln på tirsdag 19. september 2017, klokken 08:27
Velkommen! Når bekreftet du din bestilling?

Ser at de fleste (alle?) bilene som kom i går fortsatt står på kaia i Drammen, så det er nok en relativt stor logistikkoperasjon for å få fraktet biler til klargjøring og utlevering på ulike steder.

Takk! Jeg bekreftet for tre uker siden jeg, kjøpte inventory S75D. Får bare krysse fingerne om at ting går litt ekstra fort :)

Spennende! Du kjøpte ikke tilfeldigvis en Solid Black S75D? :D Jeg endret min bestilling for 3 uker siden, men ser ikke at min bil som var på vei til Norge dukker opp i Inventory oversikten  :P

Jeg har kjøpt svart ja :)

THE

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 19. september 2017, klokken 13:07
Sitat fra: THE på tirsdag 19. september 2017, klokken 13:02

Kan du dele sjekklista?

Har brukt sjekklista som det er linket til her:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34541.msg593894.html#msg593894

Har skrevet den ut, lest gjennom og markert de punktene som må fungere ved overlevering, og også punkter som går på skader som er vanskelig å bevise om var der ved overlevering eller er påført senere.

Vil jo helst ha en plettfri bil, men er forberedt på at jeg må reise hjem med en liste (signert av Tesla) med småplukk som må utbedres senere. Jeg frykter at det kanskje går litt kjapt i svingene under klargjøring og kontroll om dagen pga. volumet med biler de skal levere ut.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rolf Gjerdsjø

Gjorde som "alle andre" her, og ringte DS. Fikk til svar at bilen stod til klargjøring, og at de ville ringe meg om 1-2 dager - muligens utlevering fredag eller lørdag. Bilen var nemlig ikke frigitt for at de kunne avtale dato ennå... ::) Får jeg den ikke innen lørdag går det enda en uke pga. jobbreise.

Bestilte 31/5, bekreftet 13/6. Gikk glipp av luft og oppgradert lader, men ser at flere som har fått begge deler attpåtil har fått dato og utlevering før meg. :(

Men når det er sagt, oppfølgingen fra selger hos Tesla Drammen har vært bra hele veien, og det lover godt. Har tro på at utleveringsprosessen blir bedre enn ryktet de har fått i det minste.  :)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

olabt

Viktig å gå nøye over og ikke la seg stresse av leveringsfolka..

var bare kaos der på fredag når jeg henta.. og masse feil på bilen
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

CaZpaH

Sitat fra: olabt på tirsdag 19. september 2017, klokken 17:15

Utdyp gjerne siste setning der. Hva var masse feil?
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Omen

I morgen er det endelig min tur til å hente ut bil (om jeg ikke blir sendt hjem da  ;D )
Har lest meg opp på sjekklister over hva som skal gjennomgås, og lakk/bukker er det jeg kommer til å ha høyest fokus på. Det andre kan jeg jo stort sett se på senere. Men spørsmålet mitt er hvilke deler av bilen det er størst sannsynligheter å finne disse sagnomsuste ripene? Panser, dører, hekk eller noe annet?

Setter pris på innspill her

olabt

Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 19. september 2017, klokken 18:41
Sitat fra: olabt på tirsdag 19. september 2017, klokken 17:15

Utdyp gjerne siste setning der. Hva var masse feil?

Var dårlig klargjort. sand/skitt i sprekker mellom panelene, skittene felger/hjul. ikke oppdatert sw.

ingeting ble utbedret før utlevering og ingen beklagelse på noen måte.

Her er listen med feil jeg har bedt de sende til service for utbedring;

1.Rear bumper Scratch/chip
2.Crack in paint bellow fwd both sides on car-body joint.
2.falcon doors needs alignment (both)
3.Trunk hatch needs alignment, hatch does not move properly, glass and body of hatch is misaligned with car body.
4.Centerconsole lid is misaligned and has scratches as consequence.
5.Right Hand fog light is misaligned
6.Rear hatch weather-strip not properly enclosing left hinge.
7. Weatherstip on rear window, back part missing on right side, torn on left side.
8.Platsic wheelarch not properly fixated on body, bottom right side, front wheel
9. Plastic fitting bottom front left door not properly fixed on body.
10.overall weather-strips and seals, excessive road/wind noise

Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA