Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering august - september 2017

Startet av Somni, fredag 14. juli 2017, klokken 23:17

« forrige - neste »

morpheos

Utstyrsobsession er vel en forsvarsmekanisme for å ikke tenke for mye på verditapet på nybil, samt en måte å korte ned ventetiden på :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på søndag 23. juli 2017, klokken 21:11
Ikke bare endringer i premium, smart luft er også standard. Min bil uten premium kommer til å bli et sort får på finn om noen år.
Heldigvis har jeg bare 15.000 i depositum. Tilsvarende config, men med premium, luft og oppgradert lader koster nå 6000 mindre. Så da er det nye 3 mnd å vente på bil  >:(

Hvordan er din konfigurert? Med showroom discount på min ble den ca 15k billigere enn om jeg hadde bestilt den ny nå. For meg vil totalkostnad inkludert tap av depositum og leiebil (minilease) i ekstra ventetid beløpe seg til rundt 45k. Så mye taper man neppe på å ikke ha luftfjæring.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Bushy

Org bestilling: 709
- showroom.     24
=                   685

Ny bestilling.  703
+ tap dep.       30
= tot.            733

Så sjukt sure penger så jeg "hater" dette opplegget. Men jeg skulle ha bil med luft. Det fikk jeg ikke uansett. Tilslutt så bestilte jeg læll i håp om jeg ikke kom til og angre. Eneste måten jeg prøver å se dette på. Er at om luft til 20k hadde vært tilgjengelig den lille perioden det var borte. Hadde jeg tatt det med(da dette var egentlig en dealbraker for meg nå).
709+20 er "bare" 4K under hva jeg kanskje ender opp med nå

Hadde det vært 15k dep så tror jeg hadde gitt f i hele bilen og funnet meg noe annet siden jeg er så dritunge på slike ting som går imot...
S75D sept. 17

crielv

Sitat fra: Somni på mandag 24. juli 2017, klokken 00:39
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 24. juli 2017, klokken 00:23
Sitat fra: Somni på søndag 23. juli 2017, klokken 21:11
Ikke bare endringer i premium, smart luft er også standard. Min bil uten premium kommer til å bli et sort får på finn om noen år.
Heldigvis har jeg bare 15.000 i depositum. Tilsvarende config, men med premium, luft og oppgradert lader koster nå 6000 mindre. Så da er det nye 3 mnd å vente på bil  >:(

<-- Hvordan får du til "kun" tap på 15.000 i dep? Jeg har bet 30.000 i dep.

???

Hvordan er din konfigurert? Med showroom discount på min ble den ca 15k billigere enn om jeg hadde bestilt den ny nå. For meg vil totalkostnad inkludert tap av depositum og leiebil (minilease) i ekstra ventetid beløpe seg til rundt 45k. Så mye taper man neppe på å ikke ha luftfjæring.

Panorama, midnight silver, vinterpakke, hifi.
Blir 33.000 opp etter showroom rabatten.
Da får jeg:
1. Byttet farge til blå
2. Premium interiør
3. Oppgradert lader
4. Luft
5. Skiftet til glasstak

Ny pris gammel bil 701.000
Pris ny config 703.000 pluss 15.000 i tapt depositum.

Pluss død og pine i ekstra 3 mnd.
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

SabreMan

Setene foran er også endret litt. Hvis du sammenligner bildet av setene på spesifikasjonssiden i My Tesla med bildet i design studio, ser du at i design studio er det en "U" på den øvre delen av setet. I My Tesla er det er vannrett stripe ca. 5 cm fra bunnen av U-en.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Somni

Sitat fra: SabreMan på mandag 24. juli 2017, klokken 10:26
Setene foran er også endret litt. Hvis du sammenligner bildet av setene på spesifikasjonssiden i My Tesla med bildet i design studio, ser du at i design studio er det en "U" på den øvre delen av setet. I My Tesla er det er vannrett stripe ca. 5 cm fra bunnen av U-en.
Ja det så jeg også. Synes ikke de ble så mye penere nå.
Velger å beholde bilen min jeg. Kommer noe nytt hele tiden, og jeg vet ikke om luft blir like populært når jeg har rulla over garantien.
Takker for prisreduksjon og hastighetsoppgradering.
Gleder meg på bil NÅ SNART  ;D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Kimpala

August- tidlig september har visst blitt tidlig august for meg
X
3

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

SabreMan

Hva er statusen for bilen i My Tesla?

Jeg bekreftet 20. juni, og den ser fortsatt ut til å være på vei til havnen i USA. Forventet levering er sent i august eller september.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

morpheos

Hva baserer du at den er på vei til havnen på? MyTesla? Der har bilen min vært i Europa siden den var ferdig produsert.

Båter på vei til Europa er vel Tamerlane som kommer til Bremerhaven 2. august og Tysla som kommer midt i august.

DS sier at min bil forventes slutten av august, men kunne ikke si hvilken båt, men at den var "på transport". Antar da Tamerlane, men får se. Bekreftet 19 juni, og bilen var ferdig produsert rundt 30. juni.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kimpala

Min står ankommet europa fortsatt, det har det stått i ett par uker.
Men i følge Tesla nord var min sendt til Norge nå. Kanskje anonsere S75D'n snart
X
3

tiff

Sitat fra: Kimpala på tirsdag 25. juli 2017, klokken 10:27
Men i følge Tesla nord var min sendt til Norge nå. Kanskje anonsere S75D'n snart

Kimpala

Sitat fra: tiff på tirsdag 25. juli 2017, klokken 10:47
Sitat fra: Kimpala på tirsdag 25. juli 2017, klokken 10:27
X
3

Rolf Gjerdsjø

Min ble bekreftet 13/6, men er etter alt å dømme på vei over med Tysla, som ankommer Zeebrugge 11/8. På MyTesla har bilen stått som ankommet Tilburg siden Tysla la fra kai i Long Beach.  ::)
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA