Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

morpheos

Sitat fra: johnpettermellin på mandag 11. september 2017, klokken 23:12
Sitat fra: morpheos på mandag 11. september 2017, klokken 22:40
Vel, min kom til Drammen for 14 dager siden. Har ikke skjedd noe enda, men jeg skal ha utlevering i Bergen. Sjekket i midten av forrige uke, og da var bilen fremdeles ikke fortollet.

Hvordan kan man sjekke om bilen har blitt fortollet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Man ringer Delivery og spør om bilen snart kommer, men blir fortalt at den står i Drammen og ikke er fortollet enda.

AlexanderDJ

Ringte Delivery Drammen i dag. Bilen står til klargjøring i Røyken. Kunne ikke si noe om når den var klar til utlevering, men de ringer meg "antagelig" i løpet av uken.

Håper den kommer snart, smålei av å vente :)
Samtidig litt "irriterende" å se alle som bestilte senere har fått eller får bilen før meg. Hyggelig for dere :)
31. mai.
2017 Model S75D. Levering August/September

Belloq

Sitat fra: AlexanderDJ på tirsdag 12. september 2017, klokken 16:45
Ringte Delivery Drammen i dag. Bilen står til klargjøring i Røyken. Kunne ikke si noe om når den var klar til utlevering, men de ringer meg "antagelig" i løpet av uken.

Håper den kommer snart, smålei av å vente :)
Samtidig litt "irriterende" å se alle som bestilte senere har fått eller får bilen før meg. Hyggelig for dere :)
31. mai.
[/quote vi som har mai/juni bestillinger er de som har fått vente lengst ser det ut som
P85 2014

ChrML

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 09. september 2017, klokken 19:37
Kjenner dette begynner å bli ganske frustrerende, ser stadig flere som har bekreftet etter meg (sågar opp til en måned!) som får bilene sine nå, mens jeg ikke har hørt en dritt fra DS, og det kommer heller ingen sporing på UECC. Logistikken til Tesla fremstår mest av alt som en dårlig vits.
Jeg synes ikke det er så rart... Det er mest effektivt å produsere like biler etterhverandre. Når din begynner å bli produsert er ikke nødvendigvis før de som har bestilt etter deg.

F.eks du lakkerer ikke en rød bil, så bytter du til svart, så rød igjen flere ganger om dagen. Du produserer en uke sammenhengende med alle røde bilene som er i ordrereserven først, så bytter du.

akseln

Det forklarer likevel ikke at min som ble ferdig produsert 2. juli fortsatt står på kaia i Zeebrugge, mens andre som har bestilt 30. juli har ankommet Drammen.

Sendte en litt sur mail til Delivery i dag der jeg ønsket en forklaring på hva som skjer. Jeg har ikke fått final invoice og leveringsvinduet på My Tesla gikk ut i dag. Det kan virke som om de er så opptatt av å få hurtiglevert bilene fra juli/august før 1.10 at de helt glemmer oss som bestilte i mai/juni.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: ChrML på tirsdag 12. september 2017, klokken 17:37
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 09. september 2017, klokken 19:37
Kjenner dette begynner å bli ganske frustrerende, ser stadig flere som har bekreftet etter meg (sågar opp til en måned!) som får bilene sine nå, mens jeg ikke har hørt en dritt fra DS, og det kommer heller ingen sporing på UECC. Logistikken til Tesla fremstår mest av alt som en dårlig vits.
Jeg synes ikke det er så rart... Det er mest effektivt å produsere like biler etterhverandre. Når din begynner å bli produsert er ikke nødvendigvis før de som har bestilt etter deg.

F.eks du lakkerer ikke en rød bil, så bytter du til svart, så rød igjen flere ganger om dagen. Du produserer en uke sammenhengende med alle røde bilene som er i ordrereserven først, så bytter du.

Du trenger ikke å forklare hvordan bilproduksjon fungerer, det vet jeg godt. Men om du hadde lest lengre ned i tråden så hadde du sett at problemet er der like herlig med biler som er ferdig produsert. Biler som ble ferdige lenge etter min er på vei ut til kunder nå, men min er der fullstendig i det blå når dukker opp. Og det er der logistikken til Tesla fremstår som en vits, de har ingen styring what so ever på rekkefølgen de ble produsert ferdig i engang.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

ChrML

Chill out og vent til bilen kommer. Om bilen ble bestilt i slutten av mai/juni og dukker opp i starten av oktober, er ikke det så unormalt for Tesla (3 mnd). Selvfølgelig dumt om selgeren har lovet for mye, men den kommer uansett :)

morpheos

Jeg vil vel tro at Tesla strekker seg langt for å levere ut det som er bestilt i mai/juni i løpet av september for å booste kvartalstall. Det hjelper selvsagt ikke å gire seg opp, bilen kommer når den kommer. Det er ikke så lett når man har gledet seg som en unge i månedsvis også blir man fortalt at julenissen er en måned forsinket..

akseln

Har ingen problemer med å godta forsinkelser. Utfordringen blir når forsinkelsen tilsynelatende skyldes at Tesla prioriterer andre kunder dvs. bestillinger i juli/august.

Det blir som om de oppretter nye hurtigkasser i matbutikken som alle nye kunder får stå i og som alle ansatte blir beordret til å jobbe med å få unna køen til. Vi som står i de gamle kassene ser at køen vår står bom stille, mens de nye køene blir ekspedert unna i et høyt tempo.

SupaJay

Sitat fra: ChrML på onsdag 13. september 2017, klokken 07:00
Chill out og vent til bilen kommer. Om bilen ble bestilt i slutten av mai/juni og dukker opp i starten av oktober, er ikke det så unormalt for Tesla (3 mnd). Selvfølgelig dumt om selgeren har lovet for mye, men den kommer uansett :)

I think the mathematics here is a little off, ordering at the end of may would mean end of august is 3 months. I am in the same situation confirmed 26 May, so I agree with Shaft and Rolf in that the issue isnt with how long it takes for production its that our cars have been finished end june beginning July and have not been transported. This has nothing to do with production schedules and everything to do with ridiculously bad logistics. Mine took 6 week to get from Fremont to Baltimore and then say another month sat waiting on the dock in baltimore before being put on a boat to Zeebruge. And this is the problem people having ordered in Junly and have taken delivery already!

If you orderedmobile phone from Expert and they told you it would take 1 month and then it takes 3 would you be happy? Would you just say "all is ok I will get my phone when I get it"?

There needs to be accountability and how will they improve if you are too naive to complain?

tsla_eppen

Har fulgt med på denne og andre tråder en stund nå. Det kan VIRKELIG virke som at TESLA ikke tenker, eller har systemer som støtter first come first served når det gjelder transport, ferdigstilling, klargjøring osv. Jeg ser for meg store bolker med biler rundt omkring, som i praksis kun har et VIN nummer og en destinasjon (by i Norge). Når bilene blir håndtert er det ingen som leser på noen lapper at "denne bestillingen er fra mai, mens denne er fra juli", de tar enkelt og greit de bilene de ser og må uansett ta. Det er MER ENN NOK biler å ta av, og nye biler kommer annenhver dag tipper jeg

Grunnen til at dette normalt ikke er et problem er en jevn strøm av biler, men når det nå HOPER seg opp, vil effekten bli akkurat det vi nå tror vi opplever, at det er tilfeldig om man plukker opp og sender videre en bil som er bestilt i mai eller august.

En siste ting er også det at man charter ferger direkte til kr.sand, stavanger og bergen. Da blir det enda mer BINGO om bilene som kommer med er gamle eller nye.

Når dette er sagt, jeg synes Tesla opererer amatørmessig her. Det skulle ikke vært mulig å love datoer i øst og vest uten å egentlig vite noe som helst. Jeg har fått "andre halvdel" av september, men ikke hørt et pip. Jeg føler at det er like sannsynlig at den kommer  "i morgen" som 8. oktober. Bekreftet 28.juni forresten....

akseln

Jeg tipper du treffer spikeren på hodet :-)

Etter at de nå har et klargjøringssenter på Røyken, så kan det være at bilene som har stått lenge i Belgia er "mer klargjort" enn de som sendes direkte til Norge og som skal innom Røyken først.

En annen "forklaring" kan være at det under klargjøring i Belgia finnes feil som må rettes og da går tiden fort. Jeg vil heller ha en prikkfri bil enn en som har feil som må rettes opp senere.

nie

Sitat fra: akseln på onsdag 13. september 2017, klokken 09:20
Jeg tipper du treffer spikeren på hodet :-)

Etter at de nå har et klargjøringssenter på Røyken, så kan det være at bilene som har stått lenge i Belgia er "mer klargjort" enn de som sendes direkte til Norge og som skal innom Røyken først.

En annen "forklaring" kan være at det under klargjøring i Belgia finnes feil som må rettes og da går tiden fort. Jeg vil heller ha en prikkfri bil enn en som har feil som må rettes opp senere.
Ser at det snakkes om "Klargjøring i Belgia" i en del innlegg. Hvor har dere dette fra?
Meg bekjent er Belgia en ren transitt-havn hvor bilene står på en kai og venter....og venter.....og venter.
Tesla har jo et kjempestort anlegg i Nederland men Belgia.....? Kilder?

krl

Jeg har forstått det som at en del biler sendes med på de vanlige rutene til NorLine. Hvor vanlig dette er, aner jeg ikke. Men det har blitt losset av Tesla-er på Vige i Kristiansand minst to ganger.

Det er nok samme skip som går videre opp til vestlandet: https://sysla.no/maritim/leverer-tesla-pa-dora-til-hele-vestlandet/

e-tron 2018

Jepp, Zeebrugge (Belgia) er vel berre ankomsthavnen mens fabrikken ligg i Tilburg, Nederland. Sjå bilde..:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA