Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

Bushy

Så da får man tydeligvis bare den ene rabatten ja....
S75D sept. 17

Trikkern

Fikk endret datoen her om dagen til 13-20 september. Men i dag ringte Delivery. De hadde "plutselig" fått inn bilen, så lurte på om vi hadde mulighet til å hente bilen i morgen  ::) kunne nesten ikke si nei til det, så i morgen blir det tur til drammen for å hente bil  ;D ;D ;D
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Belloq

Sitat fra: Trikkern på fredag 08. september 2017, klokken 00:20
Fikk endret datoen her om dagen til 13-20 september. Men i dag ringte Delivery. De hadde "plutselig" fått inn bilen, så lurte på om vi hadde mulighet til å hente bilen i morgen  ::) kunne nesten ikke si nei til det, så i morgen blir det tur til drammen for å hente bil  ;D ;D ;D
Gratulerer :) når bestilte du?
P85 2014

Gjertsen84

De ringte meg i går også. Skal hente i Drammen kl 14.00 i dag :D

Belloq

Sitat fra: Gjertsen84 på fredag 08. september 2017, klokken 10:17
De ringte meg i går også. Skal hente i Drammen kl 14.00 i dag :D

Gratulerer , når bestilte du bil da:)?
P85 2014

Trikkern

2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Mc_Herreington

Sitat fra: terhalbo på torsdag 07. september 2017, klokken 20:54
Frister nesten å tape 30k, å heller bestille ny 75kw, til 80-90k lavere pris. Men uansett kun 1 discount som gjelder tydeligvis.

Ville mye heller hatt en 90D enn en 75D for såpass lite mellomlegg ( koster vel 825k for tilsvarende spec i 75D, dog med HiFi inkludert ). 100D blir jo 980k i samme spec.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

terhalbo

Prisen på HiFi før endring var 30-40k, som da gir en diff. på: 890-825=65k + 30k(hifi)=95k for 15kw på papiret, men siden 75kw også nyttigjør batteriet bedre er vel kw differansen under 15kw. Men regner med at lysten på ny bil blir større enn fornuften(og ventetid på ny bil igjen), så da blir det vel utlevering til uka..
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

askerramp

Bekreftet 15 juni

Jeg ringte Delivery i dag, bilen var på vei til Røyken for klargjøring der. De hadde opprettet et nytt klargjøringssenter i Røyken for å øke kapasiteten. Estimert utlevering i slutten av neste uke i Drammen.

Lindberg

Sitat fra: askerramp på fredag 08. september 2017, klokken 13:34
Bekreftet 15 juni

Jeg ringte Delivery i dag, bilen var på vei til Røyken for klargjøring der. De hadde opprettet et nytt klargjøringssenter i Røyken for å øke kapasiteten. Estimert utlevering i slutten av neste uke i Drammen.

Jøss, spennende! Da kan vi krysse fingrene for at enkelte av oss som venter på bil får noe bedre service enn hva som har vært tilfelle ved Tesla Drammen da, ifølge andre uheldige forumdeltagere  :D

Er vel en fare for at det blir veldig "samlebånd" og fort inn/fort ut nå utover i september kanskje, da Tesla vil ha flest utleveringer til kvartalslutt, og det trolig kommer lass på lass med biler til Norge.

nie

Sitat fra: askerramp på fredag 08. september 2017, klokken 13:34
Bekreftet 15 juni

Jeg ringte Delivery i dag, bilen var på vei til Røyken for klargjøring der. De hadde opprettet et nytt klargjøringssenter i Røyken for å øke kapasiteten. Estimert utlevering i slutten av neste uke i Drammen.
Kan virke som Tesla har gjort noe tilsvarende i Bergen.
Stod en haug nye biler på Nøstekaien på onsdag. Bilene er bortevekk og de er heller ikke på hverken Minde eller Kokstad.

brunost

S75D - bekreftet 20. juni - utlevering i Drammen:


Helt siden 1. august har jeg vært rimelig sikker på at bilen var på Talisman fra Long Beach. Det viste seg å stemme godt med statusendringer på My Tesla og da Talisman la til Zeebrugge 1. september.

5. Sep fikk jeg treff på UECC sporingen (bruk _hele_ VIN nr og søk her: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/ ) med status "Terminal Received" den 5. sep kl 12:29

I dag fikk jeg ny status "Vessel Loaded" kl. 15:00. I følge MarineTraffic Forlot Arabian Breeze Zeebrugge kl. 16:11 i dag og tenker at det er svært gode odds for at den er på denne båten.

DS: sa i går at forventet utlevering er siste uken i september - virker jo litt drøyt når den er i Drammen om 3-4 dager og med tanke på oppbemanningen de har gjort nå som det er bøttevis av biler på vei inn fra alle kanter.

My Tesla viser fortsatt "september - tidlig oktober" (var 14. - 28. september, men endret seg til "september - tidlig oktober" etter at Talisman la til Zeebrugge.

Andre som har fått statusendringer eller treff på UECC?

Belloq

Snakket med delivery i dag , de sier bilen står på brygga. Ikke noe treff hos uecc :-1-:
P85 2014

Mats JB

Min ble bekreftet 31.07.17

Skal hente den i Drammen 26.09.17

Får ingen treff på VIN noe sted, men DS skriver at biler har blitt flydd inn.
S75D 2017

steam

Sitat fra: Mats JB på fredag 08. september 2017, klokken 19:34
Min ble bekreftet 31.07.17

Skal hente den i Drammen 26.09.17

Får ingen treff på VIN noe sted, men DS skriver at biler har blitt flydd inn.

Vent... du bekreftet samtidig som meg og har allerede fått bekreftet hentedato?

S, 75D, med stoffseter?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA