Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

ChrML

Overraskende at de slipper biler med så mye feil. Det er enkelt å oppdage med rette QA på fabrikken. Må jo være både svindyrt og skadelig for rykte å sende slikt så kunden skal oppdage det.

morpheos

Hentet ut bil i går kveld. I Bergen leveres bilene ut i et stort partytelt, som var ganske mørkt. Gikk over bilen ganske nøye med lommelykt, men ikke akkurat ideelle forhold. Brukte ca. 45 min på gjennomgang av bilen, til utleveringsdamens delvise fortvilelse. Fant noen småting, bla. en liten bulk på høyre side langs listen hvor bagasjeluken kommer ned (på rennen nedover), samt en skrape i plastlisten nederst på samme side. Ellers lite å plukke på, litt tight på ene siden der FWD kommer ned, men lager ikke noe lyd og hun noterte det. Spurte etter docking til telefon siden den har Premiumpakken, men fikk til svar at den ikke ble levert ut lengre. Den lå i hanskerommet..

Ellers superhappy med bilen. Ser at FWD er noe paranoid på hvor høyt den vil ta døren i garasjen, og at jeg sannsynligvis kommer til å irritere på meg noen naboer mtp hvor brei bilen er.

nie

@morpheos
Har sett partyteltet på Kokstad og der er jo ikke akkurat godt lys for å vurdere karosseri og lakk.
Var det ikke mulig å få kjørt bilen ut i dagslys? Da sees jo alt mye lettere.
(Henter forhåpentlig min egen på samme sted i løpet av de nærmeste ukene)

MyMuffin

Sitat fra: morpheos på onsdag 20. september 2017, klokken 09:50
Hentet ut bil i går kveld. I Bergen leveres bilene ut i et stort partytelt, som var ganske mørkt. Gikk over bilen ganske nøye med lommelykt, men ikke akkurat ideelle forhold. Brukte ca. 45 min på gjennomgang av bilen, til utleveringsdamens delvise fortvilelse. Fant noen småting, bla. en liten bulk på høyre side langs listen hvor bagasjeluken kommer ned (på rennen nedover), samt en skrape i plastlisten nederst på samme side. Ellers lite å plukke på, litt tight på ene siden der FWD kommer ned, men lager ikke noe lyd og hun noterte det. Spurte etter docking til telefon siden den har Premiumpakken, men fikk til svar at den ikke ble levert ut lengre. Den lå i hanskerommet..

Ellers superhappy med bilen. Ser at FWD er noe paranoid på hvor høyt den vil ta døren i garasjen, og at jeg sannsynligvis kommer til å irritere på meg noen naboer mtp hvor brei bilen er.

Noen som vet hvordan det er med docking til den nye premium pakken? Den er i utgangspunktet ikke nevnt i det hele tatt
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

-Xee-

Har fått final invoice med estimert levering 29.09 - hvor ofte pleier estimert levering på final invoice å stemme overens med når man faktisk får bilen? :)

Omen

Endelig var dagen her! Hadde avtalt utlevering kl 11 i Drammen. Troppet opp et kvarter før, full av iver.
Kl 10.55 kommer det en kar ut og roper ut navnet mitt. Denne herre kunne fortelle meg at de ikke kunne levere ut bilen min i dag, fordi den fortsatt står på havnen i Drammen(!) Så jeg ble sendt hjem med en leiebil og lovnad om utlevering på lørdag. Er så forbanna at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan er det mulig å ha så dårlig kontroll at du faktisk ikke klarer å gi beskjed før fem minutter før avtalt tid??
Jeg har i tillegg til dette tatt meg fri fra jobb for å hente bil i dag, så dette er på grensen til helt utrolig. Men jeg ser jo også at denne historien ikke er unik på noen måte.

En ekstremt dårlig start på mitt kundeforhold hos Tesla der altså  >:(

akseln

Kom din til Drammen nå på mandag eller forrige mandag?

Omen

geear

Sitat fra: Omen på onsdag 20. september 2017, klokken 12:27
Endelig var dagen her! Hadde avtalt utlevering kl 11 i Drammen. Troppet opp et kvarter før, full av iver.
Kl 10.55 kommer det en kar ut og roper ut navnet mitt. Denne herre kunne fortelle meg at de ikke kunne levere ut bilen min i dag, fordi den fortsatt står på havnen i Drammen(!) Så jeg ble sendt hjem med en leiebil og lovnad om utlevering på lørdag. Er så forbanna at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan er det mulig å ha så dårlig kontroll at du faktisk ikke klarer å gi beskjed før fem minutter før avtalt tid??
Jeg har i tillegg til dette tatt meg fri fra jobb for å hente bil i dag, så dette er på grensen til helt utrolig. Men jeg ser jo også at denne historien ikke er unik på noen måte.

En ekstremt dårlig start på mitt kundeforhold hos Tesla der altså  >:(
Føyer seg bare i rekka. Hvis de ikke finner ut at de mangler bilen så sent som fem minutter før utlevering, så forteller det og noe om hva slags kvalitetssjekk de tar på bilene - som igjen kan forklare en del av manglene som kan ha oppstått under transport og lignende.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

THE

Sitat fra: -Xee- på onsdag 20. september 2017, klokken 11:16
Har fått final invoice med estimert levering 29.09 - hvor ofte pleier estimert levering på final invoice å stemme overens med når man faktisk får bilen? :)

Fikk estimert levering 25.09 på final invoice. Skal hente bilen kl 18 i dag.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

SabreMan

Har nettopp fått telefon og faktura. Regner med å få bilen på lørdag eller neste uke. My Tesla insisterer fortsatt på at bilen er i Nederland med beregnet levering mellom 2. og 9. september.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

olabt

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 20. september 2017, klokken 11:12
Sitat fra: morpheos på onsdag 20. september 2017, klokken 09:50

Noen som vet hvordan det er med docking til den nye premium pakken? Den er i utgangspunktet ikke nevnt i det hele tatt

Lå i en eske i handskerommet.. monterte selv
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

morpheos

Jepp - samme her. Damen som utleverte var ikke kjent med det, og snakket med de "på kontoret" som mente at det ikke ble levert med enda. Ligger i hanskerommet, så bare å sette den sammen selv.

MyMuffin

Sitat fra: morpheos på onsdag 20. september 2017, klokken 15:01
Jepp - samme her. Damen som utleverte var ikke kjent med det, og snakket med de "på kontoret" som mente at det ikke ble levert med enda. Ligger i hanskerommet, så bare å sette den sammen selv.

ypperlig :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

-Xee-

Sitat fra: morpheos på onsdag 20. september 2017, klokken 15:01

Wow... for et kunnskapsnivå på disse Tesla-ansatte...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA