Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

sjossang

Det gikk mange biler til Larvik, og disse er kjørt videre til Drammen og Røyken (og kanskje Kristiansand). Disse vil jo ikke være synlige hos UECC.

Hva jeg gleder meg til å se, er hvor mange biler som ble levert i september. Ny rekord?
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Rolf Gjerdsjø

Snakket med selger i dag, og fikk beskjed om at de sannsynligvis kan levere bilen denne uka. Men jeg renger med at jeg fremdeles må høre fra DS først, så spørsmålet er hvor lang tid i forveien ringer de egentlig?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 18. september 2017, klokken 15:04
Snakket med selger i dag, og fikk beskjed om at de sannsynligvis kan levere bilen denne uka. Men jeg renger med at jeg fremdeles må høre fra DS først, så spørsmålet er hvor lang tid i forveien ringer de egentlig?

Dette lurer jeg også på.... håper på levering denne uken men har ikke hørt noe fra DS.

Belloq

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 18. september 2017, klokken 15:04
Tja de ringte meg forrige uke å avtalte at jeg skulle hente bilen i Kristiansand på onsdag, men da var ikke en gang bilen kommet til Norge. Jeg stusset veldig på dette da jeg fulgte bilen på Baltic breeze, det viste seg at det var feil å jeg fikk den sure telefonen på fredag om at det ikke ble noe utlevering:( Ble noen ekstra øl den kvelden.
P85 2014

ModelS_Oslo88

Sitat fra: sjossang på mandag 18. september 2017, klokken 09:52
Det gikk mange biler til Larvik, og disse er kjørt videre til Drammen og Røyken (og kanskje Kristiansand). Disse vil jo ikke være synlige hos UECC.

Hva jeg gleder meg til å se, er hvor mange biler som ble levert i september. Ny rekord?

Vi får se! http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2017/09/Tesla-rush-i-september

Omen

Jeg ringte nettopp til Delivery. Bilen min står som Terminal Received i Zeebrugge (ankom 12.9) men ingen fler oppdateringer. Delivery sa bilen min var å plass i Drammen og at jeg kan hente nå på onsdag!

Spørsmålet er da om jeg kan stole på dette, eller om UECC er mer pålitelig? Har lest de skumle historiene om de som må snu i døra med uforrettet sak

akseln

Ville vært litt skeptisk hvis de klarer å få den klar på et par dager. De flere hundre bilene som kom med Baltic Breeze i dag står fortsatt på kaia i Drammen. Det ville nesten vært å vinne i lotto hvis de klarer å finne akkurat din bil og så få den tipp topp til onsdag. MEN det har sikkert skjedd større under før!

Ser at de bilene som leveres ut i dag stort sett kom til Drammen forrige mandag og da bør det være lov til å håpe at bilene blir levert ut i løpet av en ukes tid.

Omen

Sitat fra: akseln på mandag 18. september 2017, klokken 15:31
Ville vært litt skeptisk hvis de klarer å få den klar på et par dager. De flere hundre bilene som kom med Baltic Breeze i dag står fortsatt på kaia i Drammen. Det ville nesten vært å vinne i lotto hvis de klarer å finne akkurat din bil og så få den tipp topp til onsdag. MEN det har sikkert skjedd større under før!

Ser at de bilene som leveres ut i dag stort sett kom til Drammen forrige mandag og da bør det være lov til å håpe at bilene blir levert ut i løpet av en ukes tid.

Det er jeg enig i. Men nå har jeg til og med innkalling på epost om henting kl 11 på onsdag, så kan jo egentlig ikke gjøre annet enn å forholde meg til dette. Får bare være ekstra nøye med sjekklisten :)

akseln

Det virker som om Teslas logistikkavdeling bruker LIFO-prinsippet (Last inn - First out)  :(

morpheos

ModelXoslo

Jeg ringte i dag. Kunne hente bilen etter torsdag, så blir lørdag morgen på meg!

Bilen er i drammen, men ikke blitt registrert enda.

Hvor vanlig er det å møte opp for så å måtte dra igjen?
X75D bestilt - Sent august - September levering

nie

Sitat fra: morpheos på mandag 18. september 2017, klokken 15:50
Tror Tesla hater meg:

http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/?q=5YJXCCE20HF056776

Bilen er fremdeles ikke utlevert..
De hater deg nok ikke men den har kanskje fått en transportskade? Tesla er ikke så veldig god på åpenhet hvis det er tilfelle.

morpheos

Gudene vet. De har rotet veldig hele veien. Fikk beskjed på torsdag at de skulle ringe snart for utlevering, men de har ikke gitt lyd fra seg enda. Tenker jeg ringer dem i morgen.

mhtofte

Får ingen treff på UECC, så ringte Tesla i dag. Fikk då beskjed om at den var til fortolling, og at eg kan hente den i Drammen på fredag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA