Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: akseln på fredag 15. september 2017, klokken 16:41
Min er endelig på vei fra Belgia til Drammen. Håper bare den ikke får enda 3 uker med venting der før den kan hentes ut. Satser egentlig på neste lørdag, men det er vel å tro på julenissen....

Med tanke på hvor lenge noen av oss andre har ventet etter at bilen (presumptivt) har ankommet Norge, så ville jeg ikke holdt pusten.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

akseln

Ja, vi får se. Heldigvis så setter de som kjent alle kluter til for å få levert flest mulig biler innen utgangen av september. Så lenge jeg får bilen før høstferien (uke 40), så er jeg fornøyd. Hvis ikke går jomfruturen til hytta med henger fløyten. Har også bestilt montering av Tesla-lader på hytta i høstferien og det hadde vært dobbelt nedtur hvis jeg ikke har med bilen for å teste laderen.

brunost

Sitat fra: akseln på fredag 15. september 2017, klokken 16:41
Min er endelig på vei fra Belgia til Drammen. Håper bare den ikke får enda 3 uker med venting der før den kan hentes ut. Satser egentlig på neste lørdag, men det er vel å tro på julenissen....

Neida, det skal gå bra - iallefall hvis du tar den ut i Drammen. Min var på vei opp forrige fredag, la til kai i Drammen mandag kveld og jeg henter i morgen. Lykke til

ModelXoslo

Hvordan finner dere ut når dere får bilen? Ser at folk som bekreftet i midten av juli får bilene sine nå? Jeg bekreftet 23 juni og har ikke fått noe info enda.
Sto 14-28 september på meg, og endret seg for 10 dager siden til september-oktober

Understellsnummer: 5YJXCCE27HF057245

Noen som får sett status på min?
X75D bestilt - Sent august - September levering


Belloq

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 15. september 2017, klokken 18:36
Hvordan finner dere ut når dere får bilen? Ser at folk som bekreftet i midten av juli får bilene sine nå? Jeg bekreftet 23 juni og har ikke fått noe info enda.
Sto 14-28 september på meg, og endret seg for 10 dager siden til september-oktober

Understellsnummer: 5YJXCCE27HF057245

Noen som får sett status på min?
Sjekket for deg nå på UEEC, bilen din kom til drammen den 12.09 kl 14
P85 2014

Bushy

Bilen din kom til Drammen 12.09 ser det ut som
S75D sept. 17

ModelXoslo

Takk for alle svar. Er i utlandet, så fikk ikke opp uecc siden. Er det noen som tør å anslå når jeg kan få den? I forhold til kvartalsregistrering, erfaringer etc?

Skulle gjerne hatt den fredag 22 sept direkte gardermoen-drammen, men tviler jo når jeg ikke har hørt noe. Hvor mange dager før levering er det vanlig å få beskjed?
X75D bestilt - Sent august - September levering

akseln

#593
Sitat fra: brunost på fredag 15. september 2017, klokken 18:06
Sitat fra: akseln på fredag 15. september 2017, klokken 16:41
Min er endelig på vei fra Belgia til Drammen. Håper bare den ikke får enda 3 uker med venting der før den kan hentes ut. Satser egentlig på neste lørdag, men det er vel å tro på julenissen....
Neida, det skal gå bra - iallefall hvis du tar den ut i Drammen. Min var på vei opp forrige fredag, la til kai i Drammen mandag kveld og jeg henter i morgen. Lykke til

Skal hente i Brummundal, så det legger kanskje på noen dager. Kan også være at de har noe mindre å gjøre i disse kaos-tider, så det kan hende det slår ut positivt. Time will show  :+1:

brunost

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 15. september 2017, klokken 18:59
Takk for alle svar. Er i utlandet, så fikk ikke opp uecc siden. Er det noen som tør å anslå når jeg kan få den? I forhold til kvartalsregistrering, erfaringer etc?

Skulle gjerne hatt den fredag 22 sept direkte gardermoen-drammen, men tviler jo når jeg ikke har hørt noe. Hvor mange dager før levering er det vanlig å få beskjed?

Bilen din var sannsynligvis med på Arabian Breeze (se vedlagt bilde for screenshot når de laster av i Drammen på kvelden den 11. september). Bilen min var med på samme båt og har eksakt samme timestamps som deg.

Jeg fikk telefon på onsdag denne uken og henter i morgen. Din bør være rett rundt hjørnet. Du kan også se om bilen din blir registrert hos Vegvesen.no (https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og+salg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=5YJXCCE27HF057245) - den skal være registrert der før du får tatt den ut (jeg fikk først treff i ettermiddag så sikkert noe delays).

Lykke til :+1:


ModelXoslo

Sitat fra: brunost på fredag 15. september 2017, klokken 21:16
Sitat fra: ModelXoslo på fredag 15. september 2017, klokken 18:59
Takk for alle svar. Er i utlandet, så fikk ikke opp uecc siden. Er det noen som tør å anslå når jeg kan få den? I forhold til kvartalsregistrering, erfaringer etc?

Skulle gjerne hatt den fredag 22 sept direkte gardermoen-drammen, men tviler jo når jeg ikke har hørt noe. Hvor mange dager før levering er det vanlig å få beskjed?

Bilen din var sannsynligvis med på Arabian Breeze (se vedlagt bilde for screenshot når de laster av i Drammen på kvelden den 11. september). Bilen min var med på samme båt og har eksakt samme timestamps som deg.

Jeg fikk telefon på onsdag denne uken og henter i morgen. Din bør være rett rundt hjørnet. Du kan også se om bilen din blir registrert hos Vegvesen.no (https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og+salg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=5YJXCCE27HF057245) - den skal være registrert der før du får tatt den ut (jeg fikk først treff i ettermiddag så sikkert noe delays).

Lykke til :+1:

Gratulerer! Regner med at du gleder deg til i morgen.

Var det visse klokkeslett man må hente på lørdager? Eventuelt tidspunkter etter arbeidstid hverdager? Lander i oslo fredag og har fri resten av dagen, så hadde vært fantastisk im jeg var litt heldig også.

Hva har dato stått på deg de siste ukene? 14-28?
X75D bestilt - Sent august - September levering

brunost

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 15. september 2017, klokken 22:31
Sitat fra: brunost på fredag 15. september 2017, klokken 21:16
Sitat fra: ModelXoslo på fredag 15. september 2017, klokken 18:59
Takk for alle svar. Er i utlandet, så fikk ikke opp uecc siden. Er det noen som tør å anslå når jeg kan få den? I forhold til kvartalsregistrering, erfaringer etc?

Skulle gjerne hatt den fredag 22 sept direkte gardermoen-drammen, men tviler jo når jeg ikke har hørt noe. Hvor mange dager før levering er det vanlig å få beskjed?

Bilen din var sannsynligvis med på Arabian Breeze (se vedlagt bilde for screenshot når de laster av i Drammen på kvelden den 11. september). Bilen min var med på samme båt og har eksakt samme timestamps som deg.

Jeg fikk telefon på onsdag denne uken og henter i morgen. Din bør være rett rundt hjørnet. Du kan også se om bilen din blir registrert hos Vegvesen.no (https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og+salg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=5YJXCCE27HF057245) - den skal være registrert der før du får tatt den ut (jeg fikk først treff i ettermiddag så sikkert noe delays).

Lykke til :+1:

Gratulerer! Regner med at du gleder deg til i morgen.

Var det visse klokkeslett man må hente på lørdager? Eventuelt tidspunkter etter arbeidstid hverdager? Lander i oslo fredag og har fri resten av dagen, så hadde vært fantastisk im jeg var litt heldig også.

Hva har dato stått på deg de siste ukene? 14-28?

Takk! Har ikke gleder meg.så mye siden julaften og bursdag for maaange år siden

akseln

Nå lastes det av en haug av Teslaer fra Baltic Breeze i Drammen. Se nederst til venstre på bildet.

MyMuffin

Det er vel kaskje for mye å tro at bilen min er med der da den ankom ifølge uecc tracking Zeebrugge den 12/9 (4 dager før breeze sin avgang mot drammen).
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

akseln

Ja, du burde nok ha fått flere statuser fra UECC hvis din bil er med her. Fikk akkurat status "Vessel Arrived" kl. 07:00.

MEN det finnes eksempel på at biler plutselig dukker opp i Drammen uten at de har blitt logget på båten, men det er nok unntaket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA