Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

SabreMan

Sitat fra: rsomby på torsdag 17. august 2017, klokken 15:09
Bekreftet 19.juni. Fikk beskjed i dag om at det er ca.4 uker til levering.

Når jeg bestilte så droppet jeg premium pakken da jeg syntes den var alt for overpriset i forhold til innholdet på det tidspunktet. Så ca 4 uker senere går masse av det som var i premiumpakken over til å bli standardutstyr, kan nenve lys i dørhåndtak, ambient interiørbelysning, tåkelys. Noe som vel betyr at jeg ikke får dette utstyret på bilen som er på vei nå. Kjipt. Fikk 1500kr i automagisk discount, uten at det gjorde noe på humøret.

I tillegg så går det tregt med salg av gamlebilen. Vurderer faktisk å ta tapet på depositum og beholde den jeg har nå istedet.

Kjedelig det med premiumpakken og luft som standard, men vi får i det minste bedre akselerasjon.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Bergan

Bekreftet 22. Mai, og nå er endelig bilen mulig å tracke på UECC;
ZEEBRUGGE    VESSEL LOADED    16.08.2017 23:00

Fikk beskjed om at vi snakker om levering tidlig September.. - Noen som vet hvilket skip dette kan være?

robban123

Sitat fra: Bergan på fredag 18. august 2017, klokken 11:37

Fikk beskjed om at vi snakker om levering tidlig September.. - Noen som vet hvilket skip dette kan være?

Er det denne linken du har brukt til å tracke bilen?
http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Jeg tipper bilen din da er på Baltic Breeze som forlot Zeebrugge den 16.08 kl 23.29 som nå er Bremerhaven.

Min bil ble bekreftet dagen etter din men fikk ikke treff på UECC.

rsomby

Sitat fra: SabreMan på fredag 18. august 2017, klokken 11:00
Sitat fra: rsomby på torsdag 17. august 2017, klokken 15:09
Bekreftet 19.juni. Fikk beskjed i dag om at det er ca.4 uker til levering.

Når jeg bestilte så droppet jeg premium pakken da jeg syntes den var alt for overpriset i forhold til innholdet på det tidspunktet. Så ca 4 uker senere går masse av det som var i premiumpakken over til å bli standardutstyr, kan nenve lys i dørhåndtak, ambient interiørbelysning, tåkelys. Noe som vel betyr at jeg ikke får dette utstyret på bilen som er på vei nå. Kjipt. Fikk 1500kr i automagisk discount, uten at det gjorde noe på humøret.

I tillegg så går det tregt med salg av gamlebilen. Vurderer faktisk å ta tapet på depositum og beholde den jeg har nå istedet.

Kjedelig det med premiumpakken og luft som standard, men vi får i det minste bedre akselerasjon.

For min del blir bare 0,1sec raskere. Jeg har en 90D nå og en 100D på vei :-/

AlexanderDJ

Pratet akkurat med Tesla på telefon, de mente bilen enda ikke var ankommet Beliga  :-\
Dette er i kontrast til hva Delivery har sagt på mail tidligere, som sa den ble satt på båt i juni/juli. Virker rart.
Falt av båten på veien? :D

Bestilte 31. mai og bekreftet 3. juni.
2017 Model S75D. Levering August/September

tsla_eppen

Jeg har hele veien trodd at bilen min var på Tysla, men har nå en vag følelse av at den enten er på en annen båt eller rett og slett fremdeles i USA (1 mnd etter den var ferdig produsert)

Eneste gleden er at HVIS det kommer enda en prisnedgang så får jeg vel den også før levering, denne gangen kanskje pga valuta?

Status er "ankommet Europa" og dato er "sent aug -sept" og det har det stått siden 10. juli

morpheos

Tror de sliter. En på Delivery sier at bilen er i Drammen og venter på transport til Bergen, og en annen sier at den kommer til Norge i månedsskiftet aug/sept. Hvor vanskelig er dette? Har de så dårlige systemer?

chrgre

Sitat fra: SkHallois på torsdag 17. august 2017, klokken 23:07
Sitat fra: olekroll på torsdag 17. august 2017, klokken 17:59
Bestilte TMX75D 29.juni, ble produsert 10.juli, var med Tysla og kom til Zeebrygge 11.aug. Har i et par uker hatt 29.aug til 12.sept som leveringstidsrom i Bergen. Fikk Final Invoice i dag med estimert utlevering 8.sept, håper det holder seg....

Krysser fingrene for at jeg får samme som deg. Ikke fått final invoice enda men jeg har også 29 aug til 12 sept som estimert levering og har hatt det i et par uker. Ble også fortalt at bilen ble produsert i starten av juli. Skal også hente i Bergen

Thg

Som nevnt tidligere fant jeg min bil på tracking. Ble ringt opp av Tesla i dag for å avtale hentedato og tid. Hun jeg snakket med nevnte at de ringer fordi bilen nå er på båt på vei til Drammen. Så virket som det var rutinen, at de ringer for å bekrefte noen dager før bilen kommer til Norge.

morpheos

Nei. Jeg fikk beskjed om at de ikke kunne si hvilken dato det ble før den kom til Bergen. Akkurat nå virker det som de ikke vet hvor bilen er. Oser ikke av verken rutiner eller grad av at man driver med logistikk. Dette er ganske standard greier, så det er litt amatør at de enda ikke har dette på plass

Bergan

Sitat fra: robban123 på fredag 18. august 2017, klokken 12:23

Jeg tipper bilen din da er på Baltic Breeze som forlot Zeebrugge den 16.08 kl 23.29 som nå er Bremerhaven.

Er den linken jeg bruker ja!

Bilen var på Baltic Breeze og har nå ankommet Drammen iflg. UECC.

Tesla mener vi snakker om levering tidlig September, de bruker i så fall lang tid også når bilen har ankommet synes jeg..

robban123

Sitat fra: Bergan på søndag 20. august 2017, klokken 12:12
Sitat fra: robban123 på fredag 18. august 2017, klokken 12:23

Er den linken jeg bruker ja!

Bilen var på Baltic Breeze og har nå ankommet Drammen iflg. UECC.

Tesla mener vi snakker om levering tidlig September, de bruker i så fall lang tid også når bilen har ankommet synes jeg..

Regner da med at min fortsatt står i Belgia da jeg ikke får treff på min bil på trackingen.
Sist gang jeg snakket med Delivery trodde de fortsatt på August levering men det tror jeg blir vanskelig nå.

Du bør hvertfall få en telefon fra Tesla om kort tid. Er veldig nysgjerrig på hvor fort det går fra bilen ankommer Drammen til leveringsdato.

krokus

Min sto også i Belgia når jeg snakket med dem torsdag forrige uke. Hvilken båt er neste mulige? De trodde levering slutten av august eller starten av september i Drammen.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

akseln

kroken79

Hallais,
Ser at det er flere her med tilsvarende frustrasjoner som meg ;)
(Jeg er helt fersk som elbil-to-be-eier)
Bekreftet selv en S75D 29.05 med estimert levering sent juli/tidlig aug. Den siste måneden har jeg hatt levering 20.08 - 03.09 på min side.
Sendte melding til Delivery for 2 uker siden, og fikk svar at bilen var på vei til Norge, og at jeg snart ville bli kontaktet. Så, etter en uke fikk jeg melding fra Tesla om at det nærmet seg og at jeg kunne vente en telefon snart for videre avtale om levering, og om jeg ville ha med vinterhjul.
MEN, da jeg i dag ringte for å høre hvor bilen ble av, kunne Tesla fortelle at bilen FORTSATT STÅR I BELGIA. Her har den vært i 3 uker(!) av en eller annen grunn, men at den nå venter på neste skip.

Jeg skjønner heller ikke hvordan de kan ha så dårlig kontroll på logistikken...
Har selv prøvd å spore på VIN hele veien, men aldri funnet den.
S75D levering i august-sept,
Bekreftet 29.05.17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA