Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

akseln

Ble oppringt av Delivery i går pga. noe rundt innbytte. Spurte da hvordan det lå an med leveringen og hun mente den fortsatt var på båt over Atlanteren. Mistet litt motet og da gidder jeg ikke en gang sjekke hvilken båt dette skulle være. Mistenker egentlig at de ikke har kontroll eller klarer å se hvor bilen er og da er det bare å droppe all mulig sjekking og heller vente på at noen ringer meg og sier at bilen er klar.

Trikkern

Virker som at på båt over Atlanteren er et standardsvar de har  ;D fikk det svaret for ca 2 uker siden jeg og. Hvis det hadde stemt så ville
Nok bilen vært i Norge nå snart. Og regner vel ikke med at den står 4 uker i drammen før de leverer den ut. Godt mulig gøteborgs turen til samboeren i midten av september blir i diesel dyret allikevel :(
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

krokus

Jeg ringte Tesla nå for å høre status. Da jeg snakket med de sist for ca. 1,5 uke siden, fortalte de at bilen var klar for å komme på båt til Drammen, og være her denne uka. Nå sier Tesla at den står til teknisk kontroll i Zeebrugge, og at det er forsinkelser der med dette, og at de antar utlevering i slutten av august/starten av september.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Thg

Min bil har nå dukket opp på trackingen til uecc. Ble lastet på Baltic Brezee i går, ankommer Drammen søndag. Den har da vært ca 2 uker i Zeebrugge før den ble sendt videre.

AlexanderDJ

Sitat fra: Thg på torsdag 17. august 2017, klokken 11:10
Min bil har nå dukket opp på trackingen til uecc. Ble lastet på Baltic Brezee i går, ankommer Drammen søndag. Den har da vært ca 2 uker i Zeebrugge før den ble sendt videre.
Min dukker ikke opp :( Når bekreftet du? S eller X? Det er på denne siden du søkte og hvor du skrev inn hele VIN-nummeret? http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
2017 Model S75D. Levering August/September

Gjertsen84

Oppdatertere MyTesla seg da?

morpheos

Nå husker jeg hvorfor jeg var skeptisk til å bestille ny Tesla. Lange ventetider på service, dårlig service når bilen først er levert, og en leveranseprosess preget av full kontroll.

Begynnelsen av August: Forventet utleveringsdato 18. august
En uke senere: bilen er i Drammen og skal fortolles og sendes til Bergen
Starten av denne uken: vi krysser fingrene for at 18. august går bra
I dag: Bilen blir levert i begynnelsen av september

Det er *nesten* som det er verdt de 15.000 i depositum å gi dem beskjed at pga. alt dette rælet så kansellerer jeg bilen.

*sukk*

rsomby

Bekreftet 19.juni. Fikk beskjed i dag om at det er ca.4 uker til levering.

Når jeg bestilte så droppet jeg premium pakken da jeg syntes den var alt for overpriset i forhold til innholdet på det tidspunktet. Så ca 4 uker senere går masse av det som var i premiumpakken over til å bli standardutstyr, kan nenve lys i dørhåndtak, ambient interiørbelysning, tåkelys. Noe som vel betyr at jeg ikke får dette utstyret på bilen som er på vei nå. Kjipt. Fikk 1500kr i automagisk discount, uten at det gjorde noe på humøret.

I tillegg så går det tregt med salg av gamlebilen. Vurderer faktisk å ta tapet på depositum og beholde den jeg har nå istedet.

Thg

Sitat fra: AlexanderDJ på torsdag 17. august 2017, klokken 12:17
Min dukker ikke opp :( Når bekreftet du? S eller X? Det er på denne siden du søkte og hvor du skrev inn hele VIN-nummeret? http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Bekreftet 01.juni. Model S75d. Jepp er der den dukker opp ja. Ikke endret seg noe på Mytesla enda.

olekroll

Bestilte TMX75D 29.juni, ble produsert 10.juli, var med Tysla og kom til Zeebrygge 11.aug. Har i et par uker hatt 29.aug til 12.sept som leveringstidsrom i Bergen. Fikk Final Invoice i dag med estimert utlevering 8.sept, håper det holder seg....

Trikkern

Sitat fra: olekroll på torsdag 17. august 2017, klokken 17:59
Bestilte TMX75D 29.juni, ble produsert 10.juli, var med Tysla og kom til Zeebrygge 11.aug. Har i et par uker hatt 29.aug til 12.sept som leveringstidsrom i Bergen. Fikk Final Invoice i dag med estimert utlevering 8.sept, håper det holder seg....

hvis min X75D bestilt 6 og bekreftet 9 juni blir levert etter denne så blir jeg litt frustrert merker jeg  ;D fortsatt ingen final invoice..
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Gjertsen84

Bare å håpe at min kommer på Auto Energy 19.8 fra zeebrugge da. Hvis ikke så ryker nok min utleveringsdato. Nesten igjen blir da ARABIAN BREEZE som går 24.8 og er i Drammen 28.8.

Noen som vet ca gjennomsnitt i tid det tar fra ankomst Drammen til bilen er klar for utlevering i Drammen?

Rolf Gjerdsjø

Der dukka omsider final invoice opp hos meg også, med estimert levering 7/9. Har ingen anelse om det holder, men er lov å håpe. Bilen kommer vel mest sannsynlig på Arabian Breeze den da.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

morpheos

Sitat fra: Gjertsen84 på torsdag 17. august 2017, klokken 19:32
Bare å håpe at min kommer på Auto Energy 19.8 fra zeebrugge da. Hvis ikke så ryker nok min utleveringsdato. Nesten igjen blir da ARABIAN BREEZE som går 24.8 og er i Drammen 28.8.

Noen som vet ca gjennomsnitt i tid det tar fra ankomst Drammen til bilen er klar for utlevering i Drammen?

Tja, min ankom etter sigende 9. august, og de estimerer utlevering "i begynnelsen av september" så det er tydeligvis litt lotto.

SkHallois

Sitat fra: olekroll på torsdag 17. august 2017, klokken 17:59

Krysser fingrene for at jeg får samme som deg. Ikke fått final invoice enda men jeg har også 29 aug til 12 sept som estimert levering og har hatt det i et par uker. Ble også fortalt at bilen ble produsert i starten av juli. Skal også hente i Bergen
Nissan Leaf, april 15
Tesla Model X90D, sept 17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA