Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

brunost

Sitat fra: zendar på torsdag 10. august 2017, klokken 13:58
Jeg har ikke hørt noe etter at status gikk til "Beregnet leveringstid: Sent i august - September" for 3-4 uker siden. Bekreftet 20.juni. Krysser fingre for at de har glemt å glemt å oppdatere og at den kommer til Bergen sammen med morpheos sin  8)

Jeg bekreftet også 20. juni (s75D), min er (sannsynligvis) på Talisman som gikk fra Long Beach, CA 2. august med ETA Zeebrugge 1. september. DS sier estimert utlevering er første halvdel av september, men tipper det blir mot slutten.

Står fortsatt "Sent august - september" hos meg. Samt at bilen er i Europa (gjort det siden 16. juli selv om den ikke var på båt før 2. august.

Ughhh... dette føles ut som en evighet

zendar

Sitat fra: brunost på torsdag 10. august 2017, klokken 17:47
Jeg har ikke hørt noe etter at status gikk til "Beregnet leveringstid: Sent i august - September" for 3-4 uker siden. Bekreftet 20.juni. Krysser fingre for at de har glemt å glemt å oppdatere og at den kommer til Bergen sammen med morpheos sin  8)

Jeg bekreftet også 20. juni (s75D), min er (sannsynligvis) på Talisman som gikk fra Long Beach, CA 2. august med ETA Zeebrugge 1. september. DS sier estimert utlevering er første halvdel av september, men tipper det blir mot slutten.

Står fortsatt "Sent august - september" hos meg. Samt at bilen er i Europa (gjort det siden 16. juli selv om den ikke var på båt før 2. august.

Jeg fikk nettop svar fra DS at "Dette er dessverre en feil vi opplever på MyTesla for øyeblikket, hvor det blir oppdatert at bilen har kommet til Europa med en gang den forlater fabrikken i California." og at min bil er "på vei mot Østkysten i USA. Levering estimeres til midt – slutt september."  :o

Må finne litt tålmodighetskrem å smøre meg med nå.  :P
Bestilt: Tesla Model S 75D
Reservert: TM3 (31.mars 2016)

Gjertsen84

Har fått final invoice, bilen ser etter alle solemerker ut til å være på Tysla som legger til kai ved midtnatt. I final invoice stod det utlevering 29.8. Delivery opplyste om at dette var en dato som systemet genererte. Blir spennende å se hvor lang tid det tar fra bilen ankommer Zeebrugge til den er i Drammen.

SabreMan

Jeg har nettopp fått opp at bilen er i Nederland. Forrige status var "på vei til havnen i USA" i ukevis.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

tsla_eppen

Er det noen som kan bekrefte at VIN søk hos UECC faktisk fungerer nå i disse dager?
Og, er det slik at det endres status når bilen går fra båt nr 1 til båt nr 2 i mytesla? Jeg var sikker på at min var på tysla, ferdig produsert 10.juli, men ingenting har skjedd etter TYSLA ankom zeebrygge :-/

morpheos

Nei, VIN søk på UECC funker ikke. Jeg søkte som bare det og fikk aldri noe treff i perioden etter at Tamerlane la til kai i Zeebrugge og frem til bilen var i Drammen, og det stod ikke på hyggpigheten av søk. Bilen har hatt samme status i MyTesla (ankommet Europa og i transitt til leveringssted) siden den var ferdig produsert. Bilen er nå i Drammen eller på vei til Bergen.

Lokführer

Estimert levering på min X75(BTX8) er 27 aug i Kristiansand.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

robban123

Autoprestige er på vei mot Drammen nå med ankomst imorgen tidlig. Det er vel sannsynlig at det er en del biler fra Tamerlane på denne

Gjertsen84

Ser ut som den er på vei mot Køben fra drammen ifølge marinetraffic.com. Tror nok ikke min min kom med Tamerlane, men Tysla. Det begynner å gjøre vondt i ventemuskelen nå....

Marinius95

Bekreftet min S75D den 02.07 og har beskjed om levering sent August / september.
Tok svært kort tid fra den var bekreftet til den var ''ankommet Nederland''. Har et håp om at den kommer mot slutten av August, men ser dårlig ut... Har verken fått final invoice eller noe mer konkret :/

Sent from my iPad using Tapatalk

Gjertsen84

Sitat fra: Marinius95 på søndag 13. august 2017, klokken 22:13
Bekreftet min S75D den 02.07 og har beskjed om levering sent August / september.
Tok svært kort tid fra den var bekreftet til den var ''ankommet Nederland''. Har et håp om at den kommer mot slutten av August, men ser dårlig ut... Har verken fått final invoice eller noe mer konkret :/

virker som det er litt buggy hele greine. Min (bestilt 29.5) Stod lenge i produksjon (4 uker) før den plutselig hoppet over dammen til Europa... Delivery mener at det tar 6 uker ca i transit over dammen. Så tror man kan regne at det tar 2 mnd fra bilen ruller av samlebåndet til man får den utlevert her.

ModelXoslo

Samme her. Bekreftet 23. Juni. Tror vår er på samme båt. Står samme hos meg, men fått beskjed om at realistisk er siste halvdel av september. Bare å dra på en to ukers ferie nå snart og få seg bil når man er hjemme igjen!
X75D bestilt - Sent august - September levering

jemer

Sitat fra: Marinius95 på søndag 13. august 2017, klokken 22:13

My Tesla er fantastisk buggy på dette - den hevder at bilen er i Europa så snart den er på vei *til* Europa... Det er vel 6-8 uker transport som gjelder, litt avhengig av hvilken båt du kommer deg med på.
Tesla Model S 100D, Deep Blue. Lev aug 2017

brunost

Sitat fra: ModelXoslo på mandag 14. august 2017, klokken 09:43

Samme her. Bekreftet 23. Juni. Tror vår er på samme båt. Står samme hos meg, men fått beskjed om at realistisk er siste halvdel av september. Bare å dra på en to ukers ferie nå snart og få seg bil når man er hjemme igjen!

Bekreftet 20. juni (S75D) og ser også på slutten av september som mest realistisk. 99% sikker på at min er på "Talisman" som har ETA Zeebrugge 1. september. Så går det vel fort et par uker før den er i Drammen.

morpheos

Hnnngh.. fikk beskjed fra Delivery at utlevering 18 kanskje ryker. Blir sikkert ikke så mange dagene ekstra, men gaaaaah, det er så nært nå at hver dag føles som en evighet!

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA