Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

robban123

Arabian Breeze er nå på vei mot Drammen. Er et sannsynlig at det kan være noen biler fra Tamerlane på denne?

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

AlexanderDJ

Sitat fra: Somni på tirsdag 08. august 2017, klokken 13:07
Har også fått 24 august - 7 sept.
Flere som har fått dette intervallet nå.
Hvilken bår tror dere bilene er på? Tamerlane eller Tysla?
2017 Model S75D. Levering August/September

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: AlexanderDJ på tirsdag 08. august 2017, klokken 13:09
Flere som har fått dette intervallet nå.
Hvilken bår tror dere bilene er på? Tamerlane eller Tysla?

Med dette tidsintervallet er de mest sannsynlig på Tysla, den skal være fremme i Zeebrugge om 3 dager. Så skal bilene klargjøres før de settes på båt til Drammen. Innen bilene da er på plass hos de forskjellige forhandlerne snakker vi fort 24/8 ->.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

AlexanderDJ

akseln

Det er nok noe feil i rapporteringen av posisjonen til Tysla. Kanskje de mistet trackeren i Baltimore?  :o

Marintraffic viser at siste posisjonen til Tysla ble rapportert fra tidssone "UTC -1" som er litt over halvveis over Atlanteren. Stod "UTC -2" i går så det ser ut til å gå riktig vei.

Baltimore er "UTC -4", mens Zeebrugge er "UTC +2". Tenker den plutselig dukker opp når de landbaserte AIS mottakerne kan nås i Europa.

AlexanderDJ

Har fått Final Invoice under My Tesla nå, og dato står oppført som 18.8!

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: AlexanderDJ på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:08

Da har nok din kommet med Tamerlane, mulig den allerede er på Arabian Breeze som ankommer i morgen?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

jemer

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:35
Sitat fra: AlexanderDJ på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:08

Da har nok din kommet med Tamerlane, mulig den allerede er på Arabian Breeze som ankommer i morgen?

Jeg har samme dato, og har vel konkludert med at det er mest sannsynlige scenario - det andre er vel Baltic Breeze som kommer 20.08. Men - erfaringsmessig - hvor mye kan man stole på denne datoen på final invoice? Gitt litt slingringsmonn for hva man avtaler med utlevering selvfølgelig?
Tesla Model S 100D, Deep Blue. Lev aug 2017

AlexanderDJ

Her ligger Arabian Breeze i Drammen :)

Lenker til webcam i havna, lagt ut 09:42

Gjertsen84

Meget spennende. Gleder meg til jeg får bilen utlevert og livet mitt tilbake   :P

morpheos

Noen som har klart å spore bilen sin med UECC i det siste?

AlexanderDJ

Sitat fra: morpheos på onsdag 09. august 2017, klokken 11:20
Noen som har klart å spore bilen sin med UECC i det siste?
Jeg har ikke fått treff på mitt :/

morpheos

Vet du at bilen er på båt? Jeg har forventet leveringsdato lørdag 18 iflg. selger, så antar at bilen er i Europa, men får ikke treff på den enda, så enten så har de sluttet med VIN-søk ellers så var den ikke på de to båtene som har ankommet Drammen nå (Arabian Breeze og Auto Energy). Går vel en ny båt i morgen også.

AlexanderDJ

Jeg vet ikke, men har samme forventet leveringsdato som deg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA