Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

tsla_eppen

Hvor en Tysla er, så håper jeg inderlig den kjører for full damp! :-) Har nemlig en bil der som jeg ørlite granne venter på....
Eneste positive med at bilen ikke er kommet er at prisen på den går ned annenhver uke, det er jo en god grunn til å vente... 24 000 + 31 000.  Neste nedgang blir????

AlexanderDJ

Sitat fra: Trikkern på søndag 06. august 2017, klokken 21:25
Men synes det er rart at de ikke kommer i riktig rekkefølge Utifra når de blir bekreftet. Iogmed at andre som bestilte senere allerede er fremme i Belgia  ???
Tenker det samme selv, men kan være pga. forskejellige produksjonslinjer for S og X, og en kombinasjon av tilvalg hver enkelt gjør.
2017 Model S75D. Levering August/September

krokus

Bekreftet S 75D 29. mai. Har forventet levering 15.-29. august (28. august i Final Invoice-dokument på MyTesla).

Ringte Delivery igjen i dag. De forteller at bilen nå er godt i gang med klargjøringen i Zeebrugge og venter på transport opp til Drammen. Om vi skulle være litt optimistiske så ville bilen være i Drammen om ca. 1 uke fra og med i dag, og så bruke 3-4 dager til klargjøring og fortolling, etc. Så siste halvdel av august ville være absolutt sannsynlig for utlevering.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Gjertsen84

Jeg bekreftet også 29. mai. Fikk oppdatert i mytesla i dag til "Beregnet leveringstid: August 24, 2017 - September 7, 2017"

Bestilte S75D med vinterpakke og autopiloten.

Blir spennende å se om man får med luft, vegan-skinn og det nye standardutstyret. Noen som vet noe om dette?

krokus

Sitat fra: Gjertsen84 på mandag 07. august 2017, klokken 10:27
Jeg bekreftet også 29. mai. Fikk oppdatert i mytesla i dag til "Beregnet leveringstid: August 24, 2017 - September 7, 2017"

Blir spennende å se om man får med luft, vegan-skinn og det nye standardutstyret. Noen som vet noe om dette?
Etter hva jeg har skjønt vil alle biler levert etter 1. juli få oppgradert akselerasjon. Men det er kun biler bestilt etter 1. juli som får oppgradert lader (16,5 kWh). Tror heller ikke vi får med luft og nytt standardutstyr hvis vi bestilte før dette ble tilgjengelig i Design Studio.

Men hvis det er noen som får levert bil i disse dager, så ville det vært interessant å høre om hvordan bilen har blitt specet! :-) Anyone?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

AlexanderDJ

MyTesla ble akkurat oppdatert med forventet leveringsdato; Beregnet leveringstid: August 24, 2017 - September 7, 2017

AlexanderDJ

Sitat fra: vegar_m på mandag 07. august 2017, klokken 10:29

Etter hva jeg har skjønt vil alle biler levert etter 1. juli få oppgradert akselerasjon. Men det er kun biler bestilt etter 1. juli som får oppgradert lader (16,5 kWh). Tror heller ikke vi får med luft og nytt standardutstyr hvis vi bestilte før dette ble tilgjengelig i Design Studio.

Men hvis det er noen som får levert bil i disse dager, så ville det vært interessant å høre om hvordan bilen har blitt specet! :-) Anyone?
I følge Delivery er det kun de som bestilte etter 1. juli som får med nytt standard og lader. Alle som får bil levert etter 1. juli skal få raskere akselerasjon.

akseln

Har fått "Beregnet leveringstid: August 29, 2017 - September 12, 2017"

Bekreftet 19.6. Utleveres Brummundal.

Rolf Gjerdsjø

Min har akkurat oppdatert seg til August 24, 2017 - September 7, 2017. Bekreftet 13/6. Finally some progress here...  ;D
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Gjertsen84

Sitat fra: AlexanderDJ på mandag 07. august 2017, klokken 10:36
Sitat fra: vegar_m på mandag 07. august 2017, klokken 10:29

I følge Delivery er det kun de som bestilte etter 1. juli som får med nytt standard og lader. Alle som får bil levert etter 1. juli skal få raskere akselerasjon.

Blir spennende å se på sluttfakturaene når de kommer. Pr nå får man jo mye mer bil for mindre penger enn det jeg har bestilt. Regner med de ordner opp i dette

MrAxxon

Sitat fra: MrAxxon på mandag 07. august 2017, klokken 00:12
Noen som vet med sikkerhet at Tesla sender bilene direkte på skip fra Long Beach, nedover mellom Amerika og gjennom Panama kanalen? Registrerer at de fleste båter som legger ut fra Long Beach og som kjører gjennom Panama kanalen, også seiler opp til østkysten av Usa. Her er de innom flere store havner, før de setter kursen mot Europa. Kan det tenkes at de heller sender bilene med Tog til Østkysten for så å laste de på båtene fra f.eks Baltimore?

PS! Hva skjedde med Tysla tro? Etter hva jeg kan se, så ligger den enda i havn i Baltimore etter at den snudde...

Jeg fikk beskjed av DS at min bil var i transitt til østkysten nemlig. Så derfor ble jeg i tvil om alle bilene havnet på båt fra Long Beach.

Ang Tysla båten, så når en tracker den på Vesselfinder
https://www.vesselfinder.com/vessels/TYSLA-IMO-9515400-MMSI-249909000
Er siste spor i dag, og den er i Baltimore. Så ikke vet jeg... Ser også at Tugela har samme posisjon som Tysla, så mulig de har møttes for å laste om??
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

zendar

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 07. august 2017, klokken 10:58
Min har akkurat oppdatert seg til August 24, 2017 - September 7, 2017. Bekreftet 13/6. Finally some progress here...  ;D

Høres bra ut! Min står fremdeles på "Sent i august - September", så det spørs om vi er på samme båt..  Håper jeg også får en oppdatering ganske snart.  :angel:
Bestilt: Tesla Model S 75D
Reservert: TM3 (31.mars 2016)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: MrAxxon på mandag 07. august 2017, klokken 11:54
Ang Tysla båten, så når en tracker den på Vesselfinder
https://www.vesselfinder.com/vessels/TYSLA-IMO-9515400-MMSI-249909000
Er siste spor i dag, og den er i Baltimore. Så ikke vet jeg... Ser også at Tugela har samme posisjon som Tysla, så mulig de har møttes for å laste om??

Det er iallefall noe som ikke stemmer, fordi ifølge Marinetraffic.com så er det Tijuca (samme rederi, tilsynelatende søsterskip med Tysla, dog på norsk register) som ligger ved siden av Tugela, i Dundalk. Oppdatert for 8 minutter siden.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Kimpala

Og jeg: Beregnet leveringstid: August 29, 2017 - September 12, 2017
X
3

Trikkern

Da var det oppdatert her også. Beregnet leveringstid mellom 24 august og 7 september  :+1: utlevering Drammen.  :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA