Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

brunost

Sitat fra: morpheos på fredag 04. august 2017, klokken 23:44
Bilen min kom forhåpentligvis til Zeebrugge 2. august med Tamerlane, og selger sier utlevering 19. August. Så kall det 14-21 dager. Bilen leveres i Bergen. Bekreftet 19. juni (X90D), så hvis 19 august stemmer er jeg veldig happy.

Ok, det går vel fort en dag eller to fra Drammen til Bergen også? Jeg har utlevering i Drammen eller Rud

morpheos

Ja, vil tro det. Ser at Auto Energy har kjørt uten at mitt VIN gir treff på UECC. Håper på Arabian Breeze som går senere i dag..

mhtofte

Snakket med selger i dag som sa at første ledige inventory bil, var ventet å komme til Drammen 28 august. Samler dei opp biler, for så å sende dei til Drammen, eller sender dei litt og litt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Somni

Min var vist allerede kommet til Belgia, og jeg har fått utlevering 29. august.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

robban123

Sitat fra: Somni på lørdag 05. august 2017, klokken 15:42

Hvordan fikk du bekreftet utleveringsdato? Min er også i Belgia nå uten at jeg har fått bekreftet dato

morpheos

Jeg fikk "forventet utleveringsdato" av selger for noen dager siden.

Somni

Sitat fra: robban123 på lørdag 05. august 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Somni på lørdag 05. august 2017, klokken 15:42

Hvordan fikk du bekreftet utleveringsdato? Min er også i Beliga nå uten at jeg har fått bekreftet dato

Fikk det av DS i dag.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

morpheos

Noen som vet om det fremdeles gir treff med VIN-søk på UECC?

SkHallois

Har hele tiden tenkt at bilen var med tamerlane og at jeg skulle få levering mot slutten av august. Det sa selger i Bergen til meg.  Men etter jeg fikk Mail fra DS på fredag så tror jeg kanskje bilen er på Tysla. I mailen stod at det er mer reelt å tenke at levering er første halvdel september. Kjedelig. Følte at det begynte å nærme seg noe her.
Nissan Leaf, april 15
Tesla Model X90D, sept 17

AlexanderDJ

Jeg bestilte en S75D 31. mai og bekrefter 3. juni. Har ikke fått noen dato om levering. Etter litt masing på Delivery mener de sutten av august.

På MyTesla står det august/tidlig september.
2017 Model S75D. Levering August/September

Thg

Har nå fått bekreftet at min bil er i Belgia og at estimert utlevering mellom 15.aug-29.aug er riktig og fortsatt gjeldende. Trolig blir den sendt videre med Autoprestige den 10.08. Båten er fremme i Drammen 12.08. Håper i hvert fall det.

Trikkern

Fikk svar om at bilen var på vei over Atlanteren nå. Så da er den vel på tysla ville jeg tro. Bekreftet bestillingen 9 juni.Men synes det er rart at de ikke kommer i riktig rekkefølge Utifra når de blir bekreftet. Iogmed at andre som bestilte senere allerede er fremme i Belgia  ??? Men men. Da har jeg ihvertfall en båt jeg kan tracke  ;) satser på at de rekker overlevering før månedsskiftet  :+1: fruen skal på langtur i begynnelsen av september og tror det fristet mer å kjøre x'en enn den gamle diesel peugeoten  ;D
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

MrAxxon

Noen som vet med sikkerhet at Tesla sender bilene direkte på skip fra Long Beach, nedover mellom Amerika og gjennom Panama kanalen? Registrerer at de fleste båter som legger ut fra Long Beach og som kjører gjennom Panama kanalen, også seiler opp til østkysten av Usa. Her er de innom flere store havner, før de setter kursen mot Europa. Kan det tenkes at de heller sender bilene med Tog til Østkysten for så å laste de på båtene fra f.eks Baltimore?

PS! Hva skjedde med Tysla tro? Etter hva jeg kan se, så ligger den enda i havn i Baltimore etter at den snudde...
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

Rolf Gjerdsjø

Jeg er slett ikke sikker på om Tysla faktisk har gått tilbake til Baltimore, for når jeg sjekker livekart på feks MarineTraffic dukker ikke Tysla opp, og når jeg søker på Tysla som vessel står det at den ikke har vært sett på over 3 dager (med andre ord, utenfor radardekning). Jeg kan ta feil, men jeg tipper den dukker opp utenfor kysten av Irland om etpar dager.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

brunost

Sitat fra: MrAxxon på mandag 07. august 2017, klokken 00:12
Noen som vet med sikkerhet at Tesla sender bilene direkte på skip fra Long Beach, nedover mellom Amerika og gjennom Panama kanalen? Registrerer at de fleste båter som legger ut fra Long Beach og som kjører gjennom Panama kanalen, også seiler opp til østkysten av Usa. Her er de innom flere store havner, før de setter kursen mot Europa. Kan det tenkes at de heller sender bilene med Tog til Østkysten for så å laste de på båtene fra f.eks Baltimore?

PS! Hva skjedde med Tysla tro? Etter hva jeg kan se, så ligger den enda i havn i Baltimore etter at den snudde...

Jeg bekreftet 20. Juni og fikk beskjed fra DS at bilen min stod på kai på vestkysten (Long Beach) 2. August og gikk på båt VELDIG snart. De har ikke lov å oppgi navnet på båten, men eneste båten som gikk veldig snart var "Talisman". Den har ETA Zebrugge 1. Sep. og går innom bla. Baltimore. Altå ser det ut som om de sender både fra øst og vestkysten. De mente utlevering fortsatt var estimert til første halvdel av Sep. Blir vel brått litt tight så prøver å innstille meg på siste halvdel.. tålmodigheten får virkelig prøvd seg..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA