Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

akseln

Synes det høres rart ut. Hva er poenget med å delvis klargjøre en bil mens den er under transport? Mer logistikk blir det også hvis den må fraktes frem og tilbake fra kaia i Zeebrugge og større risiko for at noe skal skje med bilen før den blir utlevert.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: morpheos på onsdag 02. august 2017, klokken 07:58
Jeg tror ikke (og synes ikke) flere ganger om dagen er unormalt, jeg er i alle fall innom 5-6 ganger om dagen, og sjekker Marinetraffic et par ganger om dagen for å følge med på båten :)

Akkurat dette er helt normalt, selv om min kone humrende mener at det ikke er det. Men hva vet vel hun. Anyways, Tysla er på vei ut av fjorden sør for Baltimore, og har satt kursen mot Zeebrugge. Ankomst 11/8 kl 0800.  :laugh:
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

mhtofte

Er det nokon som har fått bekreftet kva båt bilen deres er på? Min skulle i produksjon 19 juni, men ifølge MyTesla så har bilen min vert på vei til havn i USA i 5 uker nå. Ingen hos Tesla kan gi meg svar på kor bilen min er, eller forventet levering

Sent from my iPhone using Tapatalk

morpheos

Nei, de bekrefter tydeligvis ikke hvilken båt. En del har fått et periode for utlevering spesifisert med datoer, ut fra det har man gjort antakelser om båt. F.eks. er Tamerlane i Europa nå, noe som stemmer med utlevering 15-28 august eller hva de har. Selv har jeg 20 august - 03 september, noe som passer med Tysla som ankommer 11. august til Zeebrügge.

mhtofte

Bør eg bli bekymret med tanke på at eg ikkje har fått dato på MyTesla? Bekreftet i slutten av mai, så bør strengt tatt ver på vei. Men ting kan jo skje.....

morpheos

Nei, status i MyTesla er bugget og varierer svært hva hvem får. Har du vært i kontakt med Delivery_NO? De pleier å kunne si noe om forventet leveringstid. Hvis bilen din var i produksjon 19 juni så vil jeg tro det er gode muligheter for at den er på Tysla eller Tamerlane.

morpheos

Hm. Fikk beskjed av selger nå at forventet leveringsdato er 19. august. Plutselig ble forventet ventetid litt kortere.. lurer nå på om det betyr at bilen er på Tamerlane og ikke Tysla (Tysla kommer vel til Zeebrügge 11 august - Auto ECO går fra Zeebrügge 12 august og kommer til Drammen 16 august. Virker kjapt å få bilen 19 august da? *prøve å overbevise seg om Tamerlane*

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: morpheos på onsdag 02. august 2017, klokken 10:59
Hm. Fikk beskjed av selger nå at forventet leveringsdato er 19. august. Plutselig ble forventet ventetid litt kortere.. lurer nå på om det betyr at bilen er på Tamerlane og ikke Tysla (Tysla kommer vel til Zeebrügge 11 august - Auto ECO går fra Zeebrügge 12 august og kommer til Drammen 16 august. Virker kjapt å få bilen 19 august da? *prøve å overbevise seg om Tamerlane*

Vil tippe den er på Tamerlane da ja, i og med at bilen klargjøres i Zeebrugge så blir noen få timer antakelig litt kort tid. Om tre dager fra ankomst til utlevering er nok kommer litt an på hvor bilen skal hentes.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

morpheos

Hentes i Bergen.

akseln

Hmm, der endret tidspunktet på min bil fra "august - tidlig september" til "sent i august - september". Ingen gode nyheter  :o

mhtofte

Sitat fra: morpheos på onsdag 02. august 2017, klokken 10:03
Nei, status i MyTesla er bugget og varierer svært hva hvem får. Har du vært i kontakt med Delivery_NO? De pleier å kunne si noe om forventet leveringstid. Hvis bilen din var i produksjon 19 juni så vil jeg tro det er gode muligheter for at den er på Tysla eller Tamerlane.

Fikk svar fra Delivery i dag. Dei sa bilen min var ferdig produsert 27 juni, men dei hadde ikkje oversikt over kor den var i verden, eller korti eg kunne forvente å få den utlevert. Synest det er rart nokon får estimert dato, medan andre ikkje får noko info. Delivery hadde iallefall ingen oversikt over kva bil, som var på kva båt.

brunost

Noen som klarer å tolke denne ift. hvilken båt bilen ender på etc? Har estimert levering sent august - september på My Tesla. Den endret status til "I Europa" ca. 16. juli.

--Mail fra DeliveryNO i dag--

Din Model S er nylig ferdig produsert, og er nå I transport til Drammen.
Det tar normalt sett ca. 2 måneder fra bilen forlater fabrikken i Fremont til vi har den her hos oss.
Estimert leveringstidspunkt på bilen er nå i første halvdel av September.

Din bil er nå transportert til vestkysten av USA, og vil bli satt på båt veldig snart.
Jeg har dessverre ikke tilgang til å si hvilket båt bilen din bli sendt på.

Bergan

Hei!

Helt nybegynner på forumet, så dere får unnskylde hvis det er dumme som..! :)

Jeg bekreftet min S 75D den 22.05, og fått levering 15-28.08.
- So far so good.

Jeg teller minutter,  så jeg har prøvd å ikke tenkte Tesla i det hele tatt; helt til jeg nå falt inn på forumet her..

Er det noen som har oversikt på hva slags endringer som kom etter 22.05, evt annet enn at Luftfjæring nå er inkl?

Jeg bestilte med Premium lyd, men det finner jeg nå ikke på specs-listen på mytesla heller... :/

MyMuffin

Sitat fra: Bergan på onsdag 02. august 2017, klokken 20:06
Hei!

Helt nybegynner på forumet, så dere får unnskylde hvis det er dumme som..! :)

Jeg bekreftet min S 75D den 22.05, og fått levering 15-28.08.
- So far so good.

Jeg teller minutter,  så jeg har prøvd å ikke tenkte Tesla i det hele tatt; helt til jeg nå falt inn på forumet her..

Er det noen som har oversikt på hva slags endringer som kom etter 22.05, evt annet enn at Luftfjæring nå er inkl?

Jeg bestilte med Premium lyd, men det finner jeg nå ikke på specs-listen på mytesla heller... :/

Premium lyd er nå inkl. i premium pakken, som også inneholder vinterpakken og HEPA filteret.
Utover luftfjæring, så har div utstyr fra den gamle premium pakken nå blitt standard: som feks dempet belysning, led tåkelys, Tre-posisjons, dynamiske LED-svinglys (tidligere fikk du LED lysene, men de ville ikke følge rattet ved mindre du kjøpte premium pakken).

fra juli blir også bilene levert med HW/SW for bedre acc. 0-100 på 4.4.

Har sikkert glemt noe..

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Somni

Tysla problemer? Har snudd og er på vei tilbake til USA?  :-\
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA