Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

krokus

Har også nå 15-29. august, og ønsker levering i drammen. Tror dere det er realistisk med utlevering før september?  ::)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

morpheos

Hvis det er Tamerlane den er på, noe den ser ut til å være, så ankommer den Zeebrügge 2. august, så tror det er realistisk ja.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på mandag 31. juli 2017, klokken 19:41
Får ikke opp noe dato jeg nå, bare:
Beregnet leveringstid: August - Early September

Samme her, skulle tro de kunne gi et litt mer presist estimat innen nå. Det er tross alt 1/8 om 42 min...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Ein

Jeg har levering Juli/August og status endret seg for en uke siden til i produksjon...
Ikke så bra;-) Fått beskjed fra Delivery at de estimerer slutten av August, men begynner å bli veldig usikker.

guso

Snakket med selger i går (Stavanger) å han mente sjansen for levering før 28.8 var meget stor, da båt ankommer Drammen 20.8
Normalt så pleier det å gå bra med levering innen en uke etter ankomst.

krokus

Nå scrollet jeg tilfeldigvis nedover på MyTesla til dokumentene. Der ble det i går 31.7 generert et nytt dokument "Final Invoice". Der står det estimert levering: 28. august!
Flere som har fått dette dokumentet? Og hva står det her hos dere?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

morpheos

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: vegar_m på tirsdag 01. august 2017, klokken 10:18
Nå scrollet jeg tilfeldigvis nedover på MyTesla til dokumentene. Der ble det i går 31.7 generert et nytt dokument "Final Invoice". Der står det estimert levering: 28. august!

Min skal leveres rundt samme tid som din, men hos meg står det fremdeles "Beregnet leveringstid: August - Early September", og ingenting annet.

akseln

Samme for meg. Jeg har valgt utlevering i Brummundal. Kanskje det har noe med det å gjøre?

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: akseln på tirsdag 01. august 2017, klokken 13:02
Samme for meg. Jeg har valgt utlevering i Brummundal. Kanskje det har noe med det å gjøre?

Jeg får ikke valgt utleveringssted engang... kanskje det har noe med saken å gjøre?

zendar

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 01. august 2017, klokken 12:59
Sitat fra: vegar_m på tirsdag 01. august 2017, klokken 10:18

Min skal leveres rundt samme tid som din, men hos meg står det fremdeles "Beregnet leveringstid: August - Early September", og ingenting annet.

Står fremdeles "Beregnet leveringstid: Sent i august - September" hos meg også, og ingen "Final invoice". Står også fremdeles at den er i fabrikken i Tilburg, Nederland. Håper den kommer seg på en båt til Norge asap.   ;D
Bestilt: Tesla Model S 75D
Reservert: TM3 (31.mars 2016)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: zendar på tirsdag 01. august 2017, klokken 14:28
Står fremdeles "Beregnet leveringstid: Sent i august - September" hos meg også, og ingen "Final invoice". Står også fremdeles at den er i fabrikken i Tilburg, Nederland. Håper den kommer seg på en båt til Norge asap.   ;D

Min har stått med den statusen siden Tysla la fra kai i Long Beach. :laugh: Ikke utenkelig at din er på samme båt, den har beregnet ankomst i Zeebrugge 11/8. Befinner seg akkurat nå i Baltimore.

akseln

Så hva er prosedyren når bilene kommer til Zeebrugge? Lastes de rett over på første båt til Drammen eller må de innom fabrikken i Tilburg først? Tidligere var det bare biler som skulle til EU som måtte innom Tilburg for å slippe avgifter.

Hvor ofte er det "normalt" å sjekke MyTesla for å se om det har skjedd noe? Er flere ganger daglig vanlig eller er det bare meg?

morpheos

Norske biler skal etter det jeg har hørt ikke innom Tilburg, men jeg har egentlig ikke peiling. Ut fra antatt leveransedato og ankomst til Zeebrügge så tror jeg ikke at de skal det - båten (Tysla) kommer til Zeebrügge 11. august, og skal være i Drammen 20. august. Da tror jeg det er knapt. Etter ankomst Drammen skal den vel klargjøres og transporteres til utleveringssted.

Jeg tror ikke (og synes ikke) flere ganger om dagen er unormalt, jeg er i alle fall innom 5-6 ganger om dagen, og sjekker Marinetraffic et par ganger om dagen for å følge med på båten :)

Somni

Bilene klargjøres i europa før de sendes til Norge, men de kommer ferdig bygd. Dette for å avlaste DS her i Norge.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA