Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterdekk

Startet av kornman, onsdag 06. september 2017, klokken 21:53

« forrige - neste »

kornman

I Sverige får vi vänta minst ett år innan det finns någon Ampera-E till provkörning.
I nästa vecka ska jag besöka mina släktingar i Kvelde, så jag undrar om det finns någon bilhandlare i Larvik/Drammen-trakten, eller övriga Öst-/Vest-fold, som har någon AE för provkörning.
Någon här på forumet som vet?

Lars-Erik Eriksson (som idag kör Leaf).

Zuexi

Automobil Kompaniet i Drammen har biler inne for prøvekjøring.

Resistance

Motorforum Larvik har gitt meg beskjed tidligere om at de har bil inne for prøvekjøring. Jeg venter selv på bil derfra.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

kornman

Sitat fra: Zuexi på fredag 14. juli 2017, klokken 23:35
Automobil Kompaniet i Drammen har biler inne for prøvekjøring.
Tack för svaret. Då ska jag besöka dom. Jag har fyllt i deras formulär om provkörning, på hemsidan.
Vi får se om de låter en svensk provköra......... Annars får jag väl titta och provsitta.
Ska bli spännande att se om den är ett alternativ till Leaf, som har ett aldeles för litet batteri men  annars fungerar väldigt bra.

bno

Hatt Leaf i 7 år. Du kommer til å få en aha opplevelse i det sammenlignings-perspektivet tenker jeg  ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

kornman

Sitat fra: Resistance på lørdag 15. juli 2017, klokken 07:28
Motorforum Larvik har gitt meg beskjed tidligere om at de har bil inne for prøvekjøring. Jeg venter selv på bil derfra.
Tack!
Jag har även fyllt i deras formuläret om provkörning. Vi får se hur det går.
Jag har följt Chevy Bolt sedan första presentationen för något år sedan, och är väldigt nyfiken. Ska bli spännande.....

kornman

Sitat fra: bno på lørdag 15. juli 2017, klokken 07:49
Hatt Leaf i 7 år. Du kommer til å få en aha opplevelse i det sammenlignings-perspektivet tenker jeg  ;D
Blir det en aha-upplevelse till det bättre, eller........

Nickelilltroll

Kommer från E-golf och det är en aha-upplevelse till det bättre utan tvivel. Har 5000km i min Ampera-e. Den är helt fantastisk! Skall till Arvika nästa vecka om du inte får till prövkörning i de områden du frågar om. Skall ge dig både prövkörning och spandera en kopp kaffe på dig :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

bno

Sitat fra: kornman på lørdag 15. juli 2017, klokken 07:58
Sitat fra: bno på lørdag 15. juli 2017, klokken 07:49
Blir det en aha-upplevelse till det bättre, eller........

kornman

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 15. juli 2017, klokken 09:23
Skall till Arvika nästa vecka om du inte får till prövkörning i de områden du frågar om. Skall ge dig både prövkörning och spandera en kopp kaffe på dig :)
Tack, det är väldigt vänligt av dej. Men jag har fått besked från Motorforum i Larvik att de har bilar för provkörning.
Men får jag höra av mej till dej om jag har frågor? Bilförsäljare brukar nämligen inte ha så bra koll på elbilar.

Nickelilltroll

Sitat fra: kornman på lørdag 15. juli 2017, klokken 20:47
Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 15. juli 2017, klokken 09:23
Skall till Arvika nästa vecka om du inte får till prövkörning i de områden du frågar om. Skall ge dig både prövkörning och spandera en kopp kaffe på dig :)
Tack, det är väldigt vänligt av dej. Men jag har fått besked från Motorforum i Larvik att de har bilar för provkörning.
Men får jag höra av mej till dej om jag har frågor? Bilförsäljare brukar nämligen inte ha så bra koll på elbilar.

Du kommer att få en klart fin upplevelse oavsett vilken bil du äger idag. Skriv du, så svarar jag så gott jag kan :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

3irikur

Jeg skal til Karlstad 27. - 29. Juli, dersom det er nært deg og du ønsker mer prøvekjøring er det bare å si fra! :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

kornman

Tack för det vänliga erbjudandet att få provköra era privata bilar. Det blir jag både imponerad och rörd av. Men jag är i Norge nu och har redan provkört AE hos Opelhandlaren i Drammen. Säljaren Terje var mycket tillmötesgående. Och ja, jag blev verkligen imponerad.
Av utrymmen, komfort, finesser, acceleration och förstås räckvidden. Ingen tvekan om att detta är bilen jag vill ha. Men många  andra vill också ha denna bil. Det är därför väntetid till 2019 i Norge, fick jag veta.
Tyvärr är det osäkert om den ens kommer att säljas i Sverige. Jag talade med min opelsäljare i förgår och enligt honom är det väldigt ovisst, det finns inga planer längre på Sverigeimport. Otroligt sorgligt i så fall.
Om jag köper den i Norge får jag betala 10% i tull plus 25% i moms så den landar på 440000 SEK, i sitt enklaste utförande, vilket skulle bli mycket känbart för min ekonomi.
Men jag hoppas ändå....../

bno

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA