Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

nv200 og varmepumpe?

Startet av Vollis47, tirsdag 05. september 2017, klokken 23:18

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: gauge på torsdag 20. juli 2017, klokken 09:35
FRP folket blir knallpositive til elbil såfort de har klart å anskaffe seg en  ;D
Akkurat det tror jeg også.  :+1:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

doldis1

Kan vel umulig ha noe med dette å gjøre ?

sylwester

Vet ikke. Har du en oversikt over studiekompetansen til politikere?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Burger

Cra: Bompenger drives inn av forskjellige årsaker.

Redusere/endre trafikkmønster
Finansiere vei.

Finansiere vei mener jeg samfundet må ta regninga på. Men når det gjelder å redusere trafikk så er bompenger ett virkemiddel som faktisk virker. Som jeg har skrevet tidligere så bør det ikke være det eneste tiltaket men en del av en pakke som f.eks bedre kollektivtilbud, parkeringsplasser utenfor byer og matebuss/trikk/tog inn.

Prøv å skill litt mellom hva bomstasjonene skal oppnå enn "hurr durr bompenger bad" siden det er den eneste måten å skattlegge bruken av en bestemt vei og ev. tidspunkt.

Bare for å ha det med, jeg har betalt 15k i året (egentlig 30k, men samkjørte) i bompenger for å pendle inn til Trondheim uten at jeg klarer å miste hodet av det, og det virket. Vi to som samkjørte skapte mindre trafikk.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA