Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av nightking, tirsdag 05. september 2017, klokken 21:49

« forrige - neste »

keepitsimple

AP1 har begynnt å sakte ned på vanlige veier til hastighetsbegrensningen. En klar forbedring syns jeg (selv om jeg typisk aldri tør bruke AP1 med møtende trafikk).
Tesla Model S 60D - 2016

krister461

Har vært storforbruker av AP1 siden det kom, og grudde meg litt til å nå få AP2 etter prøvekjøring i mai. Men, etter 1000 km (mesteparten i Danmark) synes jeg AP2 fungerer veldig bra. Faktisk veldig behagelig at den følger fartsgrensen, både opp og ned i fart, og filskifte går mykt som smør i høy hastighet.

Litt plagsomt når den bommer på fartsgrensen, og synes den bremser litt for brått når den endrer til en lavere fartsgrense, men alt i alt positivt overasket over AP2.

OlaM

Finnes det noen indikasjon eller tester på at AP2 med FSD kjører bedre enn AP2 uten? En skulle jo tro at de ekstra kameraene ga den et bedre bilde av verden, men kanskje ikke programvaren gjør seg nytte av alle åtte ennå.

krister461

FSD gir vel 0 effekt per nå. Men, det Musken har sagt at den skal være bedre enn vanlig oppgradert autopilot ila året. Det ryktes også at første FSD-funksjon er stopping for rødt lys og kommer snart.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA