Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reparasjon av hovedbatteri

Startet av Somni, tirsdag 05. september 2017, klokken 17:28

« forrige - neste »

Somni

Vi har 1. gen. E-Golf 2016, og får en Tesla i august. Har defor tenkt å installere en Tesla Wall Connector
på en 400V 32A kurs. Er det noen som vet om E-Golfen kan lade på denne?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

J@x

Flere har vel hatt problem med å lade annet enn Tesla på de i utg pkt, men det løser seg visstnok med en liten endring i konfigurasjonen. Snakk med Tesla når du bestiller, så forklarer de nok...
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

krister461

Jeg lader ihvertfall egolf fint med wall connector på 230V. Ladestasjonen kan vel stilles inn på å kun tillatte Tesla-er, men det benyttes vel bare når de settes opp som destinasjonsladere.

SteinarSun

Det er en dip-switch i boksen som skrur av Tesla-kommunikasjon. Er denne satt til av, kan du fint lade golfen med laderen. Er littt usikker på hvordan Tesla'en liker dette ved lading.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

krister461


Laffa

DIP sw 2 skal sås av så virker  den på alle :-)

HelectriC

Vi lader fint Tesla og eGolf, eneste forskjell er at eGolfen kun tar 16A via 1-fas og Teslaen bruker full effekt over 3-fas. Men det regulerer bilene selv, trenger ikke gjøre noe.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Somni

Flott :) Da blir livet mye enklere. Snubler i kabler over alt for tiden, så greit å få ryddet opp litt.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA