Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verdens største ladestasjon kommer i Tyskland

Startet av Gogs, tirsdag 05. september 2017, klokken 15:22

« forrige - neste »

Gogs

Hei! Jeg reiser snart til Danmark, og lurer derfor på om det er kart over Danmark installert originalt på min BMW i3 2014? Eller må man velge spesifikt å kjøpe kart over Danmark? Ser at jeg må betale 900,- hvis jeg vil ha oppdaterte kart i hele europa i 2 år framover. Er dette verdt det?
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Orbit

Så langt jeg vet er det alltid levert fullt europakart på i3 (selv ditt kanskje er noe utdatert). Du finner kartversjonen ved å trykke Nav + Option (på iDrive-knappen), rull helt ned til "Versjon navigasjonssystem" og velg denne. Siste kart er "Europe 2017-2". Alt med "Europe nnnn" innholder også Danmark.

Du kan jo også sjekke ved å flytte kartvisningen (eller navigere) til et sted i Danmark.

Kjører du stort sett hovedveier er det ikke så farlig med gammelt kart. Du kan kanskje gå glipp av en ny vei, evt at rekkeviddeestimatene ikke stemmer helt. Største savnet i fremmed terreng er at det har skjedd mye med nye ladestasjoner de siste årene. Men der er diverse app'er fra leverandører en vel så oppdatert løsning som siste kart.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA