Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adjusted Price reduction

Startet av Mortenstu, tirsdag 05. september 2017, klokken 12:55

« forrige - neste »

Mortenstu

Hei, vi er ny i gamet her. Vi skal kjøpe oss ny bil. Vi skal selge 2fossil biler og mulig erstatte dem med en Tesla Model X er planen. Model x Den møter vårres krav med 4x4 bagasjerom osv. Vi har bestemt oss for 75D, og med dagens renekampanje så er det veldig aktuellt. Men prisen er fortsatt vårres holdepunkt, hvor mye besparelse har folk erfaring med, med å bytte ut 2fossil biler å gå kun for 1 elbil, vi kjører ca 30k i året, bommen bruker vi 7000 på ca. Finner liksom ikke det rette regnestykke. Vi har også andre biler i kikkerten, da blir det fossil bil. Men halve prisen av en model x. Takker for svar

Kimpala

Litt enkelt svar men typisk mnd kostnad for en fossilbil av litt str med litt km er vel 3-4 tusen i mnd i bare utgifter som bensin/bom/ + ev reparasjoner.
Kommer vel bom på el etterhvert men da vil fossil øke enda mer så forskjellen blir større.
Da kan du på elbil bruke ca 3 tusen mer i mnd i lån.

To biler blir større forskjell
X
3

Helge Alm

Hei. Om du regner 250 Wh/km i forbruk så vil du bruke ca 0,25 x 30.000 = 7500 KWh pr år. Om vi regner kr 1,- pr KWh og kun lading hjemme så blir energikost lik antall KWh, DVs kr 7.500,- pr år-. Fossilbiler er ca kr 1,- pr km, så besparelse pr år er ca kr 22.500,-. Bompenger - sagt det blir maks 1/2-pris for elbiler, så regn inn kr 3.500,-. Årsavgift er foreløpig kr 450.-pr år så ca. 2.500,- pr år innspart (men uvisst om dette opprettholdes etter 2020). SUM 28.500,- pr år. Servicekostnader -  blir lavere, men hvor mye det er uvisst, men min 10.000,- pr år siden du går fra 2 til 1 bil. Kost min spart pr mnd som kan benyttes til renter/avdrag er da ca 3.200.- pr mnd. Men 8-års garanti på batteri og drivenhet uavhengig av antall km - hvilke andre bilmerker kan gi deg det?  Jeg følger derfor "Kimpala" sitt resonnement, men ikke første året for du kommer til å kjøpe deg ladeutstyr etc. Akkurat nå har TOCN-medlemmer 35 % rabatt på Tesla-Wall lader og Chademoadapter ...

Mortenstu


Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Luftventil

- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

pwb

Sitat fra: Luftventil på onsdag 12. juli 2017, klokken 16:42
som i tillegg er miljøvennlig!

Hvordan er det mulig når han skal selge to fosilbiler? Hadde de blitt skrotet så kanskje, men mener du at en X faktisk fjerner forurensingen av de to fosilbilene han skal selge? Det mest miljøvennlige her er at han beholder de to bilene han har og bruker de helt til de skal skrotes.

jkirkebo

Sitat fra: pwb på onsdag 12. juli 2017, klokken 19:35
Sitat fra: Luftventil på onsdag 12. juli 2017, klokken 16:42
som i tillegg er miljøvennlig!

Hvordan er det mulig når han skal selge to fosilbiler? Hadde de blitt skrotet så kanskje, men mener du at en X faktisk fjerner forurensingen av de to fosilbilene han skal selge? Det mest miljøvennlige her er at han beholder de to bilene han har og bruker de helt til de skal skrotes.

Disse to fossilbilene blir vel solgt til noen andre som ellers kanskje hadde kjøpt ny fossilbil? Beholder man sine to fossilbiler og lar noen andre kjøpe ny bil (gitt at nybilsalget er noenlunde konstant) er det jo slettes ikke sikkert at den personen som kjøper ny bil kjøper en elbil.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nasatech

Jeg var veldig skeptisk før jeg kjøpte Tesla første gangen. Trodde det ble for dyrt. Har nå først hatt Model S i 2 år og så Model X i ett år. Utgifter eksisterer ikke. Du bruker strøm og det er det. Jeg ser nå etter 20.000 km at jeg med P90DL ligger på 270 i gjennomsnitt, men noe av ladingen gjør jeg jo også ute.

På langturer blir det Supercharger fra Tesla og på kjøpesenter kan man stort sett lade når man parkerer. Det samme gjelder gateparkering og parkering i parkeringshus. Tror utgiftene blir mye mindre enn du ser for deg ;)

Øggen

Forandringer på nettsidene igjen?
Ser det står: "tilpasset for den ultra-stille kabinen i en tesla"
Har det stått før i premium pakken eller lyd pakken tidligere??
Kan det ver at den etterlengta lydissoleringa no e på plass i X ??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

turfsurf

Nei, det hadde jo vært på tide.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øggen

Fikk iallefall vite att alle biler i framtida kun kjem med "vegan-skinn". Altså slik som det hvite, men no også i svart og krem. Hmmm
Lydisolering visste selger ingenting om, men dei e jo like overraska som oss når nokke nytt dukka opp ::)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Kimpala

Ny lydisolering fra 1. Juli ifølge min ds.
Men på lydpakka har det stått: "tilpasset den ultrastille kabinen " hele tiden ja.

Fra jeg bestilte ny x i juni har bilen nå blitt ett sek kjappere og ca 50k billigere
X
3

Nasatech

Sitat fra: Kimpala på lørdag 22. juli 2017, klokken 23:27
Ny lydisolering fra 1. Juli ifølge min ds.
Men på lydpakka har det stått: "tilpasset den ultrastille kabinen " hele tiden ja.

Fra jeg bestilte ny x i juni har bilen nå blitt ett sek kjappere og ca 50k billigere [emoji1]

Espen33

Mitt første innlegg her. Var i Drammen og prøvekjørte en hvit model X 100d som de har som demo bil. De hadde 22 hjul på denne. Er det stor forskjell på 20 og 22 med hensyn til støy, og kommer det en oppgradering på dette for nye biler fremover? Fra dørene kom det også en lyd når dørene åpnet, noe som har vært diskutert her tidligere. Synes det var litt rart at de ikke hadde fikset dette på en demo bil. Er det noe man kan forvente at sånn er det. Ellers så er jeg meget imponert over bilen. Den var meget flott å kjøre. Er i tenkeboksen på en ny 100d.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA