Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av frankofobia, mandag 04. september 2017, klokken 23:41

« forrige - neste »

frankofobia

Sikkert jeg som er blind, men er det ikke lekket noen bilder fra konfiguratoren som må ha blitt brukt for de bilene som nå produseres? Regner jo med at de første 100 som skal få bil har fått velge farge......
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

lunitiks

Ikke utenkelig at 30 (evt 29) er blitt oppringt og spurt: (1) 18 eller 19"? (2) farve-ønske?


Trengs ingen qonfighurathour for dét...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bmw2002

Bilene de første månedene går vel kun til ansatte, mulig de gjør dette bare på en e-post eller papir.

Men virker jo som Tesla ønsker å holde pris og konfigurasjon hemmelig lengst mulig.

Med bare 30 biler så man jo lure på om bilene bare håndlages også. Vanligvis har man jo langt flere biler i produksjon selv i starten. Mistenker at de ikke har klart å få produksjonslinjen klar.

Marius Sorteberg

@bmw2002 Det er en plausibel forklaring på hvorfor produksjonsantallet pr. mnd. tar litt tid å få opp på rett nivå her: https://model3ownersclub.com/threads/production-ramping.4159/

Ellers var det et interessant innlegg som forklarte at det også er mulig de sliter litt med å få god nok kvalitet på de nye battericellene som skal benyttes, og at det av den grunn tar tid å få nok batteripakker til volumet av Modell 3. Kun spekulasjoner selvfølgelig, men interessant nok.

Min første bil var forøvrig en -75 BMW 2002 :-)

telcontar

Ellers så viser jo denne videon om Model S mye av det samme som han fyren skriver.


bmw2002

Sitat fra: Marius Sorteberg på tirsdag 11. juli 2017, klokken 23:41
@bmw2002 Det er en plausibel forklaring på hvorfor produksjonsantallet pr. mnd. tar litt tid å få opp på rett nivå her: https://model3ownersclub.com/threads/production-ramping.4159/

Jo forstår at de ikke har full produksjon fra dag 1. Men ut i fra det jeg har lest har andre produsenter under en måned ramp up før de har full produksjon.

Uansett håper jeg for Tesla sin del at de er mer opptatt av kvalitet enn kvantitet slik at dette blir en bil med få feil.

Klykken

#8
BMWen min (og mange andres) ble levert uten fungerende AC, og de måtte oppgradere programvare etter ca to måneder, da de ikke klarte å finne fiks på dette før den tid. Jeg kjøpte bilen i juli 2014, som hadde snitt-temp på over 20C det året. 6mnd etter slutter dørlåsen å fungere. Tre måneder senere løsner rattstammen, som måtte skiftes. Senere måtte motorfester byttes og bilen programmeres til å akselerere svakere i starten, samt å kutte motorkraften når begge hjulene var i luften så festene ikke røk igjen. Alt dette måtte foregå på verksted - på et sertifisert i-verksted. 15mil en vei for min del.

Ingen er perfekt - selv ikke veletablerte bilprodusenter.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA