Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mercedes kjører TV reklame for EQ

Startet av madsskon, mandag 04. september 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

madsskon

Jeg folierte min Model S på fredag. På mandag hadde jeg bilen inne for å fjerne vibreringslyd i døren. De måtte altså prøvekjøre bilen. Når han kom tilbake ser jeg en flengende folien, typisk parkeringsskade i fronten. Jeg VET at bilen ikke var slik før den ble levert Tesla. Føreren nekter. Snakket med folieringsfirmaet og de sier skaden må være utført av en ganske real parkeringsfeil. Tesla påstår at dette ikke er deres feil og nekter dekke de 5.000,- det koster å fikse.

Tesla mistet en veldig fornøyd kunde. Dette gjør at jeg aldri vurderer å kjøpe Tesla igjen. Makan til ynkelig oppførsel fra et firma som mener å være i premiumklassen.

Så til deg som vurderer Tesla i en eller annen form - styr unna!! Kjøp et ordentlig premium merke i stedet. For eksempel BMW.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Hodetelefoner

Ja bmw forhandlere lager aldri skade på bilene haha

Husk at skaden kan ha oppstått når en annen tesla tulling skulle levere sin bil. Har sett folk slå dørene opp i andre sine biler flere ganger på Grorud. Derfor liker jeg det nye systemet deres. Da slipper jeg dørskader :)

Kos deg med din neste bmw

madsskon

Skade i fronten skyldes neppe en annen Tesla eier. Speisielt ikke siden bilen kun var inne i 30-40 min...
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Thor2014

Bilen min ble ripet opp på tre paneler ved en service.
Bilen var møkkete når de fikk den og etter vask hadde munnstykket skrapet opp lakken. Jeg så det ikke før jeg kom hjem, men fikk tatt bilder og de viste noen halve  asfaltflekker på kanten av ripene.
Det var flaks for det satt et stykke inne for at det skulle innrømmes

HelectriC

Når jeg hadde bilen på service tok de en enkel høytrykkvask av bilen. Da løsnet lit av plastidippen jeg hadde på felgene. Dette beklaget de nøye og ga meg kompensasjon i form av nye bolter som jeg bestilt. Jeg måtte ikke en gang kommentere dette, det kom spontant fra serviceansvarlig.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

madsskon

#5
Tar denne saken til topps i Tesla.

Tesla Drammen påstår å ha behandlet dette i styret i løpet av dagen! Hahaha! Hvem tror på det?! Til styret for 5.000,-  på også direkte på dagen!
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

sjossang

Problemet her er at ingen kan bevise når skaden har skjedd. Bilen ble foliert på fredag, levert på service på mandag og du oppdager skaden etter å ha mottatt bilen fra service.

Du hevder skaden skjedde hos Tesla, og de mener den må ha vært der før du leverte bilen. Ingen av partene kan bevise noen ting.

Kjenner et verksted i Oslo som brukte noen hundre tusen på et HD video-anlegg med 5 kamera som filmer bilen fra alle vinkler når du kjører inn på området (før service). Som en del av service blir også bilen vasket, og da blir skader enda mer synlige. Da er det veldig praktisk for verkstedet å kunne vise kunden at skaden var der da bilen ankom anlegget.

Det er ikke uvanlig at verksteder ender opp med kostnadene på slike skader, og systemet som er nevnt over ble spart inn på 2-3 måneder!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

madsskon

Bra med selvinnsikt. Poeng for å ha sett at det var flåsete :-)
Vet selv hvor vanskelig det er å holde kjeft innimellom.
God sommer!
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Brede

Har Tesla sluttet å sjekke bilene sammen med kunden før service?
Sist jeg var i Trondheim så ble bilen nøye besiktiget da jeg leverte den. Så skrev vi begge under på skjemaet og var enige om bilens tilstand.

Jeg har også gjort det til en vane å ta en runde rundt bilen med mobilen og ta en kjapp video når jeg leverer på verksted el.
En vet jo aldri..

OleJA

Sitat fra: Brede på tirsdag 11. juli 2017, klokken 22:24
Har Tesla sluttet å sjekke bilene sammen med kunden før service?
Sist jeg var i Trondheim så ble bilen nøye besiktiget da jeg leverte den. Så skrev vi begge under på skjemaet og var enige om bilens tilstand.

Dette har jeg aldri opplevd de snart 4 årene jeg har vært kunde ved Trd SC.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

snd

#10
@madsskon: Har du dashcam? I såfall kan kanskje bilens tilstand tydes av speilbildene fra SC... Jeg tror/håper Tesla order opp i denne saken, selv om det kan ta tid og du støter på vanskelige kundebehandlere. Som du sier må saken til topps i Tesla. Lykke til

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

madsskon

Dessverre ikke dashcam. Og i følge M. Bakke hos Tesla Drammen
Er saken styrebehandlet (!!!!!????) i dag og besluttet ikke dekket. Styret?? Er ikke mulig å tro på kjenner jeg...

Men tar det videre til Tesla Norge.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Jejl

Nå har jeg ikke sett hvordan skaden ser ut, men er den såpass stor at føreren må ha merket at det var han som laget den, hvis det var han?
Personlig har jeg overhode ingen tro på at en teslaansatt vil risikere jobben sin ved å dekke over en skade til 5000kr.


Lynet

Det er vel fabrikken som eier servicesentrene, har de da et eget styre?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

HelectriC

Sitat fra: Jejl på tirsdag 11. juli 2017, klokken 23:12
Nå har jeg ikke sett hvordan skaden ser ut, men er den såpass stor at føreren må ha merket at det var han som laget den, hvis det var han?
Personlig har jeg overhode ingen tro på at en teslaansatt vil risikere jobben sin ved å dekke over en skade til 5000kr.

En ansatt i Norge risikerer nok ikke jobben ved å gjøre en feil. Alle kan miste noe på gulvet eller lage en ripe på et eller annet, ganske normalt mener jeg.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA