Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fakturert bompenger selv om jeg har Autopass

Startet av JCBX, søndag 03. april 2011, klokken 18:28

« forrige - neste »

JCBX

Hej


Er der nogen der har erfaring med Ladeklappen på Saxo som ikke vil låse op ?

og kan berette om hvor de fandt fejlen ?

Mvh
JCBX


jornheim

#1
Se følgende (inkl. foto)
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=57.msg1652#msg1652
Sitat fra: Elmo på lørdag 16. juni 2007, klokken 14:29
Ang. problemer med ladeluka på PSA.
Problemet er at låsepinnen ruster og blir treg eller sitter helt fast. 565 er greit for å få løst opp, men for å bli kvitt problemet er noen dråper motorolje i ny og ne tingen.
Drypp noen dråper på pinnen mens den står opp (låset dører) og kjør den så opp og ned ved å låse opp og igjen med sentrallåsen noen ganger.
Gjør man dette et par ganger i året så problemet borte.
Jeg har brugt WD40 ved samme problem. Men hvordan man gør hvis pinnen sidder fast mens ladeklappen er lukket, det aner jeg ikke. Måske kan man sprøjte ind gennem sprækken på undersiden?
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Elmo

#2
Egentlig kjent problem :-\
Du ser låsepinnen selvom luka er låst (se bildet på innlegget mitt som linket til i forrige innlegg). Sprøyt med WD40 eller lignende mens du låser opp og igjen med sentrallåsen så pleier den å løsne. Hvis ikke så kan du såvidt få til å presse den ned (hjelpe til) med skrujern mens du åpner sentrallåsen.
Hvis absolutt ingenting annet hjelper kan du knekke eller klippe/skjære av "øyet" i lokket som låsepinne går inn i. Det er bare av plastik.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JCBX

hvis man skiller stikket af inde i motorrummet lige ved Webastoen

er der så nogen der ved hvilke ledninger der går til låsen ?

tror det er en elfejl og ikke mekanisk

Mvh
JCBX


elektrolux

#4
Det runde 10er stikket med 7 pinner og 3 blanks er nummerert 1 til 10.

Mellom pinne 3 og 4 går det to ledninger til låsemekanismen. Ledningene er orange og hvit, og på min (mekanisk defekte) går der 2,5A ved 12V. Da prøver motoren å trekke låsebolten ut/inn.

Det er en helt standard servomotor, lik den en finner i dører og bagasjeromsutløsere på vanlige biler.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA