Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tips og råd ved kjøp av brukt elbil

Startet av Odd G., mandag 04. september 2017, klokken 15:56

« forrige - neste »

stefse

Kan ikke noen få Tesla til å legge ut ukedøgnstatistikk på laderene, slik at man kan planlegge ladebesøket? Man vil jo fort se hvor mye influx helligdager og langhelger vil ha også.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

jkirkebo

Sitat fra: stefse på søndag 20. august 2017, klokken 12:46
Kan ikke noen få Tesla til å legge ut ukedøgnstatistikk på laderene, slik at man kan planlegge ladebesøket? Man vil jo fort se hvor mye influx helligdager og langhelger vil ha også.

Planlegge? Skal du planlegge hele langturen etter belastningen på ladestasjonene? Vi kjører ihvertfall når vi må og lader derfor også når vi må. Lite interessant å kaste bort noen timer eller en dag av hytteturen for å ankomme på et tidspunkt det ikke er en halvtimes kø...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

automat

Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. august 2017, klokken 13:09

Planlegge? Skal du planlegge hele langturen etter belastningen på ladestasjonene? Vi kjører ihvertfall når vi må og lader derfor også når vi må. Lite interessant å kaste bort noen timer eller en dag av hytteturen for å ankomme på et tidspunkt det ikke er en halvtimes kø...

Det er vel ikke noe verre å planlegge seg bort fra ladetopper enn det er å planlegge turen utenom den verste rushen? Vi prøver f.eks å unngå Drammen fredager ved 15-17-tiden, når vi skal til hytta.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

jkirkebo

Sitat fra: automat på søndag 20. august 2017, klokken 14:05
Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. august 2017, klokken 13:09

Planlegge? Skal du planlegge hele langturen etter belastningen på ladestasjonene? Vi kjører ihvertfall når vi må og lader derfor også når vi må. Lite interessant å kaste bort noen timer eller en dag av hytteturen for å ankomme på et tidspunkt det ikke er en halvtimes kø...

Det er vel ikke noe verre å planlegge seg bort fra ladetopper enn det er å planlegge turen utenom den verste rushen? Vi prøver f.eks å unngå Drammen fredager ved 15-17-tiden, når vi skal til hytta.

Joa, det blir dog planlegging av typen "kjøre en annen vei", ikke på en annen dag eller 4 timer senere ;) Det er jo fordi det da går raskere å kjøre en annen vei. Man kommer derimot aldri tidligere fram ved å kjøre på et senere tidspunkt ;)

Det er vel heller ikke så mange steder man kan velge alternative ruter med SC. Det blir nok i så fall å lade på CHAdeMO istedenfor på SC. Mulig unntak er Østderdalen/Gudbrandsdalen, men Østerdalen er vel alltid raskest og med minst SC-belastning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA