Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer i Nissan Leaf 2012

Startet av SUNPWRD, søndag 03. september 2017, klokken 12:23

« forrige - neste »

SUNPWRD

Har nylig bestilt en S75D med alt unntatt de ekstra setene, og venter i spenning!  :D

Men bør jeg kjøpe maintenance plan som de tilbyr? Den koster 17100 for 3 år, altså 5700kr pr service eller 25300 for 4 år, altså 6325 pr service.

Noen som har hatt noen servicer og vet hva de kostet? Blir det billigere å forhåndsbetalte?
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

krister461

Priser er her:
https://www.tesla.com/no_NO/support/maintenance-plans

Det er rimeligere å forhåndsbetale om du uansett har tenkt å ta alle servicer...

BMW850

#2
Ja, billigere å forhåndsbetale. Selv kjøpte jeg 5 årsplan men angrer på at jeg ikke valgte 8-årsplan  :+1:
En annen ting er at prisene på service kan ha økt betraktelig om noen år. Forhåndsbetaler du slipper du denne økte kostnaden selvfølgelig.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

SKEK

Anbefaler å gå for den forhåndsbetalte serviceplanen  :+1:

Da har man kontroll på det tekniske vedlikeholdet og slipper "overraskelser".
Tesla Model S85D

Tuxedo

Kommer an på hvor mye du kjører.  Jeg kjører ca 10 000 km i året, så da tar jeg service annenhvert år.  I det tilfellet svarer det seg ikke med serviceplan.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SUNPWRD

Takk for innspill folkens.

Denne vil nok kjøre ca 20 000 km pr år, så med en service i året går jeg for en serviceavtale.
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Kilroy

Jeg tar annenhver service, kjører ca 20.000 i året, og da lønner det seg heller ikke med Maintenance Plan. Kjører jo elbil, burde ikke vært nødvendig med service hver 20.000, hatt Bmw i mange år og der var det hver 30.000.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

TorR

Serviceplan for å bytte vindusviskere, filter og batteri i nøkkelen? Har dere blitt helt amerikanske?

snd

Sitat fra: TorR på mandag 10. juli 2017, klokken 20:01
Serviceplan for å bytte vindusviskere, filter og batteri i nøkkelen? Har dere blitt helt amerikanske?

Noen har faktisk dekket alt av slitedeler unntatt dekk med serviceplan  ;)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014


krokus

Hva vil dette si?

"Hvis du finansierer din Tesla gjennom Tesla Finansiering, vil du bare være kvalifisert for full garanti for annenhåndsverdi hvis din Tesla er brakt inn til service i henhold til ovennevnte anbefalt tidslinje."

Vil det si at hvis man har finansiering gjennom Tesla så mister man full garanti på bilen hvis man ikke har serviceplan? Kan noen utdype og eventuelt omformulere teksten jeg hentet?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Knut Røe

Det betyr det det står.
Full garanti for annenhåndsverdi når man følger serviceplanen.
Tesla garanterer at bilen din er verdt en viss sum etter så og så mange år og gir gode priser på innbytte.

krokus

Så pris på innbytte er en annen viktig grunn til serviceplan? Da bør nok jeg også vurdere denne planen. Får ny S 75d i aug/sept! :-) Tenker at den skal byttes før 100 000km.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Orake1et

Sitat fra: tiger``n på mandag 10. juli 2017, klokken 21:07
Det betyr det det står.
Full garanti for annenhåndsverdi når man følger serviceplanen.
Tesla garanterer at bilen din er verdt en viss sum etter så og så mange år og gir gode priser på innbytte.

Gjør de fortsatt det eller er dette noe de gjorde før? Kjøpte nettopp ny S og jeg har ikke hørt noe om en slik garanti

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA