Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adjusted Price reduction

Startet av Marinius95, lørdag 02. september 2017, klokken 20:30

« forrige - neste »

Marinius95

Hei

Jeg skal selge min 2016 Leaf Nordic 30 kWh, men er usikker på prisen på disse.
Jeg ga rett over 300k i Juni 16 og dette var da med alt utstyr som var mulig, minus skinnseter.
Den har nå gått 23k km og er blitt behandlet fint. Har en mindre kosmetisk skade på bakskjermen da den ble rygget i en kvist av min eks samboer..

Den har vinterdekk og 3 års serviceavtale.
Har akkurat hatt 1. Service og fikk gode batteritester.

Hva kan jeg forvente å få for den?
Blir ikke helt klok på bruktprisene på Finn.no.

Sent from my iPad using Tapatalk

Øyst1

Tipper 220 - 230 000 for den.

Får du mer blir jeg overrasket.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

sjossang

Er i samme situasjon som deg - har en Nordic 30kWH fra januar 2016 som har kjørt snart 40K. Får jeg 200" føler jeg meg heldig :)

Er fortsatt i tankeboksen om jeg skal selge den eller ei.

Det er uansett noen ting som er positivt når vi skal selge:

- Norsk bil
- 30kWh batteri
- 6,6Kw lader
- Produksjonsslutt for tilsvarende biler (Nissen kutter produksjonen av Leaf i disse dager)
- Fortsatt lang garantitid igjen!

Hold oss oppdatert om du legger den ut :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Marinius95

Sitat fra: leafnor på lørdag 08. juli 2017, klokken 18:05
Ligner mye på denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99845107
Det er nok min ja.
Har som sagt ikke snøring på hva jeg kunne få, så la ut en sum og tenkte å se responsen.

Takker for alle svar! Blir spennende å se! Går uansett ganske i null om jeg får solgt den for rett over 200k :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Myrvang

Et tips er å ta flere gode bilder, både utvendig og innvendig.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

sjossang

Og hvis den er kjøpt ny i Norge så er dette også viktig informasjon.

Et tips jeg en gang fikk var å legge bilen ut til det du selv anser som laveste pris - legger du den ut til for høy pris så hører du aldri fra interessenter. Ligger den med lav pris, så kan du lettere få flere bud...

knut.aulie

Min erfaring nå er å sjekke ut Finn og se på like biler og så legge seg rett under den laveste prisen. Da blir det salg.

Øyst1

Ser du har merket av at du har parkeringssensor fremme og bak.
Dersom du faktisk har dette, altså har betalt de mellom 15 og 20 000 ekstra dette koster, da bør du skrive dette i teksten.
For det er ganske få biler som har dette, da det ikke følger med på noen av utstyrsgradene.

Du skriver også at du ga rett over 300 000 med alt tenkelig utstyr.
Men du har ikke chrome pakken på bilen. 

Så ikke skriv alt tilgjengelig utstyr dersom du ikke kan stå inne for det!

Marinius95

Sitat fra: Øystein K på lørdag 08. juli 2017, klokken 23:02
Ser du har merket av at du har parkeringssensor fremme og bak.
Dersom du faktisk har dette, altså har betalt de mellom 15 og 20 000 ekstra dette koster, da bør du skrive dette i teksten.
For det er ganske få biler som har dette, da det ikke følger med på noen av utstyrsgradene.

Du skriver også at du ga rett over 300 000 med alt tenkelig utstyr.
Men du har ikke chrome pakken på bilen. 

Så ikke skriv alt tilgjengelig utstyr dersom du ikke kan stå inne for det!
Takk for tilbakemelding.
Var ikke klar over dette, ble forklart av selgeren at jeg hadde alt av tilgjengelig ekstra utstyr.
Har oppdatert annonsen nå :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Ole Irgens

Sitat fra: Marinius95 på lørdag 08. juli 2017, klokken 11:32
Hei
Jeg ga rett over 300k i Juni 16 og dette var da med alt utstyr som var mulig, minus skinnseter.

Dette er jo en Nordic. En ny Nordic 30 kwt koster jo nå 267.000. Da blir et avslag på 20.000 for en bil som har gått 23.000 ganske lite.

I tillegg skriver du "alt utstyr som var mulig". Er det mer utstyr enn på en standard Nordic? Kanskje det er kassettspilleren, som du oppgir i utstyrslisten? Det andre "ekstrautstyret" som rattvarme, baksetevarme, fjernstyring mm, er standard i Acenta-modellen (som jeg har selv). Bort sett fra Bose-anlegget, er denne bilen omtrent helt lik en Acenta, som nå selges splitter ny for 254.000.

Så skriver du at bilen kan kjøre 22 mil på sommeren og 18 mil på vinteren, og da må jeg spørre om du har en ekstra batteripakke liggende et sted, for så langt er det ingen Leaf som kan kjøre.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Øyst1

Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 11. juli 2017, klokken 14:19
Sitat fra: Marinius95 på lørdag 08. juli 2017, klokken 11:32
Hei

Dette er jo en Nordic. En ny Nordic 30 kwt koster jo nå 267.000. Da blir et avslag på 20.000 for en bil som har gått 23.000 ganske lite.

I tillegg skriver du "alt utstyr som var mulig". Er det mer utstyr enn på en standard Nordic? Kanskje det er kassettspilleren, som du oppgir i utstyrslisten? Det andre "ekstrautstyret" som rattvarme, baksetevarme, fjernstyring mm, er standard i Acenta-modellen (som jeg har selv). Bort sett fra Bose-anlegget, er denne bilen omtrent helt lik en Acenta, som nå selges splitter ny for 254.000.

Så skriver du at bilen kan kjøre 22 mil på sommeren og 18 mil på vinteren, og da må jeg spørre om du har en ekstra batteripakke liggende et sted, for så langt er det ingen Leaf som kan kjøre.

mvh

Ole Irgens

Her synes jeg du er vel bastant.

Har selv Leaf 30 kWh , og har kjørt flere ganger 22 mil på en lading om sommeren. På vinter skulle jeg nok klart 18, men ligger normalt på 16 mil, men da 0-5 grader som er sånn vanlig Rogalands vinter.

Roma

Er det ingen som reagerer på at man får en 2017 fabrikkny 30kwh Nordic til 230 000kr?

Kan det være fornuft i at en brukt 2016 bør minimum ha samme pris eller lavere enn en flett ny 2017 modell  :angel: ?

sjossang

Blir spennende å se om den blir solgt! Jeg har en ganske lik bil som jeg snart skal selge, og den har fått en "takst" på 209.000 av en bruktbilselger (med litt mer utstyr enn i denne tråden: Chrome og 6,6kW-lader).

I tiden fremover vil kanskje disse 30kWh-bilene bli mer attraktive på bruktmarkedet etter som Nissan har stoppet produksjon av tilsvarende modeller. Det betyr at forhandlere vil gå tomme for Leaf om et par måneder. Nå kommer det jo en ny modell, men den har jo ikke forventet levering før sent Q1 '18.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA