Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte eGolf med hydrogenbil?

Startet av 1000kwh, lørdag 02. september 2017, klokken 19:10

« forrige - neste »

Epleskreller

#45
Sitat fra: madsskon på onsdag 12. juli 2017, klokken 20:58
Hvor får du tak i en NY 75D til 670.000?

Tesla.com

(Model S 75D starter på 630k)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rolf Gjerdsjø

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

madsskon

Aha.. så en ganske "ribba" en da. Da forstår jeg det.

Men uansett er jo det et godt regnestykke når du kjører 40k i året.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Vidar1979

Etter henvisningsrabatt endte vi opp med 659 med metalliclakk og ultrahifi.

Blir strengt tatt ikke noe dyrere enn en Superb med 4x4

madsskon

Uten premiumpakke, nextgen seter, vinterpakke og autopilot da antar jeg..
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Vidar1979

Trenger virkelig ikke det.

Har rattvarme på konebilen, bruker den knapt nok.

Premiumpakken gir vel knapt nok noe på en ny bil. Lys og bakluke er nå i standardpakken.

Autopiloten virker ikke i mitt nærområde.

Antar stoffsetene er ok.

madsskon

Smaken er som baken:) alt det er et MUST for meg i en såpass dyr bil...
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

tkjoerlaug

Sitat fra: madsskon på onsdag 12. juli 2017, klokken 21:35
Smaken er som baken:) alt det er et MUST for meg i en såpass dyr bil...

Har man tenkt å beholde bilen i 8 år er nok "must have" utstyr mindre viktig, da blir nok km-stand og evt. skader mer utslagsgivende ved et evt. videresalg. Tenker man å selge bilen etter 2-3 år er det nok viktigere å få med autopilot, premium, nextgen og vinter som er det pakkene som er mest etterspurt.

1000kwh

Sitat fra: madsskon på onsdag 12. juli 2017, klokken 21:24
Uten premiumpakke, nextgen seter, vinterpakke og autopilot da antar jeg..
Stoffsetene ser helt like ut i hvertfall. Premium og autopilot er jo dyrt ekstrautstyr. Og vinterpakken ser jeg ikke poenget med i forhold til prisen.


madsskon

Tenker ikke bare videresalg. Tenker også comfort underveis mens jeg har bilen.

Bruker utrolig mye rattvarmen og varme i setene bak faktisk.

Uten autopilot er bilen ikke den samme...og skinn er must med kids:)
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

E_S

Dette er så individuelt som det kan få blitt. For meg er rattvarme kjekt å ha, men ikke noe must i det hele tatt, baksetet sitter det noen i to ganger i året, så hva som er der bryr meg null, unger har jeg ikke, og på min pre-AP med gamle seter er stoffsetene bedre å sitte i enn skinn.

Autopilot er nok det første jeg hadde droppet om jeg skulle spart på utstyret - rett og slett fordi det er en ren softwareting som kan kjøpes på i ettertid om man måtte ønske det. De andre tingene er hardware som i praksis ikke lar seg ettermontere.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Vidar1979

Sitat fra: madsskon på onsdag 12. juli 2017, klokken 22:01
Tenker ikke bare videresalg. Tenker også comfort underveis mens jeg har bilen.

Bruker utrolig mye rattvarmen og varme i setene bak faktisk.

Uten autopilot er bilen ikke den samme...og skinn er must med kids:)
Folk er forskjellige, for egen del har vi i underkant av 4 kilometer til barnehagen og jeg har aldri kjørt hele distansen med rattvarme på (Kia bensin.)

Øyvind.h

Aldri brukt rattvarme i Teslaen. Bilen er jo alltid varm når jeg skal bruke den :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

1000kwh

Sitat fra: madsskon på torsdag 13. juli 2017, klokken 09:17
Men rattet blir mye varmere med rattvarme.
Det burde strengt tatt vært standardutstyr. Vi har rattvarme i vår Hyundai i20. :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA