Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkbeskyttelse av ny bil

Startet av sjossang, lørdag 02. september 2017, klokken 15:56

« forrige - neste »

sjossang

Vi vurderer å gå for en TMS75 RWD. Vi dropper Selvkjøring, Premium og Hifi, men velger Vinterpakke og Oppgradert autopilot (AP2?).

Men så er det en del valg jeg ikke helt forstår og håper noen herfra kan hjelp meg med å oppklare:
- Luftfjæring er ikke et valg. Får vi da stålfjærer. Stor ulempe?
- Stoffseter, er disse ventilerte?
- Glasstak eller metalltak? Ser ut som vi får panoramatak i konfigurasjonen og jeg kunne faktisk godt tenkt meg å ikke ha glass over hodet.
- Har Leaf i dag og har en 32A Type2-lader i garasjen. Finnes det en type2-kabel til Tesla, og er den inkludert?

Og hva kan vi egentlig forvente av praktisk rekkevidde? Jeg har kjørt Leaf siden 2012 og kan kjøre forsiktig om jeg må, men bilen kommer hovedsaklig til å bli kjørt i/rundt Oslo og omegn med noen turer til Stavanger innimellom. Drømmen er å kjøre nedover Europa og ser ikke mange hindringer der :-)

Blir glad for gode tilbakemeldinger :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

wasted1980

Dere får stålfjærer.

Setene er ikke ventilert.

Glasstak er standard, metalltak får dere ikke på nybil lengre.Panoramatak (takluke) er ekstra "option".

Finnes type 2-kabel (f eks Mennekes), er ikke inkludert.
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Espen Hugaas Andersen

Type 2 kabel er nå inkludert. Fra 20. April, tror jeg det var.

Tror den er 5 meter, 32A trefase.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rolf Gjerdsjø

Type 2-kabel er inkludert, den er for "inntil 16,5 kW" og er 7,5 meter. Følger forøvrig også med ladekabel med blått støpsel og vanlig stikkontakt på 6 meter.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Softblue

Man må velge soltak om man skal ha fester til takstativ. Standard glasstak har ikke fester for takstativ.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

sjossang

Takker for svar! Var innom Tesla i dag og ble egentlig overtalt!

Når jeg konfigurerer bilen ferdig, så får jeg opp at det finnes en tilsvarende bil "på lager" med 2 ukers leveringsfrist - akkurat for sent til at vi kan kjøre Tesla i sommerferien :(
MEN: Selgeren sa at den bilen mest sannsynlig ikke er med den nye motoren. 75 går fra 0-100 på 5,6 sekunder med den gamle, og 4,6 sekunder med den nye motoren! Jeg hadde ikke hørt noe om den før...

Vi har uansett avtalt prøvekjøring på mandag, og så regner jeg med at det blir en bestilling!

krister461

Sitat fra: sjossang på lørdag 08. juli 2017, klokken 17:34
Når jeg konfigurerer bilen ferdig, så får jeg opp at det finnes en tilsvarende bil "på lager" med 2 ukers leveringsfrist - akkurat for sent til at vi kan kjøre Tesla i sommerferien :(
Vær obs på at "2 ukers levering" er 2 Tesla-uker. Dvs. det kan gå langt mer enn 14 dager... :)

Softblue

Gå for den nye motoren selv om du må vente, hvis du ikke får en vesentlig rabatt.
Ellers så er det du som må gi en vesentlig rabatt når du skal selge den brukt, fordi du har den gamle motoren.
Ikke la selgeren pushe på deg lagerbiler, fordi Tesla vil bli kvitt bilene med gammel motor.
Du kan også regne med at de har forbedret en del på den nye.
Statistisk sett fra Ford model T til Tesla model S, så vil den nyeste være den beste.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Solarbroom

Sitat fra: Softblue på lørdag 08. juli 2017, klokken 11:15
Man må velge soltak om man skal ha fester til takstativ. Standard glasstak har ikke fester for takstativ.
Er dette fortsatt gjeldende på nye modeller?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

d58palset

Sitat fra: Solarbroom på mandag 10. juli 2017, klokken 09:25
Sitat fra: Softblue på lørdag 08. juli 2017, klokken 11:15
Er dette fortsatt gjeldende på nye modeller?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Ja.

Hvis man bare trenger ski på taket en sjelden gang kan en løsning kan være å bruke sugekopper.

sjossang

Og da var bestillingen gjort!  ;D

Vi endte opp med å velge 75D (40.000,- ekstra), autopilot og vinterpakke. Ellers alt standard! Levering i september, og jeg vet at dette blir lang ventetid, men... :)

Takk for raske og gode svar på mine spørsmål!

Sjaugen

Sitat fra: sjossang på mandag 10. juli 2017, klokken 19:42
Og da var bestillingen gjort!  ;D

Herlig. Gode valg. Vi slang på takluke for skiene, men ellers likt  :+1:
2017 S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA