Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøpe ny X75D

Startet av Oddvar, lørdag 02. september 2017, klokken 10:11

« forrige - neste »

Oddvar

:+1:
Hvordan bytter man, eller finner ut passordet til Tesla appen ( kjøpt brukt S )
Det er gratis lading med , men er det bare å plugge inn på ladestasjonen , eller må man ha brikke / kode ?

Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

tkjoerlaug

På superladere er det bare å plugge inn. Dersom du har kjøpt brukt tesla, må du innom et servicesenter å få bilen registrert på din egen mytesla-konto. Da må du ha med bevis på at bilen er registrert på deg.

Oddvar

Tusen takk .
Må en bestille time ,eller kan en bare stikke innom tesla eventuelt Kr sand / stvg
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Mvh Oddvar

tkjoerlaug

Skal du lade på "vanlig" hurtigladestasjon (ikke Tesla sitt nettverk) trenger du Chademo-adapter eller type2-kabel. Chademo lader 2-5 ganger raskere enn type2 og anbefales dersom du ferdes utenfor tesla sine hovedleder. Da bør du også få RFID-brikke gjennom elbilforeningen og registrere denne på Grønn kontakt og Fortum som er de mest vanlige leverandørene. Disse tilbyr også egne RFID-brikker. Du kan også betale med mobil-app, men det er mye raskere med RFID-brikke enn å synce med mobiltelefon. Vanlig pris er 2.50kr per minutt for Cademo og 1kr per minutt for type2. Enkelte leverandører, bl.a Arctic Roads krever engangsavgift på opptil 250kr for å starte lading (disse bør du styre unna). Cademo-adapteret koster ca 3500kr hos Tesla og type2-kabel rundt 1500kr (disse kan kjøpes andre steder enn tesla).

tkjoerlaug

Tror ikke du trenger å bestille time for å få opprettet mytesla-konto og registrert bilen på deg.

Oddvar

Takk for god info . Det følgte med Begge disse kablene du nevner og jeg har brikke " Grønn kontakt " med flere . ( har hatt Leaf i 4 år )
Lader nok i Lyngdal . Det er bare 4 mil til den stasjonen  :+1:
Ellers tynt med ladere i stvg . Så da er det greit med adapterne :)
Finner kun Aksdal i Rogaland , men da må en kjøre ferje  :o
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Mvh Oddvar

spirrevipp

Sitat fra: Oddvar på fredag 07. juli 2017, klokken 16:10
Lader nok i Lyngdal . Det er bare 4 mil til den stasjonen  :+1:

Vær obs på at det har vært litt redusert ytelse og kø i Lyngdal nylig, ikke sikker på hvordan det er nå.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

StigV

Hei, jeg har nettopp kjøpt brukt Model S selv. For å få overført bilen til deg og få tilgang via mobilapp må du gjøre følgende:

1. Registrer brukerkonto på MyTesla
2. Send e-post til customerexperienceeu@tesla.com med kopi av nytt vognkort + ditt førerkort
3. Last ned app
4. Vent på svar med bekreftelse på at bilen er overført din bruker på MyTesla, da skal du få kontakt med bilen via app. Dette tok 1 dag for meg.

Jeg valgte også å gjøre en Factory Reset av bilen for å fjerne historikk fra tidligere eier. Merk deg at for meg ble tilgang til bilen via mobilapp skrudd av  når dette ble gjort, slik at det måtte skrus på igjen i bilen.
2015 Tesla Model S 85D
2020 Audi e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA