Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Silver Metallic ... yay or nay [fargevalg]

Startet av tklev, fredag 01. september 2017, klokken 20:18

« forrige - neste »

Christopher Neumann Ruud

Ja, kunne man spådd fremtiden...
Jeg vil tippe at det vil ha noe å si på sikt, men det er to forskjellige biler for forskjellige brukstilfeller, vil jeg nå si. Med det første vil vi nok ikke se så mye, siden det fortsatt er lenge til bilen faktisk kommer ut til kunde.

krister461

Tja, på ene siden vil nye model 3 konkurrere med brukte model S, men på den andre siden tror jeg model 3 vil føre til at enda flere oppdager hvor bra en elbil funker på langtur og etterspørselen etter brukte model S vil øke.

rakriste

Jeg tror definitivt brukte 2013-2014 s modeller uten AP og litt km vil synke en god del så fort man kan få bestilt model 3.  hvorfor kjøpe en brukt S til 400ish uten AP osv, når du kan få en sprett ny model 3 fra 350 ish

vill gjetting er at det blir som ved lanseringen av D, enda flere brukte kommer for salg.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

turfsurf

Kan være en del som vil selge seg ned når Model 3 leveransene starter. Er nok mange som har kjøpt større bil en de i utgangspunktet trenger / ønsker med Model S grunnet mangel på alternativer. Så en blipp vil det nok bli, for så å stabilisere seg. S vil nok selge i relativt lavt volum når billigere og mindre alternativ kommer på markedet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

HelectriC

Sitat fra: krister461 på fredag 07. juli 2017, klokken 09:22
Tja, på ene siden vil nye model 3 konkurrere med brukte model S, men på den andre siden tror jeg model 3 vil føre til at enda flere oppdager hvor bra en elbil funker på langtur og etterspørselen etter brukte model S vil øke.

Tror og mange vil oppdage at Model 3 har vesentlig mindre bagasjeplass slik at en brukt Model S blir mer hensiktsmessig.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

MyMuffin

Sitat fra: HelectriC på fredag 07. juli 2017, klokken 09:25
Sitat fra: krister461 på fredag 07. juli 2017, klokken 09:22
Tja, på ene siden vil nye model 3 konkurrere med brukte model S, men på den andre siden tror jeg model 3 vil føre til at enda flere oppdager hvor bra en elbil funker på langtur og etterspørselen etter brukte model S vil øke.

Tror og mange vil oppdage at Model 3 har vesentlig mindre bagasjeplass slik at en brukt Model S blir mer hensiktsmessig.

Enig, tviler på at model 3 vil duge som familiebil på lik linje som S.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

knut.aulie

Jeg tror på et generelt synkende prisnivå av brukte S. Mye på de eldre uten autopilot.

Det trengs en normalisering da verditapet på Tesla har vært unormalt lite, pga etterspørsel og kraftig prisstigning på bilene.

Det er nok etterspørsel etter rimeligere biler med lang rekkevidde så etterhvert som flere biler med Ampera-e rekkevidde kommer på markedet så vil prisene tvinges nedover.

Synes det er illustrerende at i USA (hvor nypris er ganske lik norsk pris) er bruktprisene en god del lavere. Du kan få en S60 til 275 tusen f.eks de samme går jo for 400 tusen her. Vi bør nok nærme oss amerikanske bruktpriser.

rakriste

s60 2013 har vel vært med god margin ett røverkjøp ny, får jo nesten det samme igjen for de på bruktmarkedet.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA