Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

elektro

Fikk SMS'en akkurat for sent, og kjøpte kaffe på CK Rygge i dag, men kan i alle fall fortelle at de dobler kapasiteten til 12 ladere på IONITY der fra neste uke.

Alle IONITY laderne som var i drift var opptatt, bla. av Teslaer, det var også trafikk på CK sine 50 kW ladere, mens det bare var 1 av 42(?) Tesla Superchargere som var i bruk. Sånn har det blitt..
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Sitat fra: elektro på tirsdag 08. november 2022, klokken 18:24
Fikk SMS'en akkurat for sent, og kjøpte kaffe på CK Rygge i dag, men kan i alle fall fortelle at de dobler kapasiteten til 12 ladere på IONITY der fra neste uke.

Alle IONITY laderne som var i drift var opptatt, bla. av Teslaer, det var også trafikk på CK sine 50 kW ladere, mens det bare var 1 av 42(?) Tesla Superchargere som var i bruk. Sånn har det blitt..
Det forklarer "teltene" og sperrebåndene. Men rart da at de går for de gamle laderne. Kanskje flytta de slitne laderne fra Dal til Rygge?

Ja, jeg fikk ordnet meg kopp i dag, og burger. Akkurat som planlagt. En Mustang ME i køen foran meg da jeg kom dit før rushtrafikken startet, men ble litt kø bak meg.

Tror og mange flyttet seg over til SuC-stasjonen som ligger rett over veien, tidligere på dagen da det var noe kø. Tesla har jo tross alt 42 ladestolper der, tydeligvis bare V2 med maks 150 kW ifølge "fiskepinnekartet".

Var der også på vei hjem, og da var det akkurat en ledig da jeg kom, og bare kort kø for de som kom etterpå. Men sjeldent at det sto lader ledig lenge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Otkristo

UnoX Rema1000 Eidsvåg, Bergen
Ladestasjon under ferdigstillelse

elbilist i Bergen

Snart lynladarar i Austevoll: PLUG AS i Eviny får 1 million kroner i tilskot fra Vestland fylkeskommune til utbygging 4 stk 150 kW ladepunkt  på Storebø i Austevoll kommune. Ladeinfrastrukturen skal kunne nyttast til lading både av elbil og elbåt. Frist for etablering er 30. juni 2023.

knute

Sitat fra: goggo på søndag 06. november 2022, klokken 08:43
Noen som vet noe om ståa på utbyggingen på Grelland? ...

Jeg rullet forbi i begge retninger i dag.

Nordgående hos Circle K:

CK har satt opp 7x 300 kW Hyperchargere.
Alle med 2x CCS og 1x Chademo.
I tillegg er det satt opp lader på 50 kW (kan være det er en sånn ABB-lader med 2x 90kW, gikk ikke bort for å sjekke).

Ingen ting er ferdig eller har strøm enda, og området er avstengt.

Sørgående hos Shell / Recharge.

Recharge har satt opp 8x Kempower-satelitter.
Jeg tror det kommer flere siden det er satt opp 2 strømskap, og det stod minst fire satelitter til på pall inne på byggeområdet.

Ingen ting er ferdig eller har strøm enda, og området er avstengt.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Uno-X Gulskogen har åpnet.

2x 300 kW Hyperchargers med 2x CCS hver.
Med kortbetaling :)
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

RJK

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 05. november 2022, klokken 12:41
Sitat fra: RJK på lørdag 05. november 2022, klokken 11:41
Hmmm, den er ikke kommet opp på Chargefinder.no ennå...

Kunne kanskje ført til at jeg ikke hadde trengt ene stoppet jeg måtte gjøre da jeg kjørte fra Kirkenes til Kautokeino via Karasjok, om den hadde vært der i fjor sommer.

Den fanges nok opp i flere systemer snart. :+1:
Tar sin tid. Fremdeles ikke eller  å finne hos hverken Chargefinder.com eller ladestasjoner.no.
Bosted Oslo

vinterdekk

Sitat fra: RJK på tirsdag 22. november 2022, klokken 22:37

Kunne kanskje ført til at jeg ikke hadde trengt ene stoppet jeg måtte gjøre da jeg kjørte fra Kirkenes til Kautokeino via Karasjok, om den hadde vært der i fjor sommer.

Tar sin tid. Fremdeles ikke eller  å finne hos hverken Chargefinder.com eller ladestasjoner.no.

Merkelig. Den var allerede i Elli, Ishavsvegen og (rett plassert i) PlugShare den dagen jeg oppdaget den.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Panduck

Esso / Deli de Luca Gardermoen, rett ved siden av McDonalds Gardermoen (E6 / E16 kryss). 8 stykk Kempower satelitter. Disse kommer nok til å stjele en del kunder fra laderne bak McD, da de blir mer synlige og enklere å komme til. Begge er uansett Recharge...

Bolfus

Drammen: Fire lynladere fra Kople har kommet opp på parkeringsplassen ved Elkjøp/Power Rundtom. Så ikke ut til at de var operative i går kveld.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

RJK

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 23. november 2022, klokken 07:52
Sitat fra: RJK på tirsdag 22. november 2022, klokken 22:37

Merkelig. Den var allerede i Elli, Ishavsvegen og (rett plassert i) PlugShare den dagen jeg oppdaget den.
Nå er den endelig synlig...!  :+1:
Bosted Oslo

SveinJ

I Tinn kommune skjer det stadig noe. I Rjukan sentrum kommer det opp nye ladere, men jeg vet ikke hvilken tilbyder det er.
Så har endelig trafoen for lader i Austbygde kommet på plass, så da er det bare å vente her også.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Panduck

Ser ut som det er NIO battery swap & ladestasjon på vei ved Burger King på Kløfta, der det allerede er Tesla (tesla-only) og MER. Noen som vet om NIO sine CCS ladere er reservert for NIO eller åpent for alle?

JorgenM

4. hurtigladestasjonen åpnet her i Namsos, men den første på over 150kw. Det er CircleK på Spillum som har satt opp 2 stk 300kw-stolper med 2 tilkoblinger på hver.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 13. desember 2022, klokken 13:01
4. hurtigladestasjonen åpnet her i Namsos, men den første på over 150kw. Det er CircleK på Spillum som har satt opp 2 stk 300kw-stolper med 2 tilkoblinger på hver.

Utrolig bra!! Sist jeg var der opp var det kun et par trege 50kW bak Xtra/Abc, men ser de har fått raskere på Storsenteret og.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA