Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

vinterdekk

Har kommet seks CCS 200kW og en Chademo 63kW fra Kople på Olsborg midt mellom Nordkjosbotn og Setermoen. Nå ser strekningen mellom Nordkjosbotn og Bjerkvik ikke ut som en ladeørken i kartet til Ladeklubben.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

knute

Et par steder det har dukket opp ladere siden sist jeg kjørte forbi:

Cirkle K Sem
Circle K Slagenveien (Tønsberg / Heimdal)
Uno-X Tollnes (Skien, ved Max / Rema)
Uno-X Kragerø (ved Rema / ladere fra Recharge)
Alti Kragerø - Eviny (bak der det stod lader fra Mer før).

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

ThomasEL

I Vennesla sentrum, nærmere bestemt utenfor den nye Coop Extra butikken, har MER montert opp Kempowerladere.

Det er foreløpig ikke satt strøm på, men alt av Hardware ser ut til å være på plass, og oppmerking av plassene er utført.

Et steinkast unna, utenfor Atrium kjøpesenter, holder Recharge på å etablere ladere. Her gjenstår noe mer arbeid.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Da er det allerede satt strøm på nevnte MER ladere ved Coop Extra Solbakken i Vennesla sentrum. I drift fra og med i dag.

4 stk Kempower stolper, hvorav 2 av disse også har Chademo.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Panduck

På vei hjem fra hytta stoppet vi og ladet på et av de siste stedene jeg hadde forventet å finne hurtiglader.

Øvre Svatsum, som ligger langs Fv255 som går nordvestover ut fra E6 like nord fra Lillehammer, forbi Helvete og til Skåbu og så østover tilbake til E6 ved Vinstra (jeg ville tro Skåbu skulle få lader før dette stedet)...

Evbox, aldri prøvd Evbox før. Brukte Elton for å starte. "Velg lader" sto det. Men begge laderene var jo lader nummer to, så det var jo ikke rett frem. Prøvde å starte en, ikke noe skjedde, så da prøvde jeg den andre, og da startet det.

Litt lite gjennomtenkt.

Men sånn ellers var jo dette ladestedet slik ladesteder bør være (med unntak av at det var kun to ladere der..) Åpent toalett tilgjgengelig og en "nærbutikk" som aldri stengte. Der åpnet man butikkdøra med kredittkort og scannet varer selv.

Dette blir perfekt stoppested for oss på vei til hytta, da vi ikke har lademulighet der :P

RJK

Sitat fra: Panduck på onsdag 27. desember 2023, klokken 21:58På vei hjem fra hytta stoppet vi og ladet på et av de siste stedene jeg hadde forventet å finne hurtiglader.

Øvre Svatsum, som ligger langs Fv255 som går nordvestover ut fra E6 like nord fra Lillehammer, forbi Helvete og til Skåbu og så østover tilbake til E6 ved Vinstra (jeg ville tro Skåbu skulle få lader før dette stedet)...

Evbox, aldri prøvd Evbox før. Brukte Elton for å starte. "Velg lader" sto det. Men begge laderene var jo lader nummer to, så det var jo ikke rett frem. Prøvde å starte en, ikke noe skjedde, så da prøvde jeg den andre, og da startet det.

Litt lite gjennomtenkt.

Men sånn ellers var jo dette ladestedet slik ladesteder bør være (med unntak av at det var kun to ladere der..) Åpent toalett tilgjgengelig og en "nærbutikk" som aldri stengte. Der åpnet man butikkdøra med kredittkort og scannet varer selv.

Dette blir perfekt stoppested for oss på vei til hytta, da vi ikke har lademulighet der :P
EVBOX er vel ladenettet til Ragde Charge, så se ikke bort fra at "noen" har hytte i området, og ville ha lademulighet selv... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

aherbjornsen

Sitat fra: Panduck på onsdag 27. desember 2023, klokken 21:58Evbox, aldri prøvd Evbox før. Brukte Elton for å starte. "Velg lader" sto det. Men begge laderene var jo lader nummer to, så det var jo ikke rett frem. Prøvde å starte en, ikke noe skjedde, så da prøvde jeg den andre, og da startet det.
Jeg bruker denne, ligger genialt til for oss. Evbox har egen app, og i den vises stasjons-id (langt tall og det er kun ett siffer midt i som er ulikt).  Det står stasjons-id nederst til venstre på skjermen på ladestasjonen.

RJK

Jamfør Chargefinder ser det nå ut som det er åpnet opp 20 180 kW-ladere ved Hypermat i Charlottenberg, som betales direkte med bankkort/swish.

Noen som har vært der i det aller siste og fått verifisert at de er åpne, og hvilke priser som gjelder?

Jeg var der selv torsdag 21.12 uten å se de, men det snødde godt og var derfor mer opptatt med å komme meg i butikken.

Spesielt siden vi da kjørte broderens BMW 3-serie dieseldrog som har mer innvendig plass enn jeg har i Kona, og derved ikke hadde behov for å lade.
Bosted Oslo

RJK

Hypermat i Charlottenberg, Sverige, som jeg skrev.

Ooops! Trodde jeg hadde skrevet det inn. Redigert nå!

Takker!

8)
Bosted Oslo

SveinJ

På Uno-X ved Langebru utenfor Hokksund er det satt opp 2 nye 300kW ladere med tilsammen 4 uttak.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

RJK

Sitat fra: SveinJ på søndag 07. januar 2024, klokken 18:46På Uno-X ved Langebru utenfor Hokksund er det satt opp 2 nye 300kW ladere med tilsammen 4 uttak.
Fikk du sett prisen de tar der nå?
Bosted Oslo

RJK

Recharge bygger ut og oppgraderer i Oslo.

Antar at de nye lynladerne ved Skøyen betyr at man oppgraderer de eksisterende laderne ved togstasjonen Mellom Elkjøp og Power/Circle K) fra 50 kW til 150+ kW.

Det tror jeg blir veldig populært, og vil nok ta unna køen langt raskere, da de nå bare har en lynlader i rekka, og den er ofte opptatt av "sakteladende" biler.

https://elbil.no/flere-lynladere-recharge-girer-opp-i-hovedstaden/
Bosted Oslo

YKarlsen

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 29. november 2023, klokken 20:49Har kommet seks CCS 200kW og en Chademo 63kW fra Kople på Olsborg midt mellom Nordkjosbotn og Setermoen. Nå ser strekningen mellom Nordkjosbotn og Bjerkvik ikke ut som en ladeørken i kartet til Ladeklubben.

Kommet noen blå søyler på Tømmerelva også. Men ikke i drift enda da.

vinterdekk

Sitat fra: YKarlsen på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:18
Sitat fra: vinterdekk på onsdag 29. november 2023, klokken 20:49Har kommet seks CCS 200kW og en Chademo 63kW fra Kople på Olsborg midt mellom Nordkjosbotn og Setermoen. Nå ser strekningen mellom Nordkjosbotn og Bjerkvik ikke ut som en ladeørken i kartet til Ladeklubben.

Kommet noen blå søyler på Tømmerelva også. Men ikke i drift enda da.

Ja ventet på at de på Tømmerelva skulle komme på nett, så det var noe på gang i avisa. Synlig i Kople appen nå. Det ser ut som at Kople har posisjonert seg bra i dette område.  :+1:
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA