Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model 3 - rustbeskyttelse og bestandighet mot norsk saltsuppe

Startet av e-curious, torsdag 31. august 2017, klokken 15:37

« forrige - neste »

e-curious

"I dag kom beskjeden: Som første bilprodusent i verden har Volvo besluttet å skrote forbrenningsmotoren. Fra 2019 skal alle deres nye biler være elektriske i en eller annen form."..."Fra 2019 blir alle nye Volvoer enten helelektriske, eller hybrider i en aller annen form."

Jeg håper at de kommer til å slutte med "jukse-hybrider" også.


https://www.motor.no/artikler/volvo-satser-elektrisk/

Sjaugen

Hybrid er jo sjanseløst når batteriet er tomt. Og Volvo fører vel kun plug-in?
Toyota's hybrid-variant er vel mye mer elegant på lengre turer i forhold til forbruk.
2017 S 75D

goggo

Sitat fra: e-curious på onsdag 05. juli 2017, klokken 10:10
"I dag kom beskjeden: Som første bilprodusent i verden har Volvo besluttet å skrote forbrenningsmotoren. Fra 2019 skal alle deres nye biler være elektriske i en eller annen form."..."Fra 2019 blir alle nye Volvoer enten helelektriske, eller hybrider i en aller annen form."

Jeg håper at de kommer til å slutte med "jukse-hybrider" også.


https://www.motor.no/artikler/volvo-satser-elektrisk/

Jeg observerer at vi har fått clickbait titler av værste sort her i elbilforumet også...   Du utelot noe veldig viktig, nemlig biler som bare har ;)

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

sylwester

De dropper ingenting hvis de selger hybrid. De slutter med biler som kun har forbrenningsmotor.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

cra

En riktigere overskrift vil da være at "Volvo kommer med elmotor i alle bilene sine fra 2019"
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

AmocoCadiz

Ja Volvo snakker om elektrifiserte (spesielt ord )
men folk flest leser vel elektriske i farta.

Volvo skal bruke sitt mototsport trimmefirma Polestar til utvikle disse elektrifierte bilene.

Spesielt å velge bruke et firma som spesialisert seg på fossilmotor trimming til dette,
da elektrifiering, miljø og lavt forbruk ikke har vært deres fagfelt.

Øystein16

Sitat fra: Sjaugen på onsdag 05. juli 2017, klokken 10:44
Hybrid er jo sjanseløst når batteriet er tomt. Og Volvo fører vel kun plug-in?
Toyota's hybrid-variant er vel mye mer elegant på lengre turer i forhold til forbruk.
Du har nok misforstått litt.

Ferry

Sitat fra: sylwester på onsdag 05. juli 2017, klokken 11:30
De dropper ingenting hvis de selger hybrid. De slutter med biler som kun har forbrenningsmotor.

Det gjelder vel kun nye modeller som innføres fra 2019? De vil fremdeles selge eksisterende fossiler i x ant. år. Så spørs det hvor langt fram de regner en modell å vare? F.eks. har Golf vart i en del år..

AmocoCadiz

Sitat fra: Øystein16 på onsdag 05. juli 2017, klokken 14:41
Sitat fra: Sjaugen på onsdag 05. juli 2017, klokken 10:44
Hybrid er jo sjanseløst når batteriet er tomt. Og Volvo fører vel kun plug-in?
Toyota's hybrid-variant er vel mye mer elegant på lengre turer i forhold til forbruk.
Du har nok misforstått litt.
Stemmer det,
Toyota sitt Hybridesystem er programmert til å kun kjøre med fossilmotor på langtur over 60 km/h. Samtidig som batteriet holdes 100% oppladet og ubrukt. Null fordel, gammeldags system i 2017.

Ketill Jacobsen

Volvo regner med at mild hybrid vil dominere salget av biler de nærmeste år. Med mild hybrid menes en hybridbil uten lading! Så fra 2019 vil alle nye Volvo'er ha elmotor og markedet vil bestemme fordeling mellom mild hybrid, ladbar hybrid og elbil. Modig erklæring fra Volvo!

jkirkebo

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 05. juli 2017, klokken 20:53
Sitat fra: Øystein16 på onsdag 05. juli 2017, klokken 14:41
Sitat fra: Sjaugen på onsdag 05. juli 2017, klokken 10:44
Hybrid er jo sjanseløst når batteriet er tomt. Og Volvo fører vel kun plug-in?
Toyota's hybrid-variant er vel mye mer elegant på lengre turer i forhold til forbruk.
Du har nok misforstått litt.
Stemmer det,
Toyota sitt Hybridesystem er programmert til å kun kjøre med fossilmotor på langtur over 60 km/h. Samtidig som batteriet holdes 100% oppladet og ubrukt. Null fordel, gammeldags system i 2017.

Tja, det er vel fortsatt Prius som går rimeligst på langur av biler med bensinmotor så vidt jeg vet. Tror ingen PHEVs slår den om de ikke får landet fra strømnettet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gigafactory

Ioniq Blue hybrid har bedre highway-rating på EPA-testen (59 vs 53), men det var den eneste jeg fant. Vanlig Ioniq hybrid scoret 54 hwy.

Øystein16

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:18
Tja, det er vel fortsatt Prius som går rimeligst på langur av biler med bensinmotor så vidt jeg vet. Tror ingen PHEVs slår den om de ikke får landet fra strømnettet.
Det er vel totalforbruk for den enkelte som er som er viktigast. Dei eg kjenner som har Toyota hybrid er skuffa. Hadde me hatt batteri som den største Teslaen, hadde me spart 0,15 l per mil i totalforbruk på nærmare 30 000 km med vår køyring med ladbar hybrid. Lengste turen har hatt er ca 2000 km. Andre har andre svar. 

goggo

For de av dere som ikke har sett Volvo sin pressekonferanse ennå, her er den. 
Det er mange bra spørsmål fra journalistene også.

Det som var spesielt morsomt å se var Volvo sjefens reaksjon/svar på spørsmålet om hvordan i huleste han kunne gå fra å være elbil motstander til å være fullblods elbil entusiast på to år :)

Fyll kaffekoppen - det tar 33 minutter :)
http://live.volvocars.com/index2.html?20170705


mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Amoss

Sitat fra: goggo på torsdag 06. juli 2017, klokken 10:34
For de av dere som ikke har sett Volvo sin pressekonferanse ennå, her er den. 

Så de har ikke sikret seg noen leverandør for batteriene enda...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA