Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering august - september 2017

Startet av PGH, torsdag 31. august 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

EV85

Sitat fra: oggaman på fredag 07. juli 2017, klokken 07:46
Vurderer en Visia jeg også. Har fått tilbud om en Visia til 190000,- Ingen rom for pruting utenom en dab adapter på kjøpet.

Er det idioti å kjøpe en ny Leaf nå? Det kommer jo snart en ny?

En får jo spell-ny elbil med 5 års garanti for under 200 tusen med kurant rekkevidde, dog ribbet for utstyr. Hvor galt kan det være? Jeg har vurdert det selv, men Acenta til ca 215-220 tusen virker som et bedre valg om man skal ha bilen lenge. De få kronene ekstra over 5 år er ikke all verden.

Problemet blir igjen at man da nærmer seg 250-275-300 tusen og  andre saker er within reach.

190 laken er uten vinterdekk?

PGH

Sitat fra: EV85 på fredag 07. juli 2017, klokken 08:02
Sitat fra: oggaman på fredag 07. juli 2017, klokken 07:46
Vurderer en Visia jeg også. Har fått tilbud om en Visia til 190000,- Ingen rom for pruting utenom en dab adapter på kjøpet.

Er det idioti å kjøpe en ny Leaf nå? Det kommer jo snart en ny?

En får jo spell-ny elbil med 5 års garanti for under 200 tusen med kurant rekkevidde, dog ribbet for utstyr. Hvor galt kan det være? Jeg har vurdert det selv, men Acenta til ca 215-220 tusen virker som et bedre valg om man skal ha bilen lenge. De få kronene ekstra over 5 år er ikke all verden.

Problemet blir igjen at man da nærmer seg 250-275-300 tusen og  andre saker er within reach.

190 laken er uten vinterdekk?

Eg har fått tilbud på 185k uten vinterhjul og uten noen ekstra understellsbehandling. 4500,- i tillegg for full Dinitrol behandling. Er det verd å ta med? Eg ser "alle" sier at det er mere fornuftig med en Acenta til 30k mere. Hvorfor det? Du kjøper en aldrende modell så eg tenker at så lenge den har tilstrekkelig rekkevidde tenker eg at jo billigere jo bedre. Spesielt om en tenker å ha den lenge. Mindre utstyr som gå i stykker ser eg heller ikke på som en stor ulempe.

tomrh

Enig med deg PGH.  :+1:

Bor du på sør- eller vestlandet kan du også spare deg innkjøp av ekstra felgsett og bruke Nokian WR D4/Weatherproof året rundt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafnor

Kjøp nå, for det er alltid så at det enten er det som er gammelt eller det snart kommer det som er nytt. Gjelder faktisk også for den Leaf som kommer nå. Det kommer en ny etter den også :o
Bruk for bil, kjøp.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA