Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Inventory

Startet av kj3til, onsdag 30. august 2017, klokken 08:56

« forrige - neste »

kj3til

Hei,

Jeg har ny 2017 egolf og har verkstedtime på onsdag. 2 feil med bilen:

- Reguleringsventil på varmeapparatet. Fikk ingen varme rett og slett.
- Styringsenhet på nødanropsfunksjonen tilkoblet SOS-knappen i taket.

Kanskje ikke helt korrekt gjengitt, men slik fikk jeg det presentert av forhandleren. Litt overrasket, bilen hadde under 1000km. Kjører ca 150km t/e jobb hver ukedag så helt ny bil.

Har andre opplevd tilsvarende eller andre feil?

Chivas

Hvordan sjekke det med sos-knappen? Varme tror jeg funker - får se til vinteren :-)

Habla

Hei!

Vi hadde også feil på varmeapparat i vår bil. Den ville heller ikke blåse kaldluft. Høres ut som samme feil da vi også byttet ventiler.

I tillegg hadde vi en metallisk vibrasjonslyd ved gasspådrag/brems i sving (begge sider). Ukjent hva som var årsak til dette, men etter 3 uker hos Møller fikk de bort lyden uten å vite hva som var feil (de hadde demontert og renset bremser foran og bak).

Ellers er bilen feilfri  :+1:

Chivas

Vet ikke on det er en feil enda, men har opplevd siste tiden at navigasjonen ikke klarer å skifte automatisk mellom dag og natt. Nå viser den som natt på auto selv om det er aldri så lyst og masse sol ute.
Er det en sensor jeg kan sjekke ut?

Mobileum


Chivas

Jepp, er satt til auto og da vises den som natt uansett. Må manuelt sette til dag hvis jeg skal få den til å vise dag.

kj3til

Sitat fra: Chivas på mandag 03. juli 2017, klokken 16:07
Hvordan sjekke det med sos-knappen? Varme tror jeg funker - får se til vinteren :-)

Jeg fikk feilmelding og varseltrekant i dahsen. Samtidig sa en stemme "Feil med nødvarslingssystemet. Kontakt verksted!"


Sent from my iPhone using Tapatalk

kajh

Sitat fra: kj3til på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:41
Jeg fikk feilmelding og varseltrekant i dahsen. Samtidig sa en stemme "Feil med nødvarslingssystemet. Kontakt verksted!"

Forsvant feilmeldingen?

Jeg fikk også en slik feilmelding på dashboardet men den forsvant av seg selv  etter noen minutter og har ikke kommet igjen.

:)

Chivas

Sitat fra: Chivas på fredag 14. juli 2017, klokken 23:37
Jepp, er satt til auto og da vises den som natt uansett. Må manuelt sette til dag hvis jeg skal få den til å vise dag.
Nå justerer den seg korrekt igjen av en eller annen grunn... :-)

kj3til

Sitat fra: kajh på lørdag 15. juli 2017, klokken 23:28
Sitat fra: kj3til på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:41
Jeg fikk feilmelding og varseltrekant i dahsen. Samtidig sa en stemme "Feil med nødvarslingssystemet. Kontakt verksted!"

Forsvant feilmeldingen?

Jeg fikk også en slik feilmelding på dashboardet men den forsvant av seg selv  etter noen minutter og har ikke kommet igjen.

:)

Møller sa de måtte skifte en "styreenhet" for å fikse problemet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA