Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye ams måleren

Startet av BHM0, tirsdag 29. august 2017, klokken 20:42

« forrige - neste »

BHM0

Hei

Har kjøpt en elbil som skulle inn til 3års service dagen før overtakelse. Innen den tid var derfor omregistrering, forsikring og betaling på plass for overtakelse dagen etter, men bilen var under selgers forsikring under service.

Det viser seg at det er kommet en rift i batteripakken som gir bilen to alternativer; 1. Ny batteripakke 2. Kondemnering.

Skulle i utgangspunktet overtatt bilen for 5 dager siden, men venter på på tilbakemelding fra verkstedet i forhold til hva skjebnen til bilen blir. Selger gir meg pengene tilbake dersom bilen kondemneres, og jeg får en bil med ny batteripakke dersom det er løsning nr 1 de faller på.

Det jeg lurer på er om jeg har "rett" på erstatningen til bilselger om bilen kondemneres når jeg står som eier av bilen? Han vil vel få tilbud om en erstatningsbil? Og jeg er jo lite interessert i å heve salget for å gjøre hele denne prosessen på nytt. Må selger betale omregistreringsavgiften tilbake til meg om det ender med at han tilbakebetaler kjøpssummen?

Ecinnaj

Om bilen kondemneres så vil selgeren få igjen summen bilen er verd. Ikke ny om den er noen år gammel.
Aner ikke hvor gammel bilen er eller noe hær da men.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Initium

Ja disse "miljøvennlige " elbilene, hvem pokker kom med ideen at de skal være så dyre å utbedre at de omtrent blir skrotet for den minste " lille " ting ?

Som den bilen som nesten ble kondemnert pga et sprekk i radiopanelet, hva ER de greiene der for noe ?

Ecinnaj

Om den blir kondemnert får man jo verdien som er på den nå med 3 års verditap. Ligger de på 150-200 nå tro? Ingen som tjener på at bilen blir kondem ihvertfall.
Aner ikke.
Ville heller prøvd å finne en annen bil :) lykke til ;)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA