Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering september - oktober 2017

Startet av bergaloevera, tirsdag 29. august 2017, klokken 19:06

« forrige - neste »

bergaloevera

Hei,

Sitter her med et Blackvue dashcam med kamera foran og bak som jeg vurderer å montere i i3'n min.
Noen andre som har montert dashcam i sin i3 og kan fortelle hvordan det er løst med strøm til park mode?  Kom gjerne også med andre tips og innspill vedr. i3 og dash cam :D

(Ja jeg har søkt og funnet andre tråder om i3 og dashcam, men ble ikke helt tilfredsstil med info..) :)

Zuexi

Har ikke montert dashcam, men ser flere har løst dette med strøm fra ODB2-porten. Finnes overganger enten fra ebay eller f.eks denne
https://www.bilkomponenter.no/products/obd2-kontakt-for-uttak-av-strom

bergaloevera

Og i3 vil ikke klage på strømtyv når man stjeler strøm fra OBD?

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Autowinder

Oppunder dash litt til venstre for pedalene og litt nærmere setet.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

oland

Jeg monterte det samme kamera i Opel Ampera for litt siden.  Det gikk fint å hente ut konstant strøm fra ODB2 kontakten, og så koblet jeg den andre ledningen til en sikring som bare leverer strøm når tenningen er på.  Bare å gi beskjed dersom det er noe annet relatert til montering du lurer på.
2017 Opel Ampera-e

SveinJ

Sitat fra: Autowinder på søndag 02. juli 2017, klokken 13:32
Oppunder dash litt til venstre for pedalene og litt nærmere setet.

Takk, oppdaget kontakten. Men på hann delen, er det da kabel eller annen tilkobling for 12V? Bildet fra Bilkomponenter viser bare selve kontakten.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Orbit

Fra det med liten skrift:
SitatTilkobling til strøm bør gjøres ved lodding på kontaktens eksisterende pinner, se bildet for standard oppsett på OBD2 pin out. Vi anbefaler at du alltid kontroller at dette er i henhold til din bils uttak.
Så du må lodde strømkabelen til kameraet fast på kontakten, evt en mellomkabel med kontakt som passer kamera i andre enden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bergaloevera

Noen som har prøvd å ta strøm fra obd på i3? Hørt at BMW er spesiell med at den overvåker for strømtyver og du får feilmelding hver gang du starter bilen..

bergaloevera

Ingen som har dashcam i i3 her med parking funksjon?

NordicMaster

Hei. Jeg har en en Blackvue 2ch (750?) koblet til OBD. Dette fungerer bra, men bilen klager hver gang den startes over uventet høyt strømforbruk. Utover det fungerer det helt fint.

bergaloevera

OK :) men står da parking mode på hele tiden? Og lades 12 v batteriet av hovedbatteriet hele tiden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA