Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av krister461, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 05. juli 2017, klokken 15:13
Eller de som kjøpte x75d og fikk de utlevert strak før en prisreduksjon på  40000kr og som i tillegg har fått denne akselerasjons problematikken pånakken .. ser for meg en ganske betraktelig fall i andrehåndsverdien ..

Tja, jeg fikk min i mars og kvalifiserer nok derfor. Alikevel er jeg svært fornøyd med at jeg fikk den da, siden interiørkombinasjonen jeg ville ha ikke lengre er å få (sort stoffinteriør, lyst taktrekk, karbonfiber). Prisreduksjonen betyr fint lite pr. måned over de årene jeg planlegger å beholde bilen, og akselerasjonen er mer enn jeg trenger. Jeg tror heller ikke det får noen særlig innvirkning på annenhåndsverdien.

Men for de som bytter en gang i året er det sikkert annerledes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: vegar_m på onsdag 05. juli 2017, klokken 23:50
På Teslanytt på Facebook skrives det nå at kun biler som er bestilt 1. juli eller etter dette får oppgradert lader som standard. Så det vil si at jeg ikke får dette allikevel, selv om det står CH04 i koden til bilen?
(Min S75D produsert i starten av juni, med levering aug/sept.)

Er ikke oppgradert lader kun software? I så fall ville det vært rart at forhandlere og DS bekrefter at biler som ikke er levert ennå vil få oppgraderingene, spesielt når det såvidt jeg forstår kun er software uansett.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Teslus

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 06. juli 2017, klokken 01:43
Er ikke oppgradert lader kun software? I så fall ville det vært rart at forhandlere og DS bekrefter at biler som ikke er levert ennå vil få oppgraderingene, spesielt når det såvidt jeg forstår kun er software uansett.
Jeg fikk bekreftet fra min selger at jeg får oppgradert lader og performance. Selger snakket om at min var akkurat innafor på begge deler, produsert 22 juni.

nivve

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 06. juli 2017, klokken 07:24
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 06. juli 2017, klokken 01:43
Jeg fikk bekreftet fra min selger at jeg får oppgradert lader og performance. Selger snakket om at min var akkurat innafor på begge deler, produsert 22 juni.

Tror din selger kan ha misforstått, Sebastian - oppgradert lader er kun for bestillinger etter 1. juli. Min bil ble produsert samtidig som deg, men får ikke oppgr. lader. Har sendt mail til DeliveryNO, og de bekrefter dette (se vedlegg).

nivve

Et tilleggsbilde for å legge saken helt død..  :angel: :police:

Jeg fikk ham til å sjekke flere biler bestilt helt fram til slutten av juni, og som du ser er det helt tydelige krav på å få med oppgradert lader..

Sjaugen

Sitat fra: nivve på torsdag 06. juli 2017, klokken 14:15

Jeg fikk ham til å sjekke flere biler bestilt helt fram til slutten av juni, og som du ser er det helt tydelige krav på å få med oppgradert lader..

For å stille et litt pinlig detaljert spørsmål: Vet du om bestilling i juni / bekreftelse i går, kvalifiserer som bestilling etter 1. juli?
2017 S 75D

Elkjell

Hvis du får oppgradert lader vil det stå i spec på MYTESLA.
det gjorde det på min som ble bekreftet i går.

Det står Høy strømstyrkelader inkludert
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Tuten

"Performance modeller", altså den performance som ble annonsert på fredag eller en P versjon av bilen?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

Teslus

Sitat fra: nivve på torsdag 06. juli 2017, klokken 14:15

Typisk selger med andre ord  ;) Det er strengt talt ikke noe problem for min del, hadde selvsagt vært deilig med 50% mer ladeeffekt på type2, men ingen show-stopper. Kult med "bare" oppgradert performance uansett!

alf00

Elkjell: Bestilte 23. juni, fikk bekreftet i går. Jeg fikk ikke ny lader. Bestilte du etter 1. juli?
Utrolig irriterende. Jeg var innom Tesla i går før bestillingen ble endelig bekreftet og spurte om den "nye oppgraderingen og performance og slikt" og da sa de at det var inkludert. Hadde jeg visst at det ikke gjaldt laderen kunne jeg jo bare avbestilt der og da og bestilt ny med en gang, og fått med ny lader. Leveringen hadde jo blitt den samme, og rentekampanjen vi benyttet oss av pågår jo enda.  :-\

alf00

Fikk forresten tilbakemelding fra selger om at ladeoppgraderingen var helt ubetydelig. "Bare enkelte hotell som har 22KW lader og da lader du 50% raskere. Du lader på samme hastighet hjemme og på superlader. Det er høyst usannsynlig at du får glede av dette i bilens levetid. Det var tilvalg før, men ingen som valgte det, og det ble derfor tatt bort".

Så da blåser jeg i det og gleder meg til ny bil istedet - med bonus performanceoppdatering :)

Tuten

Men hvis oppgradert lader kun er software, så er det ikke noe stress uansett hvis man kan oppgradere senere.
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

krister461

Sitat fra: alf00 på torsdag 06. juli 2017, klokken 16:30
Fikk forresten tilbakemelding fra selger om at ladeoppgraderingen var helt ubetydelig. "Bare enkelte hotell som har 22KW lader og da lader du 50% raskere. Du lader på samme hastighet hjemme og på superlader. Det er høyst usannsynlig at du får glede av dette i bilens levetid. Det var tilvalg før, men ingen som valgte det, og det ble derfor tatt bort".

Så da blåser jeg i det og gleder meg til ny bil istedet - med bonus performanceoppdatering :)
Tja. Du får selvsagt bruk for dette hjemme om man installerer en lader raskere enn 11kw. Og det er langt mer enn bare hoteller som har dette, men behovet er selvsagt veldig individuelt.

Elkjell

ALF00 :

Jeg bestilte 3.juli. Men de starter ikke produksjon før endelig confirm , så jeg synes dette er rart.

Kan trøste deg med at jeg betalte tusenvis av kroner for dette på begge de forrige bilene mine -har aldri hatt bruk for det. Nå er det også så tett med superladere at problemet er enda mindre.

Om du har en type 2 hjemmelader  er det vanlig med 16 eller 32  amp kurs.  32 amp gir ca 7,6 kw
altså holder 11kw lader plenty.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

MyMuffin

Sitat fra: krister461 på torsdag 06. juli 2017, klokken 16:36
Sitat fra: alf00 på torsdag 06. juli 2017, klokken 16:30

Tja. Du får selvsagt bruk for dette hjemme om man installerer en lader raskere enn 11kw. Og det er langt mer enn bare hoteller som har dette, men behovet er selvsagt veldig individuelt.

Jeg fikk beskjed av tesla drammen at jeg kom til å få performance og lader oppgraderingen på min 75D som jeg bekreftet 29 juni.
Skulle dog lader oppgraderingen utebli så hadde jeg ikkr kansellert av den grunn. Har hatt 11kw lader i 2.5år og aldri hatt behovet for mer.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA