Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av krister461, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

Sjaugen

Sitat fra: Saberhagen på fredag 21. juli 2017, klokken 13:08
Sitat fra: lunitiks på fredag 21. juli 2017, klokken 12:58
Du har i hvert fall et P85D ludicrous batteri. For lite info til å vite om du har ny(e) DU

Hvordan kan jeg sjekke dette? Min "View spec" på MyTesla er borte siden bilen har blitt utlevert.

Asfaltbane og stoppeklokke 8)
2017 S 75D

Cookie Monster

Sitat fra: lunitiks på fredag 21. juli 2017, klokken 12:58
Du har i hvert fall et P85D ludicrous batteri. For lite info til å vite om du har ny(e) DU

De siste 85D bilene ble også levert med dette batteriet. Leste av 2 stk 85D med sen levering og de hadde begge 85 Ludicrous batteri.

Tipper at alle nyere biler har Ludicrous type kontaktor men kanskje ikke iconel sikringer.  Var alt for mye tull med den gamle "dumme" smelte kontaktoren. Som feilet ofte og som Tesla ikke hadde noe avansert kontroll på. Så de drar av effekten basert på vitenskapelig gjetting :P Hva hva de har erfaring med at de sånn ca tåler.
2015 P85D

Rolf Gjerdsjø

Har en mistanke om at siste ord ikke er sagt her, så det blir spennende å se om flere av oss som har i bestilling (har ikke sjekket koder, men mistenker at jeg har BR00 selv, har sjelden flaks i slike saker  :laugh:) ender opp med 85 eller 75-pakke. Selv om vi skulle ha BR00.

Kan forresten dette henge sammen med oppgradering i performance, i og med at man da går fra 350V til 400V arkitektur?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 21. juli 2017, klokken 14:22
De siste 85D bilene ble også levert med dette batteriet. Leste av 2 stk 85D med sen levering og de hadde begge 85 Ludicrous batteri.

Tipper at alle nyere biler har Ludicrous type kontaktor men kanskje ikke iconel sikringer.  Var alt for mye tull med den gamle "dumme" smelte kontaktoren. Som feilet ofte og som Tesla ikke hadde noe avansert kontroll på. Så de drar av effekten basert på vitenskapelig gjetting :P Hva hva de har erfaring med at de sånn ca tåler.
Stemmer bra med delekatalogen. Finner samme delnr. under både 85D og 85DL, så det er nok et batteri som skal være mulig å bruke med ludi. Pluss at dette er relativt nytt; har kommet inn i delekat. i år (2017), en eller annen gang mellom januar og nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elkjell

Jeg har S75D i bestilling . I øyeblikket i produksjon og med levering sent september / oktober.
Den har BR00 og BTX5.
Kanskje de har fått brukt opp 85-batteriene nå ?
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

podd123

Hei,

Min X75D ble ferdig produsert 7. Juli. Står dessverre BTX5 og BR00 på denne.

Meget interessert i om noen med BTX5 og BR00 kan ha fått et 85 batteri.

Så noen skrev at nye 75D batterier er på 400v, stemmer det?

krister461

For de som måtte lure så vant jeg ikke i laderlotteriet. Her er 11 kW maks.

Var det slik at alle nye biler har høyhastighetsslader innebygd, men at det er software-begrensinger der også?

krister461

Og et spørsmål til i tilfelle noen vet: Om et software-begrenset batteri degraderes med 5%, vil man da tape 5% av den kapasiteten man kan utnytte eller vil tapet kun skje i den andelen av batteriet som uansett er utilgjengelig?

Cookie Monster

Fikk sett på demperne til en bestilt 75D som har 85 batteri.

Er samme delenummer som demperne på 90 og 100 bare slutter med -G etter hva jeg ser på bildet. Så det bekrefter at det også er ny type dempere og ikke samme som de med 75 batteri har.

Bilde fra delekatalogen har ikke den oppdaterte demperen men tipper vi snart ser den også og at det blir lagt på 85, 90 og 100.
2015 P85D

krister461

Somni

Så mye endring for noen få biler? Kanskje er biler produsert i mai med gamle batterier, og de på vei har ny type 85 batterier???
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

krokus

Ser frem til å høre fra dere som venter S 75D fremover med kode BR00 og BTX5, om dere har fått 85 kWh!
Sjekk det så raskt som mulig etter levering!  8)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

petersv

Jeg har en teori om at dette gjøres for å oppnå tilnærmet samme ytelse som de med ev. ny type drive unit og 75 batteri. Alt for å unngå at de som var i pipeline ikke blir skuffet pga ytelsesoppgraderingen. Er jo en ganske bra plan. Nye dempere og batteri, og vipps like mye effekt?

Navl1

Var en teori her om at det om kort tid kommer ny 85kwh igjen, for å øke avstanden til model 3. Ser man det i sammenheng med hissig rentekampanje, og at tesla har blitt litt mer ivrig på å bli kvitt bruktbiler kan jo ting tyde på at det er noe nytt på vei... Elsker å spekulere.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Cookie Monster

Er nok ikke noe ny type drive unit. Hvis det er i det hele tatt så er det bare på rwd. Man vet at den gamle typen rwd og de små vanlige begge klarer ytelsene med et 400V batteri. Og det er kommet flere nyere revisjoner av DU som har vist seg å holde bra.

Er 95% sikkert nytt batteri på alle framover. 75 batteriet fases ut for godt og 85 blir relansert når rentekampanjen er over. Så 85 og 100 blir det som man kan velge mellom på X/S og 75/70 og mindre på Model 3.

Forstår ikke hvorfor det er så mye snakk om ny drive unit greiene som bare var løse rykter fra se og hør innen elbilnytt eletreck.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA