Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av krister461, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Softblue på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:00
I artikkelen fra Electrek står det:
"Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet."
Om Tesla er lur så har de bygget denne hardwaren i en liten periode allerede for å slippe for mange kanselleringer. Men, tror ikke den perioden strekker seg helt tilbake til min ble bygget... :)

krokus

Softblue: Din er også ferdig produsert, men ikke levert ennå? Du kansellerer bestillingen og tar tapet?

BTW: Håper at det kommer en oppklaring veldig raskt hvor vi som venter levering får vite om denne nye hardwaren er oppgradert eller ikke. Jeg forventer dette!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Muffinman

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:02
Om Tesla er lur så har de bygget denne hardwaren i en liten periode allerede for å slippe for mange kanselleringer.
Tampen brenner. Litt, om ikke annet :)

Softblue

#18
Jeg tror tapet på 15.000 blir mindre enn å prøve å selge en av de "treige" bilene uten ny hardware (i  alle fall høyeffektslader) brukt senere.
Jeg ønsker også høyeffektslader, som nå synes å være inkludert i prisen, da jeg har 22 kw i garasjen
Jeg ser på Teslamotorsclub.com at andre har reagert på at "high amperage charging" nå er inkludert. I denne tråden
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/mx-0-60-increases-75d-and-100d.93189/
Jeg kan leve med at ny levering blir forskjøvet.
Eller så hopper jeg av sirkuset og stiller meg i Audi-køen i stedet. Må ikke ha ny bil nå.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Øyvind.h

Sitat fra: Softblue på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:13
Jeg tror tapet på 15.000 blir mindre enn å prøve å selge en av de "treige" bilene uten ny hardware (i  alle fall høyeffektslader) brukt senere.

Det tror ikke jeg. Oppgradering fra 11-16,5 er det omtrent ingen som bryr seg om/har noen nytte av.

Og ytelse - P85D bruker 3,et elletannet 0-100, allikevel prises den relativt nære 85/90D som bruker 4,4. Verditapet har vært styggere jo sprekere bilen er.

I bruktmarkedet kan jeg aldri tenke meg disse tidelen har særlig verdi. Og mtp. Teslas track-record for lovnader ville jeg avventet og sett om det faktisk kommer målbare ytelsesforbedringer. Plutselig ruller de tilbake over tid fordi de ser nye problemer.

For øvrig blir sikkert disse nye bilene også "utdatert" i løpet av få måneder.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Softblue

#20
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:16
Det tror ikke jeg. Oppgradering fra 11-16,5 er det omtrent ingen som bryr seg om/har noen nytte av.
Poenget er mest at jeg vil ha det, da 11 kw som jeg har i Mercedes B Electric er for treigt og jeg allerede har 22 kw ladeboks i garasjen. Det er dessuten flere 22 kw ladestolper enn Superchargere der jeg vanligvis stopper. 16,5 kw lader kan derfor være kjekt å ha. Jeg ser dessuten at de nye destination-chargerene som Tesla setter opp er 16,5 KW.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Marinius95

Da antar jeg at når jeg bestilte bil forrige onsdag og den fortsatt ikke er produsert, så får jeg denne oppgraderingen? Det hadde ihvertfall vært knall!


Sent from my iPad using Tapatalk

MyMuffin

Da ble det mail til tesla for bekreftelse av min bil.
Jeg bekreftet mim bestilling sent torsdag kveld (29 juni). Og ser at bilen allerede er i produksjon i dag. Så nå er jeg grise spent om jeg får den nyr hardwaren eller om jeg skal ta tapet på mitt depositum (15k). og bestille ny..
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

krister461

#23
Fikk svar nå om at jeg ville få oppgradert på hastighet på min bil som var ferdig produsert 2.6.

Tar ingenting 100% før jeg har fått bilen, men er veldig happy akkurat nå. :)

Tuten

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:49
Fikk svar nå om at jeg ville få oppgradert på hastighet på min bil som var ferdig produsert 2.6.

Tar ingenting 100% før jeg har fått bilen, men er veldig happy akkurat nå. :)

Hvem snakket du med?
Sendte mail til delivery, men de har nok gått hjem for helgen.
Tror min var produsert ca samtidig som din. Når bekreftet du din bestilling?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

krister461


Øyvind.h

#26
Sitat fra: Softblue på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:24
Poenget er mest at jeg vil ha det, da 11 kw som jeg har i Mercedes B Electric er for treigt og jeg allerede har 22 kw ladeboks i garasjen. Det er dessuten flere 22 kw ladestolper enn Superchargere der jeg vanligvis stopper. 16,5 kw lader kan derfor være kjekt å ha. Jeg ser dessuten at de nye destination-chargerene som Tesla setter opp er 16,5 KW.

Ja du må naturligvis velge ekstrautstyr utifra hva du har behov for. Påpeker bare at det er ytterst få som har noe som helst utbytte av oppgradert lader. Stort batteri er ikke sammenlignbart med lite da stort batteri har en enorm fleksibilitet og kapasitet til å utnytte tiden bilen står parkert. Jeg hadde selv 22kW lader på første bilen jeg kjøpte. Men ville aldri kjøpt det igjen, selv ikke for 9.000,- for oppgradering fra 11 til 22kW som det kostet i 2013.

Hjemme har jeg fått lagt opp 7,3kw, men i praksis kunne jeg dekket mine 20.000km i året med 2-3kW effekt. På langtur er det kun supercharger som duger. Selv CHAdeMO er for tregt med side 40-45kW.
Men det er en betryggende tanke å vite at jeg alltid våkner til fulladet batteri. Og på midtsommerfeiringen jeg har hvert år i Sverige er det flott med 11kW rødt stikk på gården. Når jeg kommer frem 00:30 på natten er bilen ferdig ladet tidlig på morgenen. Hadde strengt talt holdt med schuko der også, men behagelig med litt ekstra effekt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. juli 2017, klokken 20:49
Fikk svar nå om at jeg ville få oppgradert på hastighet på min bil som var ferdig produsert 2.6.

Tar ingenting 100% før jeg har fått bilen, men er veldig happy akkurat nå. :)

Da har nok min også fått det, den ble bygget forrige helg. Nå er ikke det ene sekundet så farlig, og for ladingen sin del spiller det i praksis ingen rolle, men når oppgraderingen først kommer. Tror jeg må snelle med selger...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Tuxedo

#28
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 01. juli 2017, klokken 21:12
Tror jeg må snelle med selger...
Betviler at snelling vil hjelpe på noe som helst.  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SabreMan

Min har statusen scheduled for production, så jeg regner med at de ikke har begynt på den ennå.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA