Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av krister461, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

lunitiks

Gratulerer. Og takk. Puslespillbrikkene falt på plass nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

snd

Hva er det største talles som vises på effektmeteret ditt? Foreløpig vet jeg at PD har 400 kW,  90/100 har 300 kW  og gamle 60/70/75 har 200 kW. Hvis nye 75 har et effektmeter  som viser 300 kW kan dette vinduet på skjermen være letteste måte å differensiere ny og gammel 75.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

krister461

Mener det var 200. Får sjekke i garasjen i morgen. :)

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

krister461


snd

Sorry, selvfølgelig var det jo du som nettopp bekreftet denne nyheten.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

chaglen

Bestilte 75D forrige uke. Har ikke BR05, men BR00 (ingen mulighet for oppgradering?). Er det helt tilfeldig om disse bilene får 75kWh eller 85kWh? Prøver Tesla å bli kvitt en del gamle 85-batterier og noen er heldige og andre ikke?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

bjornb

#128
Sitat fra: krister461 på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:51
Sitat fra: lunitiks på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:36
Gidder du å knipse et bilde av batteri-taggen?
Der var en fin liten overraskelse...

Produsert i mai 2017 om denne stemmer:
https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=4&t=14686

Hva betyr dette egentlig?
Er dette et 14 modulers batteri basert på de 16 modulene som finnes i 100 pakka?
Eller noe annet? F.eks ny kjemi?
Noen bør koble can-bus diag til bilen slik at vi kan lese av antall moduler/spenning osv :)
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Bushy

Jeg har br00 også ser jeg. Bekreftet 0607. Eneste jeg vet er at jeg får minimum det jeg har bestilt
S75D sept. 17


MyMuffin

Sitat fra: chaglen på torsdag 20. juli 2017, klokken 23:36
Bestilte 75D forrige uke. Har ikke BR05, men BR00 (ingen mulighet for oppgradering?). Er det helt tilfeldig om disse bilene får 75kWh eller 85kWh? Prøver Tesla å bli kvitt en del gamle 85-batterier og noen er heldige og andre ikke?

Dette er vel det store spørsmålet.
85kwh hadde i utgangspunktet ca 77kwh utnyttbart.
Kanskje tesla har begynt å badge bilene etter netto kapasitet slik feks opel ampera (oppgir 60 kwh batteri, men er i realiten nærmere 70kwh).

Med 75D "i produksjon" i dette øyeblikk men med BR00 så er jeg usikker.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Cookie Monster

#132
krister461: Kan du sjekke delenummer på demperne? :)

Demperne på 60/75 er idag ikke samme som for 85/90/100 siden de med flere celler veier mer. De har derfor andre dempere som er laget for den vekten så høyden (Stål) og kjøreegenskaper blir riktig.


Tesla faser ganske sikkert ut 75 så det blir bare 85 og 100 på Model S som flere har nevnt for å øke forskjellen fra Model 3. Dette bekrefter at det det er tilfelle hvis det ikke bare var en feil levering ;D


2015 P85D

Hodetelefoner

Husk at 75 er mye mye stivere enn 85 90 (ihvertfall de jeg har testet).
Har kjørt nyere og eldre 70 - 75. Noen stive. Andre myke. 90 var mest komfort. Dama sin 75 er egentlig for stiv.  Hun kjøpte luft for å få mer komfort. Men så lenge hun ikke husker hvor myk 90 var, så merker hun nok ikke forskjell :p

sigurdi

De første 85 batteriene hadde  77kWh nye og 75-76kWh etter "inkjøring"
v2 fra sept 14 har rundt 79kWh som nytt.
Å software begrense dem til 75kWh er jo bare 5% ned.
Så anbefaler ikke å lade daglig til 100% på et slikt batteri.
Men man får fordelen med 96 moduler i serie og høyere spenning.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA