Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fiat e500

Startet av plvr, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

Softblue

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 04. juli 2017, klokken 19:40
Model S:

Large Rear Drive Unit
1002633-00-Q   A​S​Y​,​P​-​T​R​A​I​N​,​M​E​C​H​,​C​O​M​P​L​E​T​E​,​R​C - BASE
1002633-01-R   A​S​Y​,​P​-​T​R​A​I​N​,​S​P​O​R​T​,​M​E​C​H​,​C​O​M​P​L​E​T​E - SPORT

Small Rear Drive Unit
1037000-00-F   ASY,DRIVE,UNIT,COMPLETE, 3.0-150,REAR - For Dual Motor - rear small drive unit.

Front Drive Unit Assembly
1035000-00-J   FRONT DRIVE UNIT W/ MOUNTS - DUAL MOTOR - DUAL MOTOR - Installed on vehicles built on or after June 8, 2016.

Model X:

Identisk med Model S. Bortsett fra at Large Rear Drive Unit ikke har noen "BASE"-variant (kun "SPORT")

Mine spekulasjoner:
Mistenker Large Rear Drive Unit DU00 (Base) er utgått for S75 RWD, og erstattet av DU01 (Sport), for å redusere antall driveuniter i produksjonen, siden DU00 (Base) ikke brukes på model X, 90, 100 og P-modeller.
Det forklarer nok at min bestilte "gamle" S75 bygd før 19.06.2017 har spesifikasjon DU00 (Base) og de nye har DU01 (Sport).
Siden de "billigere" S75 RWD med DU01 (sport) ville få raskere akselerasjon enn D-utgavene, så var de nødt til å senke 0-100 på D-utgavene også for å opprettholde salget av dem.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

eKramer

Så i praksis kunne man faktisk kalt den nye s75 for P75
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Orake1et

Sitat fra: Softblue på tirsdag 11. juli 2017, klokken 21:40
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 04. juli 2017, klokken 19:40
Model S:

Large Rear Drive Unit
1002633-00-Q   A​S​Y​,​P​-​T​R​A​I​N​,​M​E​C​H​,​C​O​M​P​L​E​T​E​,​R​C - BASE
1002633-01-R   A​S​Y​,​P​-​T​R​A​I​N​,​S​P​O​R​T​,​M​E​C​H​,​C​O​M​P​L​E​T​E - SPORT

Small Rear Drive Unit
1037000-00-F   ASY,DRIVE,UNIT,COMPLETE, 3.0-150,REAR - For Dual Motor - rear small drive unit.

Front Drive Unit Assembly
1035000-00-J   FRONT DRIVE UNIT W/ MOUNTS - DUAL MOTOR - DUAL MOTOR - Installed on vehicles built on or after June 8, 2016.

Model X:

Identisk med Model S. Bortsett fra at Large Rear Drive Unit ikke har noen "BASE"-variant (kun "SPORT")

Mine spekulasjoner:
Mistenker Large Rear Drive Unit DU00 (Base) er utgått for S75 RWD, og erstattet av DU01 (Sport), for å redusere antall driveuniter i produksjonen, siden DU00 (Base) ikke brukes på model X, 90, 100 og P-modeller.
Det forklarer nok at min bestilte "gamle" S75 bygd før 19.06.2017 har spesifikasjon DU00 (Base) og de nye har DU01 (Sport).
Siden de "billigere" S75 RWD med DU01 (sport) ville få raskere akselerasjon enn D-utgavene, så var de nødt til å senke 0-100 på D-utgavene også for å opprettholde salget av dem.

Fin teori, men oppgraderingen er kun software. Regner med at dette etterhvert blir alment kjent og at vi som har S75 uten software oppdatering da vil få kranglet oss til oppdateringen.

eKramer

Isåfall må jo vi som har p85 få en software som gjør vår 0-100 tid raskere, som feks 3.6 sek
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

snd

Mao. like rask som P85D uten rollout. Da må alle PD også få oppdatering, noe som er bekreftet at ikke skjer.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Softblue

@Orake1et.
S75 er en hardware oppdatering gjort fra 19.06.2017 på fabrikk.
S75D er nok software oppdateringer, da den ikke er begrenset av noen byggedato.
Men vanskelig å si helt sikkert, da Tesla ikke kommer med noen opplysninger om hvordan akselerasjontiden er senket utenom at det er ny hardware og software.

@snd. De nye tidene følger Motor Trend´s testprosedyre hvor man trekker fra en fot fra rullende start, som man gjør på en drag strip. Det står nederst i Teslas design studio.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

snd

Sitat fra: Softblue på tirsdag 11. juli 2017, klokken 23:46
@snd. De nye tidene følger Motor Trend´s testprosedyre hvor man trekker fra en fot fra rullende start, som man gjør på en drag strip. Det står nederst i Teslas design studio.

Jeg vet. Hva vil du frem til?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Cookie Monster

#112
Tidene hvor de trekker fra for rollout gjelder nok som det gjorde før bare for Performance utgaven altså nå P100D.


Hvis det er hw endringer på 75D er det nok bare kontaktor og sikring. Tar 10-15 min å bytte fra undersiden av 2.0 batterikassa. Så er noe Tesla enkelt kan gjøre på biler som er levert fra 1.7 eller som er på vei.
Med å bytte sikring og kontaktor som sikkert er samme som de bruker på Ludicrous kan de øke ampere for å kompensere for lavere volt som er 350V på 75 mot 400V på 85+ pakkene.
Samtidig som de kvitter seg med den gamle typen upålitelige smeltesikring og kontaktor som har vært årsak til mye feil opp igjennom.
2015 P85D

snd

Ang. rollout, før skrev de spesifikt at performance-modellene hadde tider med rollout. Nå står det om rollout bare under en underoverskrift (Performance = ytelse). Jeg ser ikke noe spesifikt for P-modeller. Selvfølgelig er det mye rot i Tesla-verden, så jeg skal ikke påstå noe. Men det kan se ut til at P85 er raskere enn ny 75(D).
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

krokus

Kan noen med sikkerhet være så snill å fortelle meg hva CCH04 i koden på bilen min betyr?
Er dette oppgradert lader? Jeg kan ikke få det til å stemme, siden Tesla skrev til meg i mail at jeg ikke har oppgradert lader fordi bilen er bestilt før 1. juli. (S 75D produsert i juni, med levering aug/sept.)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Softblue

Jeg tror CH04 bare betyr 3-fase lader.
Tidligere hadde Tesla 40A og 80A ladere for det amerikanske markedet.
For EU-markedet var det 11kw enkeltlader og 22 dobbeltlader som nå er utgått.
Det virker som disse er erstattet av en felles lademodul på 24A, men fordi USA ikke har trefase, så er de lagt opp slik at USA får 2x24A = 48A og EU får 3X24A = 72A.
Men det virker også som om 3x24A leveres i USA som high amp, antakelig med noe krysskobling hvor alle tre modulene tas i bruk.
Men her må noen bare noen rette meg om jeg tar feil.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Trinity

Skjønner det er mye usikker info om emnet om dagene men er det noen som har noe formening om hvordan forskjellene vil bli på S75D, S90D og S100D som ikke er levert enda? Har selv en 90D i bestilling (bestilte siste dag tilgjengelig) og lurer fælt på hva som blir opplevd forskjell i akselerasjon mellom de tre. 90d har jo helt like tall som 75d men vil det være forskjell i høyere fart/mellomakselerasjon?

Bushy

Tipper du vil kjenne forskjell fra 225 km/t  :+1:
Leste et sted at de hadde gjort om på rollout 0-200 bare gjaldt p modeller til alle. 85D trengte ikke noe gratis for å klare 0-100 på 4,4. Men mulig 75D trenger det. Bare spekulasjoner uansett.
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA