Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fiat e500

Startet av plvr, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Saberhagen på mandag 03. juli 2017, klokken 10:27
J*ævla kjipt at jeg hentet ut min den 30.06. Får spørre de på Tesla veldig pent om jeg kan få denne oppgraderingen.
Den svir. Men, ett sted må de jo sette grensen. Om du får oppgraderingen, hva da med de som fikk bil 29.6? Og så, de som fikk 28.6?

Tuten

Men kanskje fair med at de som fikk utlevert bil før fikk mulighet til å kjøpe en oppgradering. Ikke bare stenge dem helt ute?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

kirky

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. juli 2017, klokken 09:39
På 75D er motor og inverter mest sannsynlig samme som før. Siden 75D/90D/100D har alle samme små DU og de har jo ca samme effekt som nye 75D. Så er nok en endring på selve batteripakken. Mest sannsynlig bare ny kontaktor/sikringer som kan byttes fra undersiden.

Da burde jo andre 75D kunne oppgraderes like lett også da isåfall? Spørs jo pris, men det er jo spennende :)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Aitzaz waheed chaudhry


Cookie Monster

Står bare om 75, 75D og 100D. Nevnes ikke noe om 90. Sides de heller ikke finnes lengre blir det nok ikke noe endringer der.
2015 P85D

Hodetelefoner

Tror ikke det er ny kontakor. Bilen leverer laber ytelse opp til 50kmt, før den  begynner å dra. Ligger du i 10kmt, klemmer pedalen i bunn. Så drar det mye dårligere enn i 50kmt. Bilen blir ikke varm eller får begrensinger hvis man leker opp og ned i fart under 50kmt. Over, kommer den fort.
Jeg tror Tesla juger. Kun SW  ;D

Somni

Vurderte 90d når jeg bestilte 75D i starten av juni, men føler nå jeg har gjort et kupp med 75D med denne oppgraderingen og 0,25% rente  :laugh:
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Saberhagen

Sitat fra: krister461 på mandag 03. juli 2017, klokken 10:39
Sitat fra: Saberhagen på mandag 03. juli 2017, klokken 10:27
J*ævla kjipt at jeg hentet ut min den 30.06. Får spørre de på Tesla veldig pent om jeg kan få denne oppgraderingen.
Den svir. Men, ett sted må de jo sette grensen. Om du får oppgraderingen, hva da med de som fikk bil 29.6? Og så, de som fikk 28.6?

Forsåvidt ikke uenig i det. Men samtidig vil jeg si at jeg vil spørre, og går det ikke så går det ikke. Det ekstra sekundet har ingenting å si for min del i realiteten for å være ærlig. Jeg er mer enn nok fornøyd med det den leverer per nå. Men det skader ikke å spørre pent, får man oppgraderingen så er det jo flott, men hvis ikke så går det også fint :)

krister461

Sitat fra: Saberhagen på mandag 03. juli 2017, klokken 12:02
Men det skader ikke å spørre pent, får man oppgraderingen så er det jo flott, men hvis ikke så går det også fint :)
Selvsagt, hadde gjort det samme selv. Lykke til! :)

dragmore

er glad jeg skal trykke på bekreft design i morra ;)
Solgt(Nissan Leaf 2012
Solgt(Tesla Model S 85D 2015)
Venter i spenning på : Tesla Model 3: Kansellert
Tesla Model S75D - (med FSD) ;)

Cookie Monster

#85
Sitat fra: KristofferH på mandag 03. juli 2017, klokken 11:57
Tror ikke det er ny kontakor. Bilen leverer laber ytelse opp til 50kmt, før den  begynner å dra. Ligger du i 10kmt, klemmer pedalen i bunn. Så drar det mye dårligere enn i 50kmt. Bilen blir ikke varm eller får begrensinger hvis man leker opp og ned i fart under 50kmt. Over, kommer den fort.
Jeg tror Tesla juger. Kun SW  ;D

Får nok svaret snart når noen med ny bil får testet litt etter sw blir oppdatert ;) Ja kjennes ut som dagens 75D har programmert inn "turbolag" i starten. Har Tesla bare forbedret dette sekundet i starten er det mest sannsynlig bare sw endring. Siden verken batteri , kontaktor og sikringer får noe særlig belastning før man er oppe i 60-70. Motorene vet vi tåler/klarer mer siden det er samme som på 85D/90D og 100D. 75 rwd har nok helt sikkert fått en hw endring med at de har nok samme sport drive unit bak nå som P85 og PD.
2015 P85D

Cookie Monster

Kom på en annen ting. Vi vet jo at flere Model X og S har hatt problemer med stikkakslinger foran ved pådrag når de har sått på high og noen normal. Har stort sett bare vært 85D og de sprekere. Siden de løfter seg mer i starten som gjør at vinkelen blir feil og man hører den ulyden som Bjørn demonstrerte i en video for litt siden.

Mye mulig Tesla også har gjort endringer på drivverket foran så de nå tåler mer løft i starten. Vi vet jo at nyere dual med stålfjører er lavere enn de tidligere. Så dette kan være en årsak til at ikke alle får det. Sammen med at de helst ønsker å selge nye biler.

Bare spekulasjoner så klart :)
2015 P85D

Bushy

Er de nye stålfjærene enda laver en april 15??
Fæn. Je som syntes den var litt i laveste laget. Og nå får man ikke luft på s75D
S75D sept. 17

Softblue

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. juli 2017, klokken 09:23
Unntaket er 75 Rwd som det spesifikt nevnes at må være produsert uke 6/19.
Uke 6/19?
Eller mens det untatt før 19.06.2017?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Cookie Monster

#89
Sitat fra: Softblue på mandag 03. juli 2017, klokken 12:58
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. juli 2017, klokken 09:23
Unntaket er 75 Rwd som det spesifikt nevnes at må være produsert uke 6/19.
Uke 6/19?
Eller mens det untatt før 19.06.2017?

Usikker på hva de mente med det. Sto bare week 6/19 i dokumentet. Tenkte det var noe sære Usa dato greier  :P


Sitat fra: Bushy på mandag 03. juli 2017, klokken 12:58
Er de nye stålfjærene enda laver en april 15??
Fæn. Je som syntes den var litt i laveste laget. Og nå får man ikke luft på s75D

Ja de er noe lavere en før.
Edit de nyere har 134mm klaring. De eldre med stål har 152.4mm. Så ganske mye lavere. Endringen kom vell med facelift.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA