Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konvertering til blybatterier

Startet av Usikker, tirsdag 29. august 2017, klokken 07:21

« forrige - neste »

Usikker

Når man kjører med gir spaken i B så bremser bilen ganske mye når man bare slipper gasspedalen.... og i 80 km merkes dette godt men.. lyser da bremslysene bak ?
--
Mer sikker nå :-)
29/6-2017 -> Kia Soul EV Exclusive 2018 Svart

knut.aulie

Når du har mer en to streker på regen så lyser bremselys

Usikker

Godt å vite, ble litt betenkt over sånn oppbremsing 
--
Mer sikker nå :-)
29/6-2017 -> Kia Soul EV Exclusive 2018 Svart

knut.aulie

Skjønner det. Det var jeg også når jeg begynte å kjøre elbil.
Hvis du kjører i tunell om natten er det ganske lett å se at bremselys kommer på ved regen.

hanche

Dette er litt malapropos, men pass deg for bremseeffekten med spaken i B på vinterføre. Selv setter jeg aldri spaken i B når det er glatt.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Svein Evensen

Ikke sett vitsen med å kjøre i B, bortsett fra bratte nedoverbakker. For meg er bilen mest behagelig i D, og med Eco off...

Usikker

Ser helt klart problemet med B på vinterføre, kan fort gå på "stive" hjul rett frem i en sving hvis man ikke er ops på bremseeffekten
Har bare to dager bak rattet på nybilen så man må bare prøve seg frem

--
Mer sikker nå :-)
29/6-2017 -> Kia Soul EV Exclusive 2018 Svart

hanche

Sitat fra: Svein Evensen på lørdag 01. juli 2017, klokken 15:42
Ikke sett vitsen med å kjøre i B, bortsett fra bratte nedoverbakker. For meg er bilen mest behagelig i D, og med Eco off...
Bratte utforbakker, ja, og bykjøring. Det blir lettere å håndtere lyskryss og rundkjøringer med minimal bruk av bremepedalen. Men på landeveien har jeg den i D, selv om det nok hender jeg hiver den i B når jeg skal slakke av på farten foran en sving.

Jeg er litt usikker på effekten av å skru av Eco, annet enn at bilen kanskje blir en anelse mer responsiv. Men jeg vet ikke, for eksempel, om det gjør at den akselererer raskere med pedalen i bånn. Det kan jo hjelpe til ved forbikjøring, i så fall.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA